Eene keer minder dan de andere?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Richelle
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 14:48
Contacteer:

Eene keer minder dan de andere?

Bericht door Richelle »

Heey..
ik wou even iets vragen..
Kan het zijn dat je bijvoorbeeld als je thuis bent minder
last hebt van HH dan bijvoorbeeld ergens anders??
+
Thijs.. mijn complimenten voor deze site :D
Ik heb er veel aan :thumbsup

Groetjess
:lol:
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Het zou uiteraard wel meetellen of je je ergens op je gemak voelt of niet. Thuis weten ze er meestal vanaf en vinden ze het niet zo erg. Vertrouwde omgeving, vertrouwde situatie, dan zweet ik ook wel wat minder. Maar aan de andere kant, als de sluisdeuren eenmaal openstaan, maakt het niet uit of ik nu op het werk of thuis ben. :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik had soms ook minder last van heftig zweten als ik thuis was. Precies wat Tom zegt... thusi ben je meer op je gemak, veilig en mensen weten er van (of niet zoals bij mij). Wellicht dat je daardoor onbewust minder gespannen bent en daardoor minder heftig zweet. Maar ook bij mij lopen de druppels vaak net zo hard door als ik thuis ben hoor. Dat het invloed kan hebben ben ik wel van overtuigd....

Groetjes Thijs

ps. dank je, ben blij dat mensen dit forum waardevol vinden!
gast
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 18:17
Contacteer:

Bericht door gast »

ik heb dat probleem ook, als ik me in een omgeving bevind waar ik me niet thuis voel begin ik plots superhard te zweten in men gezicht en oksels gewoon uit nervositeit en als ik thuis ben zweet ik niet meer dan iemand zonder HH. Bij mij is het probleem wel wel puur mentaal denk ik, een soort van mensenangst ofzo misschien ?
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik begin direct te zweten, zodra ik me in span. Ik loop gewoon leeg. Tevens vind ik het erg vermoeiend, als ik zo veel zweet.
Gr. Ina
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

gast schreef:ik heb dat probleem ook, als ik me in een omgeving bevind waar ik me niet thuis voel begin ik plots superhard te zweten in men gezicht en oksels gewoon uit nervositeit en als ik thuis ben zweet ik niet meer dan iemand zonder HH. Bij mij is het probleem wel wel puur mentaal denk ik, een soort van mensenangst ofzo misschien ?
Maarnee, mensen zeggen dat ik vlot omga met andere mensen toch zweet ik mij te pletter.
Als het een vertrouwde omgeving is zweet je idd minder rap, doordat je zenuwen minder gespannen staan dus ook minder signalen naar de zweetklieren.
Plaats reactie