HH en spierpijn, rugklachten.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
AnneMerle
Beekje
Beekje
Contacteer:

HH en spierpijn, rugklachten.

Bericht door AnneMerle »

Hoi allemaal,

Ik post vandaag even veel. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Heel vaak heb ik niet de energie om veel nieuwe dingen te lezen en daarover te posten. Als ik dat dan heb maak ik er graag gebruik van.

Ik heb behoorlijk last van mijn rug en al dat gezweet maakt dat ik het vaak erg koud heb en dat mijn spieren daar op reageren door te verkrampen.
Ik heb dan ook vaak last van mijn rug en loop bij fysio.
Ook mijn benen doen vaak zeer. Dat zijn de voornaamste gebieden.

Zijn er meer mensen die dit ervaren. En wat doen jullie eraan?
Warmte helpt, maar tgt stimuleert het ook zweten. En een warme douche helpt ook, maar als ik onder douche wegkom doet alles dubbel zeer omdat mijn lichaam gelijk gutst en afkoelt.

Soms weet ik het werkelijk niet meer en zit ik te janken in de douche.:( Het doet me allemaal zo zeer. En ik weet gewoon geen oplossing. Het enige wat me lijkt te helpen is tegen de verwarming aan te zitten. Ook dat ik tijdelijk. (maar wel even erg fijn) want daarna hetzelfde:zweten en te ver afkoelen.

:help

AnneMerle
B.
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door B. »

Hmm,,
Ik zweet ook erg veel, en ik heb ontzettende rugpijn. En ook pijn aan mijn benen.

Maar mijn rugpijn is denk ik niet hetzelfde als dat jij hebt, bij mij is het meer mijn onderrug en dan mijn ruggengraat, die knakt regelmatig en dat doet behoorlijk pijn.
Dit komt doordat ik verkeerd sta en zit.

Verder doe ik een zware sport, daarom heb ik snel spierpijn.

Ik weet niet of dit allemaal door het overmatige zweten komt.

Misschien kan je zo'n kruik kopen die je warm kan maken in de magnetron ofzo *die bestaan* daar zit een soort gelei in en dat blijft voor een uurtje warm ofzo.
Het is niet echt een zweterig warm iets zegmaar,
Maar het is goed voor kramp etc.

Misschien is dat een goede oplossing voor je
AnneMerle
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Dankjewel voor je tip. Ik heb een kersepittenzak en een babykruik. Die laatste bevalt me het beste. Ik zal eens even gaan kijken of ik zo'n gelding kan vinden.

Groetjes

AnneMerle
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, ik heb er toevallig een paar weken geleden één gekocht bij de Action voor een paar euro. Dat is een soort riem met een zak eraan waarin klei zit. Deze kan je opwarmen en dan om je schouders of bijvoorbeeld onderrug hangen.

Groetjes, Angela
draakje14
Druppel
Druppel
Contacteer:

tegen koude stijve spieren

Bericht door draakje14 »

Hai,

Het komt mij ook bekend voor. Ik heb vaak problemen met mijn spieren en pezen. Ik moet trainen om mijn spieren op peil te houden, maar ik heb een hele lage belastbaarheid en lange hersteltijd.
Steeds een beetje bewegen als je begint af te koelen helpt bij mij. Verder smeer ik me na het douchen altijd in met arnica massageolie van Weleda. Dat verwerkt verwarmend, tegen spierpijn en kramp. Na het sporten doe ik dit ook. Berkenolie van dr. hauschka werkt ook. Wisseldouches ook, maar dat betekent wel even de tanden op elkaar in de winter!!!

Succes!
Draakje 14
Plaats reactie