Billen en overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

torretje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 17:13
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door torretje »

Hallo ,
ik ben redelijk nieuw hier....eigenlijk ontdekte ik dit forum omdat ik op zoek was naar een oplossing voor dat ambetante zweten in de schaamstreek.
Ik heb geen last van "natte" handen en voeten , maar het "vreselijk zwellen" van handen en voeten noemt mijn arts een gevolg van hyperhidrosis. Om één of andere (medische ) reden , zou het vocht onderhuids blijven zitten en ervoor zorgen dat ik "matig" nat word , maar mijn vingers of enkels nauwelijks nog kan plooien.
Anders is het in de liesstreek...."altijd" is het daar al zweterig geweest.
Ik heb het al eens in een randbemerking aan de dokter gezegd , maar hij reageerde niet.
Zélf vind ik het zooo taboe , dat ik er niet durf over spreken.Tijden heb ik me afgevraagd of het met hygiëne te maken heeft.....met kledij ?.Met al of niet een inlegkruisje dragen...

Hebben jullie hulp van een arts gekregen ?
Hoe denkt de dokter over een "zweetkont" (die naam vond ik op een ander forum) ??
Matias
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 20:02
Contacteer:

-

Bericht door Matias »

Ik koop gewoon een standaard watervaste trainingsbroek bij de H&M ofzo. Knip de pijpen in stukken van 30x30 cm en naai die stukken in mn broek vast op de kont. Hierdoor stop je natuurlijk niet met zweten, maar je ziet er niks meer van.

Ik draag vrijwel alleen maar losse spijkerbroeken en baggy canvas "cargo" broeken (carhartt etc). Zodra ik een wat strakkere broek aandoe krijgt mn beenhuid te weinig luchten en ga ik daar ook zweten.

Kijk of de watervaste stof daadwerkelijk watervast is door het onder een kraan te houden! Zoniet, gewoon ruilen voor een ander!
Laatst gewijzigd door Matias op zo 01 apr 2007, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Matias schreef: Ik koop gewoon een standaard watervaste trainingsbroek bij de H&M ofzo. Knip de pijpen in stukken van 30x30 cm en naai die stukken in mn broek vast op de kont. Hierdoor stop je natuurlijk niet met zweten, maar je ziet er niks meer van.

Ik draag vrijwel alleen maar losse spijkerbroeken en baggy canvas "cargo" broeken (carhartt etc). Zodra ik een wat strakkere broek aandoe krijgt mn beenhuid te weinig luchten en ga ik daar ook zweten.

Kijk of de watervaste stof daadwerkelijk watervast is door het onder een kraan te houden! Zoniet, gewoon ruilen voor een ander!
Dat is een goede tip. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Maar je moet dan wel stukken stof op je broek naaien aan de binnenkant. Wat nu als je het niet goed kan, en je bang bent dat je het naaigaren aan de buitenkant erg zchtbaar is? Gaat het niet los als je het in de wasmachine gooit?
Handige Harry
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 20:52
Contacteer:

Oplossing

Bericht door Handige Harry »

Heeft er ook een iemand een echte oplossing tegen het zweten tussen de benen? Een bepaald middel dat gebruikt kan worden? Ik wil alles wel proberen.
Nadiienn
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 12:09
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nadiienn »

over dat fietsen enzoo..

ik hoef maar 2 minuten naar school te fietsen en ik zweet dan zowiezo al..
:(

ik heb soms egt de neiging om mezelf iets aan te doen ofzo..
hebbe meer mense dat hierzo?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die 't echt niet meer zagen zitten. Zelf heb ik ook regelmatig last gehad van dat soort gedachten (vooral toen ik een stuk jonger was) maar nooit met de bedoeling mezelf ook daadwerkelijk iets aan te doen. Er zijn nog zoveel mooie dingen in het leven!!!!!!!!!!!!! Dat laat ik me niet afnemen door het feit dat ik zweet! Probeer je daar meer op te richten dan zal je zien dat het zweten ook iets afneemt alleen al vanwege het feit dat je er niet continu aan denkt. Bij mij scheelt dat al heel erg. En als ik toch zweet kan ik het beter aan omdat ik beter in mijn vel zit dan voorheen. Je zal zien dat er nog zoveel leuke dingen in het leven zijn. Wij kunnen nog zoveel, er zijn genoeg mensen die helemaal niets meer kunnen vanwege een ziekte.
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

ik heb sinds ik me kan herinneren zweethanden en voeten. 'normaal' had ik alleen een zweetkont als het echt bloedheet was of na veel fysieke inspanning, maar sinds de zomer heb ik het vrijwel elke dag! Dat ik het vreselijk vind als iemand dat op mn broek ziet is 1, maar het ergst vind ik dat het ook echt stinkt, dat volgens mij echt niet normaal is!
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier dus ik zal ook even mijn verhaal doen. De verhalen die jullie vertellen komen mij ook zeer bekend. Ik zweet op elke plek die je maar kan verzinnen. In de zomer is het helemaal erg dan kom ik zo min mogelijk buiten. Maar bij mn billen en mn kruis is het het ergste. En dat vind ik echt vervelend. Heeft iemand een goeie oplossing? Las al iets over een watervaste broek enz.

Mijn leven is echt al een hele tijd zeer beperkt. sport niet meer, ga minder uit, vaak depri.

groet ro12
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

ook heb ik het overal altijd super warm. Bijvoorbeeld als ik toch eens uit ben of bij mensen binnen zit. Meer mensen last van? hoe lossen jullie dit op?
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

maar ook zelfs mn ballen zweten om het zomaar te zeggen? Is dit voor iemand herkenbaar?

groet ro12
alex d.
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 17:06
Contacteer:

Bericht door alex d. »

Hey Ro,

Wat jij beschrijft heb ik ook in mate last van. In mijn geval zweet ik altijd vanuit mijn billen als ik het warm heb. Pas als ik echt intensief aan het sporten ben, zweet ik onder mijn armen, maar in meerdere mate uit mn rug. Het is zo vervelend om wanneer ik het warm krijg de zweetdruppels langs mn benen te voelen lopen. Opzich niet heel erg, maar als ik met een bezwete kont ga zitten, en je staat dan weer op, dan is je broek nat en de zweetplek dus zichtbaar. Daar schaam ik me voor. Het belemmert mij dan ook om bepaalde dingen te doen. Ik kan dus niet 'zomaar' even voetballen. Daar moet ik me echt op kleden. Gelukkig zie je bij sportbroekjes de zweetplekken niet, dus dat scheelt. Anders zou ik misschien ook niet meer sporten. Maar bijvoorbeeld stijldansen zit er voor mij niet in.
En in de zomer is het voor mij noodzakelijk om sportbroeken te dragen. Het ziet er niet uit, maar das beter dan dat iedereen mn natte kont ziet.

Groet.
alex d.
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 17:06
Contacteer:

Bericht door alex d. »

Joop schreef: Kan dat, compensatiezweet? Zweet liever onder mn oksels eerlijk gezegd ;)

Groet,

Me
Compensatiezweet, lijkt wel alsof dat kan. Ik zweet niet of nauwelijks onder m'n oksels. Dat heeft misschien een neurologsiche oorzaak. En omdat ik toch mn warmte kwijt moet, komt het zweet uit mn billetjes. Ik zou het ook liever onder mn armen hebben hoor.

Groetjes,
alex
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

eej alex d,

Ik draag dus alleen maar spijkerbroeken, omdat ik bang ben dat je het anders gaat zien. Ik sport helemaal niet meer, als ik uitga voel ik me nooit op mn gemak. Maar mn kruis en liezen vind ik nu wel het allerergste. Voel het altijd, thuis, op mn werk, als ik ergens gewoon zit en dan is het nu nog winter. Heb echt nu al geen zin in de zomer... Wie weet een manier om het te minderen of heeft iets geprobeerd dat werkt????

please let me know

groet ro12
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

zweten in kruis

Bericht door ro12 »

eej kim,

heb jij al verschillende dingen geprobeerd??

groet ro12
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

neem aan dat je mij bedoeld?
Wat ik heb geprobeerd om van het zweten van mijn kruis af te komen??
Nou idd spijkerbroeken of zwarte broeken en rokken dragen.
In de zomer ook vooral geen wit of cremekleurig.
Ik heb odorex extra dry geprobeerd erop te smeren maar dat prikt enorm en helpt niks ga harder zweten.
Ik lach er nu maar om als mensen erover beginnen en zeg dat ik hh heb.
Dat kon ik eerder niet ik schaamde me ervoor maar nu kunnen ze van mij de rambam krijgen IK kan er niks aan doen dat ik dat heb!!!

Hoop dat jullie er ook mee kunnen omgaan!

Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht