Handige (Engelstalige) site

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Handige (Engelstalige) site

Bericht door Angela »

Nou, ik en mijn klasgenoot zijn inmiddels druk bezig met zoeken naar informatie voor onze scriptie. Ik kwam zojuist op een hele interessante site terecht (al zeg ik het zelf). Het is een Engelstalige site die je helpt met het zoeken naar oorzaken van ziekten. Je kan echt oneindig doorklikken aan de hand van symptomen die je naast het zweten hebt, echt geweldig interessant!

http://www.wrongdiagnosis.com/sym/sweating.htm

Het is een beetje puzzelen hoe het werkt maar vond het het wel waard. Zo'n beetje alle ziektes die zweten kunnen veroorzaken zijn vermeld, net als medicijnen en andere dingen die het kunnen veroorzaken. Je moet alleen niet bang worden dat je een ernstige ziekte hebt want er staan wel ernstige dingen tussen maar misschien dat iemand er bij gebaat is en er toevallig achter komt dat hij misschien wel iets gebruikt dat het kan veroorzaken! You never know! Have fun ;).

We gaan ons waarschijnlijk ook richten op Gustatory Sweating maar daar zal ik volgende keer wel wat over vertellen. Dat gaat over hoofd- en nekzweten door het eten van bepaalde voedingsstoffen. Dit staat wel weer in verband met voorgaand kaakletsel of iets dergelijks waardoor een bepaalde klier is beschadigd waardoor het zweten optreedt. Erg ingewikkeld. Kan ook optreden bij diabetes, moest daardoor beetje aan Ina denken; Ina, jij hebt toch vooral last van zweten aan het hoofd en de nek? Kleine kans dat dit er iets mee te maken kan hebben?

Groetjes!
Plaats reactie