Volgens mij zijn wij echt heel gezond...... of niet????

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Volgens mij zijn wij echt heel gezond...... of niet????

Bericht door patricia »

Ik zat laatst eens na te denken. Sinds ik zweet (vanaf mijn 15e ongeveer) ben ik niet meer ziek of verkouden geweest. Eigenlijk logisch, want wij zweten alle slechte stoffen en bacterien meteen uit ons lichaam. Ervaren jullie dit ook zo?? Ben benieuwd!!

Misschien is er dan toch nog een voordeel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Nou, als het buiten koud is en ik toch heb gezweet, wordt het er niet gezonder op als ik dan met natte kleding in de vrieskou kom. Ik wordt dus nogal eens verkouden, en dan met name in de winter.
sweatie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 20:08
Contacteer:

Bericht door sweatie »

Patricia, voor mij geldt precies hetzelfde. Ik ben ook nooit of nauwelijks ziek. Echt wel opvallend weinig. Alleen 1 keer in de winter een verkoudheid, maar dat mag geen naam hebben.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Same here, zelden griep. Kan me niet herinneren dat ik ooit last van mijn keel bijvoorbeeld heb gehad. En als ik dan het idee heb dat ik op het punt sta om ziek te worden blijkt het binnen no time toch niet zo te zijn.
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

jah ik ben ook niet echt vaak ziek, maar als ik ziek wordt dan ben ik ook echt goed ziek, zeker een week ofzo...
justadancer

Bericht door justadancer »

behalve me jaarlijkse verkoudheid heb ook ik niks te klagen
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik ben vrijwel continu verkouden. Maar misschien ligt het er wel aan waar je zweet. Ik heb het over mijn hele lichaam en die natte kleren in de kou zijn inderdaad niet echt bevorderlijk voor mijn gezondheid.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik durf niet te zeggen dat ik minder ziek ben omdat ik HH heb. Ik word net zo makkelijk verkouden als ieder ander met dit Hollandse kl"$£Te weer ;)
Ruud
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 13:33
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Ruud »

Mijn dermatoloog vertelde mij dat hyperhidrose ook een symptoom kan zijn van oa:
- infecties
- overgewicht
- tumoren
- schildklier en andere hormonale aandoeningen
- geneesmiddelen (Psychofarmaca)
- voedingsmiddelen ( chocolade, koffie, kruiden)
- roken ( ga echt niet stoppen :? )

Meer kan ik me er ff niet herinneren.

Vergeet ik helemaal te reageren op de startpost :oops:

Ik ben vanaf mijn 12e ( start hh) idd maar een keer ziek geweest. Houen zo ! :D Nu moet ik zeggen dat ik wel heel goed eet.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Ik ben ook nooit ziek!!
Gelukkig niet!!!
Alleen een koortsblaar 2 keer per jaar!
groetjes Kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Even een vraagje hier. Zet het niet in een nieuw topic want die topics van mij lopen toch nergens op uit :). Maar vroeg me af of iemand van jullie ooit Lyme-ziekte heeft gehad? De ziekte die je kan krijgen als je door een teek gebeten wordt. Ik heb die ziekte namelijk ooit gehad en daar een paar dagen antibiotica tegen gehad maar het is nu heel erg in het nieuws enzo. En zo'n korte kuur schijnt het vaak niet weg te nemen en de ziekte kan dus overmatige transpiratie veroorzaken. Dus vroeg me af of er mensen zijn die deze ziekte ook hebben gehad?
Groetjes!
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Bericht door patricia »

Nee, nooit gehad!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht