Zweten en voedsel

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

FB
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 jun 2006, 22:15
Contacteer:

Zweten en voedsel

Bericht door FB »

Hoi,

ik ben nieuw op dit forum maar zit in hetzelfde schuitje als anderen hier.
Zelf heb ik vooral last van zweet in mijn aangezicht en in mindere mate in de oksels en billen (rug blijft droog). Telkens op de wel bekende momenten (inspanning, stress, warmte,...) maar ik heb ook last van zweten als ik eet. Niet alleen bij pikant voedsel maar ook simpelwag frietjes doen me zweten alsof ik net gelopen heb. En ja, eens als het loopt dan wordt je natuurlijk extra zenuwachtig en zal het zeker niet stoppen.

Zijn er nog mensen die hiervan last hebben?

groetjes
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Dat valt bij mij wel mee. Ik heb het wel met het drinken van warme drank (thee). Maar het eten van pittig voedsel en drinken van warme vloeistoffen zorgt ook wel een zweeteffect bij mensen die geen HH hebben.
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

mischien ligt het er gewoon aan dat je iets warms eet. Dan krijg je die zweetprikkel zeg maar. Of heb je het ook bij koud eten?
Marit
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 23:38
Contacteer:

Bericht door Marit »

Koffie en alcohol..........pfffff dan krijg ik het me een portie warm 8)
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Marit schreef:Koffie en alcohol..........pfffff dan krijg ik het me een portie warm 8)
Dus geen Irish Coffee voor jou? ;)
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

Ik heb t ook heel erg na t drinken van koffie.
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

yep ik ook. Merkte het vandaag weer.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, ik heb binnenkort een gesprek met mijn docent. Hij vond het een goed idee om een scriptie te schrijven over zweten en voeding zei hij een paar weken geleden, als er maar genoeg te onderzoeken valt. Dus mocht het doorgaan dan ben ik helemaal benieuwd naar jullie ervaringen! ;)
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

alcohol! na een avondje stappen met het nodige bier zweet ik een dag later als een otter. Met eten ben ik er nog niet achter of je van bepaald voedsel meer gaat zweten.. Koffie merk ik ook niet echt veel van.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

alcohol is wat dat betreft echt een redder in nood, na een paar biertjes heb ik er totaal geen last van.....

bij mij is het probleem dan ook 99% mentaal, denk ik weleens....alcohol is dan de perfecte ijsbreker

thuis blijf ik zo droog als een...kurk?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

skid kahula schreef:
thuis blijf ik zo droog als een...kurk?
:lol:
sunny_girl
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 18:31
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door sunny_girl »

Hallo,

Ikzelf heb hier geen last van, maar mijn vader wel heel erg. Hij heeft geen HH nochtans, of het werd toch nog niet vastgesteld, maar na het eten zweet hij altijd nog een kwartiertje na. Hij eet ook wel heel haastig, misschien kan dit een reden zijn. Als je inderdaad heel vlug eet, kan dat ook een behoorlijke inspanning zijn natuurlijk. Weet niet of je hier iets aan hebt, maar het was het proberen waard.

grtz,
sunny_firl
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Zweten en voedsel

Bericht door weimaranermama »

Na een bak koffie, loopt bij mij het zweet ook van mijn hoofd. En wat dacht je van soep? Dat brengt bij mij de zweetklieren behoorlijk op gang.
Gr Ina
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Bij warm weer moet ik dus geen warme drank drinken, pikant eten, warm eten,... op een plaats waar geen airco is. Gegarandeerd zweten.

Alcohol helpt idd echt wel genoeg drinken, het leg je zenuwen plat zelfde voor weed.

Ijs verkoelt je dan tijdelijk.

Heeft helemaal niets met voedsel of de drank zelf te maken, enkel de temperatuur van het object telt.
MSK
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 mar 2010, 22:04
Contacteer:

Re: Zweten en voedsel

Bericht door MSK »

FB schreef:Hoi,

ik ben nieuw op dit forum maar zit in hetzelfde schuitje als anderen hier.
Zelf heb ik vooral last van zweet in mijn aangezicht en in mindere mate in de oksels en billen (rug blijft droog). Telkens op de wel bekende momenten (inspanning, stress, warmte,...) maar ik heb ook last van zweten als ik eet. Niet alleen bij pikant voedsel maar ook simpelwag frietjes doen me zweten alsof ik net gelopen heb. En ja, eens als het loopt dan wordt je natuurlijk extra zenuwachtig en zal het zeker niet stoppen.

Zijn er nog mensen die hiervan last hebben?

groetjes
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en jouw verhaal is zo herkenbaar.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij al meerder lotgenoten gevonden en heb je er al iets tegen kunnen doen?
(Ik had een heel verhaal ook hierover in het voorsteltopic getypt, maar helaas toen ik op bevestigen klikte was het weg...dus reageer nu maar hier)

Groetjes M
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht