Beste kleding

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
bruce

Beste kleding

Bericht door bruce »

Ik zou graag van jullie willen horen wat goede kleding is om te dragen. Ik bedoel dan in mijn geval om de zweetplekken onder de oksels te verbergen. Ik lees veel over zwart en wit als kledingkleur. Is er ook nog een bepaalde soort stof van t/shirt dat je het best kan dragen? En werken die t-shirts van VM care langer dan 1 of 2 keer?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi Bruce,

Er zijn 2 merken waar ik in totaal rond de 10 t-shirts / polo's van heb.

TRAVEL MASTER (60% katoen / 40% polyester)
MAN'S WORLD SPORT (20% katoen / 80% polyester)

Ik heb ze vorig jaar bij de Neckermann gekocht, deze shirts hebben mij door het afgelopen jaar heen gesleept. Ik kan ze op het moment niet vinden in hun catalogus helaas. Ik heb even gegoogled en kwam op deze site. Daar zie je een paar TRAVEL MASTER shirts, je ziet ook erbij staan "Dryness-Qualität". Ze hanteren een bepaalde techniek waardoor de t-shirts snel opdrogen of iets dergelijks, misschien dat iemand die Duits kan hier het even kan vertalen. Op de pagina staat namelijk meer uitgelegd over de techniek. "TRAVEL-MASTER Dryness: Hält den Körper trocken, weil Feuchtigkeit nach außen geleitet wird und schnell trocknet. Dadurch entsteht kein Kältegefühl auf der Haut."

Ik ben echt heel tevreden over ze, met name de TRAVEL MASTER shirts, ik heb ze in zowel het wit/blauw als rood/blauw. En je ruikt er gewoon geen zweet in en je ziet het ook niet.

Ik zoek sowieso voornamelijk altijd op shirts die uit een combinatie van katoen en polyester bestaan. Uit ervaring merk ik dat daarin het minste zweetplekken te zien zijn en te ruiken. Meestal bestel ik gewoon een lading t-shirts waarin deze 2 stoffen zitten en dan pas ik ze thuis even. Bevallen ze dan hou ik ze en anders stuur ik ze terug.

Verder heb ik ook 2 VM Care t-shirts, ik heb er eentje totzover een keer aangehad en die beviel me goed. Wel een beetje dik voor de zomer moet ik zeggen maar wel lekkere korte mouwen.

Voor mij werken shirts uit combinatie katoen / polyester in ieder geval het beste. Maar soms moet je ook net geluk hebben wat je tegenkomt.

Zo heb ik een zwart shirt met lange mouwen van het merk UR. Dit shirt bestaat voor 100% uit katoen. Ook al zweet ik me de hele dag te pletter nog zie je geen zweetplekken en ruik je het ook niet. Je kan je wel voorstellen dat het meteen 1 van mijn favoriete shirts is geworden, alleen om nu telkens hetzelfde shirt aan te doen op feestjes e.d. daar voel je ook niet prettig bij.
Ik probeer ieder geval, wanneer ik een kleding stuk tegenkom waarin ik me prettig voel omdat het weinig tot geen zweetplekken laat zien en je het ook niet ruikt, meteen meer van dezelfde aan te schaffen of kleding van hetzelfde merk zodat ik er weer een tijd tegenaan kan.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb onlangs bij Intersport twee shirts gekocht (vallen onder de tenniskleren) die bedoeld zijn om droog te blijven. Voor iemand met HH is dat natuurlijk vrijwel niet haalbaar maar als ze nat zijn drogen ze heel snel op en de zweet plekken zie je d'r haast niet in. Ik heb ze nu een maadje of 2 en ik ben er zeer te spreken over. Ik ben op zoek naar meer van dat soort shirts want, zoals Zwetertje1977 al zei, steeds dezelfde kleren aan naar een feestje is ook niet wat.

En ohw ja, de shirts kosten ongeveer 30 a 40 euro per stuk. Veel geld maar dan heb je wel Adidas kleren. Nike heeft ze ook maar die hadden ze niet in zulke mooie kleuren (vind ik). Bij het Kruidvat was er ook 1 in de aanbieding voor ik geloof iets van 5 euro maar die zijn niet bij alle vestigingen verkrijgbaar hoorde ik vandaag. :( Link: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat ... elding.jpg
bruce

Bericht door bruce »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga aan de slag met deze info. Toch prettig dat er lotgenoten zijn die ervaringen kunnen uitwisselen. Nogmaals bedankt.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ziet er goed uit dat shirt TomH. Het lijkt een beetje op de TRAVEL MASTER shirts die ik draag. Wat ik aan deze modellen prettig vind is dat het redelijk lichte shirts zijn met alleen een donker vlak onder de oksels. Ideaal voor een zweter die ook graag eens lichte kleuren draagt en met het donkere gedeelte de zweetvlekken beter kan verbergen.
Brommer1990
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 13:24
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Brommer1990 »

Inderdaad, ik draag die tennisshirts ook graag bij mijn wedstrijden..de Dri-fit helpt inderdaad en je ziet er helemaal niks van:)

Prachtige oplossing voor de zweters
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht