irritatie

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
natje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 22:46
Locatie: belgie
Contacteer:

irritatie

Bericht door natje »

Ik heb al 3 jaar last van overmatig zweten (oksels). Ik heb al verschillende deo's geprobeert. Toen ik hoorde over odorex extra dry kon mijn geluk niet op, ik dacht eindelijk iets gevonden te hebben, maar tot mijn grote spijt hielp dit niet bij mij.
Daarna ben ik hier op dit forum terechte gekomen en heb ik allerlei middeltjes opgeschreven en ben naar de apotheek gegaan. De apoteek raadde me axitrans aan. Dit helpt heel goed bij mij, ben al 2 dagen kurkdroog, maar ik heb zo een branderig gevoel de hele dag, mijn huid van mijn oksels ziet ook heel erg rood. Is er iets wat ik kan doen aan deze irritatie? of is het gewoon te mooi om waar te zijn dat ik zonder dit overmatig zweten door het leven kan gaan?
Iemand tips :?:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Bij Odaban wordt geadviseerd om het goedje niet rechtstreeks op de oksels te spuiten, maar op een wattenschijfje en daar dan de oksel mee te deppen.
Als je dan ook nog eens van te voren wat talkpoeder op doet moet het beter gaan.
En zorgen dat de oksel KURKdroog is. Dus als je net in bad bent geweest moet je een uurtje wachten met opbrengen.
Het is nl de reaktie van Aluminiumchloride met water (zweet!) die de allergische reaktie te weeg brengt.
Daarom moet je het ook altijd voor de nacht opbrengen en niet overdag.
natje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 22:46
Locatie: belgie
Contacteer:

Bericht door natje »

Bij axitrans is het een roller voor de oksels, maar ik was me wel voordat ik het opdoe. Dat zal waarschijnlijk wel mijn fout zijn. Een half uurtje of uurtje eerder wassen dan dat ik het opdoe. En als dat niet helpt ga ik talkpoeder proberen. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie