Botox injecties

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Simone
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 29 jul 2005, 23:34
Contacteer:

Botox injecties

Bericht door Simone »

Hallo,

Toevallig kwam ik al surfende achter dit forum. Sinds kort erachter gekomen dat ik wel eens hyperhidrosis zou kunnen hebben. Alle signalen/kenmerken kwamen mij verdacht bekend voor. Ik heb het op mijn handen, voeten en onder mijn oksels. Een behandeling met botuline biedt uitkomst, lees ik.
Ik heb inmiddels uit jullie info kunnen opmaken dat deze behandeling bijna niet vergoed wordt. Ik vraag mij af WAAR je je allemaal kan laten behandelen: welke ziekenhuizen, klinieken?
WAT zijn de kosten?
Moet je de behandelingen tot in de eeuwigheid laten behandelen, omdat het telkens terugkomt, of blijft het een keer weg?

Heeft iemand antwoord op mijn vragen?

groet
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox injecties

Bericht door Thijs »

Simone schreef:Hallo,

Toevallig kwam ik al surfende achter dit forum. Sinds kort erachter gekomen dat ik wel eens hyperhidrosis zou kunnen hebben. Alle signalen/kenmerken kwamen mij verdacht bekend voor. Ik heb het op mijn handen, voeten en onder mijn oksels. Een behandeling met botuline biedt uitkomst, lees ik.
Ik heb inmiddels uit jullie info kunnen opmaken dat deze behandeling bijna niet vergoed wordt. Ik vraag mij af WAAR je je allemaal kan laten behandelen: welke ziekenhuizen, klinieken?
WAT zijn de kosten?
Moet je de behandelingen tot in de eeuwigheid laten behandelen, omdat het telkens terugkomt, of blijft het een keer weg?

Heeft iemand antwoord op mijn vragen?

groet
Hoi Simone, welkom op dit forum.

Niet ieder ziekenhuis doet de botox behandeling voor HH. Het is een kwestie van bellen naar poli dermatologie (soms Neurologie) bij ziekenhuizen bij jou in de omgeving en vragen of zij botox toedienen tegen HH. Let wel, je moet wel een verwijsbrief van de huisarts hebben.

Het van leijenburgh ziekenhuis in Den Haag dient het bijvoorbeeld wel toe, echter zij hebben een patienten stop. Prive klinieken zijn er zat maar dan moet je alles zelf betalen. De kosten zijn heel divers. Vanaf 300 euro tot over de 1000 euro bij prive klinieken. Klinieken die het toedienen zijn bijv. velthuyzen kliniek, sudor enz enz. Kwestie van google :)

Een behandeling met botox zal over het algemeen jaren duren omdat het steeds moet worden herhaald. Het medicijn is na een aantal maanden uitgewerkt (varierend van 3 tot 12 maanden). Dit is ook weer afhankelijk van waar het geinjecteerd wordt. Bij handen is het sneller uitgewerkt dan oksels.

Nou dat was hem. Lees het forum goed door er zijn ook nog andere alternatieven dan botox. Neem oxybutinine medicijnen. Worden volledig vergoed door het ziekenfonds, schijnt heel goed te werken tegen overmatig zweten en kan door je huisarts worden voorgeschreven. Wellicht dat dit HET alternatief is voor botox.

groetjes en laat ons weten hoe het verder gaat.....

Thijs
suzanne
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 22:39
Locatie: Tuk
Contacteer:

Bericht door suzanne »

Hoi Simone,

Leuk zeg deze site. Ik wist er niet van. Ik heb mij 3 jaar geleden laten behandelen bij Cosmetic Care. Dit is een privekliniek die hoort bij het Kenisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. Ik heb toen 350 euro betaald voor twee oksels. Ik ben er 10 maanden helemaal vanaf geweest. (Ik ging dat jaar midden in de zomer trouwen dus ik was er erg blij mee dat het werkte). Inmiddels ben ik die klotsende oksels weer zo zat dat ik mij weer laat behandelen. Waarschijnlijk volgend jaar maart. Dan weet ik zeker dat ik er in de zomer geen last van heb. Ik laat het doen bij een kliniek van Medinova. Geadviseerd door mijn verzekeraar. Kosten zijn 1000 euro. SLIK! Maar goed. Ik kan het missen en ik heb het ervoor over. Misschien heb je wat aan deze info.

Gr. Suzanne

P.S. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere klinieken?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Je verzekeraar adviseert je dit maar betaald zeker geen eurocent mee ?
kim20
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 nov 2005, 18:15
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door kim20 »

hey,
ik heb het nu 2x laten doen,
de laatste keer was in maart in het flevoziekenhuis bij dokter zegelaar.
een hele aardige man.
het heeft wederom redelijk goed geholpen maar helemaal ben ik er nog niet vanaf helaas :(
mijn kosten waren 600 euro
zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door zwetertje »

suzanne schreef:Ik laat het doen bij een kliniek van Medinova. Geadviseerd door mijn verzekeraar. Kosten zijn 1000 euro. SLIK! Maar goed. Ik kan het missen en ik heb het ervoor over. Misschien heb je wat aan deze info.

Gr. Suzanne

P.S. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere klinieken?
Hallo Suzanne,

Ik zit sinds een paar dagen dit forum door te spitten naar informatie en kom jouw bericht tegen. Inmiddels zijn we al weer een jaar verder en ik vraag me af bij welke van de 3 Medinova klinieken je bent geweest (ik vermoed Klein Rosendael, gezien het feit dat je voorheen in Nijmegen bent geweest) en hoe het je bevallen is.
Alvast bedankt voor je reactie.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik verwijs even naar het topic "Ben bij Carpe geweest van Edwin.
Ik heb daar een verhaal op geschreven, waar jullie wat aan kunnen hebben.
Het is toch te gek voor woorden, dat jullie de behandelingen met Botox, en zeker die onder de oksels, zelf betalen, terwijl dit niet nodig is.
Nogmaals meld ik,
Men houdt de mensen bewust dom ter verrijking van zich zelf, is mijn ontdekking.
Op de site voor Chronisch zieken en Gehandicapten is veel informatie te vinden, hoe je moet handelen, om gewoon een vergoeding voor de behandelingen te krijgen.
www.CGraad.nl ;)
Groetjes,
Ina
lautje
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 17:37
Contacteer:

Bericht door lautje »

weimaranermama schreef:Ik verwijs even naar het topic "Ben bij Carpe geweest van Edwin.
Ik heb daar een verhaal op geschreven, waar jullie wat aan kunnen hebben.
Het is toch te gek voor woorden, dat jullie de behandelingen met Botox, en zeker die onder de oksels, zelf betalen, terwijl dit niet nodig is.
Nogmaals meld ik,
Men houdt de mensen bewust dom ter verrijking van zich zelf, is mijn ontdekking.
Op de site voor Chronisch zieken en Gehandicapten is veel informatie te vinden, hoe je moet handelen, om gewoon een vergoeding voor de behandelingen te krijgen.
www.CGraad.nl ;)
Groetjes,
Ina
Sorry Ina maar sommige ziekenkostenverzekeraars vergoeden de botoxinjecties echt niet.
lautje
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 17:37
Contacteer:

Bericht door lautje »

Misschien heb ik het fout, Ina kan je dat stukje wat Edwin schreef met tips hoe ze het wel vergoeden misschien even naar mij emailen?
Ik kan het niet vinden, alvast bedankt.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Lautje,
Je moet gaan naar "Vrijdag botox behandeling bij Carpe" geschreven door Edwin1978. Het hoofdtopic is Botox injecties.
Aan het eind van de 1e pagina staat een vrij uitgbreid verhaal, lees dat maar, dan wordt je een hoop wijzer!
Succes.
Miss18
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 21 mar 2007, 18:58
Contacteer:

Re: Botox injecties

Bericht door Miss18 »

Hoi!

Ik heb last van overmatig zweten onder mijn oksels en heb vndaag voor de derde keer botox laten inspuiten. HEt word door mij verzekering wel vergoed maar alleen omdat ik naar een bepaalde kliniek ga. Ik ga naar carpe in antwerpen en het kost daar maar 160 per behandeling exl. de verdovende creme(kan je laten voorschriven door je huisarts) het resultaat is geweldg ik zweet geen druppel meer! Het is alleen niet pijnloos zeg ik erbij!

succes
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

vergoeding Carpe?

Bericht door Mikkie »

Hoi Miss18,

Apart dat je een vergoeding krijgt voor een kliniek in Belgie. Moet ik dan toch ook maar eens proberen. Ik heb gewoon de puf (lees: zin) niet om er in nl zoveel werk van te maken, maar vragen kost niets. De EMLA krijg ik gewoon kosteloos bij mijn eigen apotheek obv een recept van dr Karavani, dus ergens klinkt het wel logisch... :?
Ik ben vrijdag weer geweest. Ze hadden eigenlijk geen plaats, maar ik heb een mail gestuurd voor het geval er iemand afzegde en HOERA! dat was het geval. Ik kan er weer (exact) 4 maanden tegenaan!!! :o

Grtjs
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

Ik ben vandaag ook eens naar de Dermatoloog geweest in Helmond.
In dat ziekenhuis, Het Elkerliek, blijkt het gratis te zijn.
Dat zei hij tenminste, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Hij zei dat de verzekering het niet zou vergoeden, dus het ziekenhuis het betaalde.
Zomerzonnetje

Bericht door Zomerzonnetje »

Ik zou naar Carpe gaan, kost slechts €160 voor beide oksels. Ik ben er al 2 keer naar volle tevredenheid geweest.
marianne1901
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 14 dec 2007, 16:34
Locatie: sittard
Contacteer:

Botox vs Chemeniques

Bericht door marianne1901 »

Hallo allemaal,

Ik gebruik ChemeniquesCS nu bijna 2 jaar en ben zeer tevreden over het resultaat. Na 5 maanden werd de werking inderdaad minder. Heb via mail contact gezocht met kliniekroosteren.nl waarna ik snel antwoord kreeg:

Stop 14 dagen helemaal met het gebruik van Chemeniques en begin daarna gewoon weer opnieuw met de kuur....(volgens bijsluiter)

Dus 4 avonden achter elkaar opbrengen op oksels (bij mij ook de handpalmen duss...) En waarempel het werkt echt! Voorheen liet ik mij voor ruim 1100EU botox per jaar (2X !!!) zetten om van mijn overmatige zweten af te komen...Erg pijnlijk voor mij en mijn vooral mijn beurs, na 4 maanden was de botox en de later ook geprobeerde Dysport volledig uitgewerkt!
Never botox / dysport again!!! Nu ben ik er voor 30EU vanaf, o.k. ik gebruik 2 zones, dus ik doe geen volle 12 maanden met het flesje...toch een besparing van 1060EU!!! per jaar met een zelfde resultaat maar dan zonder erg pijnlijke spuiten!

Groetjes Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht