zomerdepressie?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

zomerdepressie?

Bericht door skid kahula »

nog meer mensen die enorm opkijken tegen de zomer? gerelateerd aan de hyper.h.?

nou was ik altijd al van de zomerdepressies (geen idee waarom eigenlijk...) maar sinds de hh. natuurlijk nog erger
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ja, aan de ene kant wel (HH) maar aan de andere kant ben ik dat schijt weer ook wel een keer zat.

Maar tegen het zweten zie ik wel enorm op. Ik wil (nog) niet spreken van een depressie maar het vooruitzicht doet me geen plezier. :)
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, precies, zo voel ik het ook! Heb enorm zin in lekker weer en zwoele zomeravonden (haha, dat klinkt wel heel erg) en lekker naar het strand gaan. Maar het zweten... Pffff... Ben in de zomer jarig en zit nu al weer te piekeren wat ik allemaal voor kleren kan dragen in de zomer en op mijn verjaardag. Ben het hele jaar al alle shirtjes en broeken uit de winkels aan het plukken die 'zweetbestendig' zijn aangezien er maar weinig keus is! Zodra ik iets zie dat geschikt is, koop ik het! Maar zie wel erg op tegen het in de tram zitten, het fietsen, het naar het strand gaan... terwijl ik er gelijk zo'n zin in heb!

Het zal wel weer druk worden op het forum zodra het zonnetje (eindelijk eens) gaat schijnen!
Laatst gewijzigd door Angela op wo 19 apr 2006, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Herken dit wel ja. Heb veel zin in de zomer, maar helaas kan ik die natte plekken in mijn T-shirts dan niet verhullen. Nu kan ik nog hempjes aan met een wat wijdere trui erover en dan valt het allemaal niet zo op.
Hoe gaan jullie met dit probleem om in de zomer? Vind dat T-shirts altijd zo gaan stinken als ze de hele tijd nat zijn.
Solana
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 sep 2005, 19:31
Contacteer:

Bericht door Solana »

ook ik herken het zo goed...
Ik ben me nu al druk aan het maken over de zomer :cry:
bijv. 16 juli heb ik een etentje met mijn werk... ik maak me dus al meteen druk om het zweten...
Ook maak ik me druk over mijn werk... en hoe ik het zweten met het warme weer moet gaan verbergen... het liefst zou ik mezelf met het warme weer willen opsluiten en als het weer wat koeler wordt gaan werken :(
Lize
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 17:45
Contacteer:

Bericht door Lize »

Ja ik zie daar ook altijd erg tegenop, niet alleen tegen grote kringen op kleren, maar ook schoenen. Ik kan bijna geen sandaaltjes of slippertjes aan, want daar glijd ik 9 van de 10 keer in of het gaat zo zweten dat het eventuele stof op schoenen helemaal nat wordt. Schoenen zijn echt een dilemma in de zomer..
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, precies, schoenen zie ik ook ernom tegenop. Heb altijd gympen aan, loop echt nooit op slippers of schoenen waar je zonder sokken in moet. Dat ben ik ook wel enorm zat. Als ik dan al eens een rokje aan kan (met een legging of kort broekje eronder :s) moet ik er van die gympen onder dragen. Echt zo vervelend!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

voor schoenen en dus je voeten zijn meerdere middeltjes voor.
Ik werk in een schoenenzaak en daar verkopen wij een aantal middeltjes om ook de geur tegen te gaan!!!

Dus succes en probeer het!!!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Aan de ene kant ben ik gek op de zomer, maar door het overmatig zweten zie ik er ieder jaar weer tegenop. Ik ben dan ook altijd opgelucht wanneer ik zie dat het weer eens tegenvalt. Morgen wordt het weer 25 graden, dan hoor je de hele dag opmerkingen over het heerlijke weer en ik kan eigenlijk alleen maar mee lachen als een boer met kiespijn. Aan de ene kant wil ik ervan genieten maar aan de andere kant maak ik me druk om het overmatig zweten. :?
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Bericht door patricia »

Lize schreef:Ja ik zie daar ook altijd erg tegenop, niet alleen tegen grote kringen op kleren, maar ook schoenen. Ik kan bijna geen sandaaltjes of slippertjes aan, want daar glijd ik 9 van de 10 keer in of het gaat zo zweten dat het eventuele stof op schoenen helemaal nat wordt. Schoenen zijn echt een dilemma in de zomer..

Ik ben gisteren een nieuw onderwerp begonnen, hier heb ik een adres opgeschreven die zooltjes voor in je schoenen verkoopt. Ze schijnen heel goed te werken. Oke, in slippers kan dat niet, maar in sandaaltjes wel toch??
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Bericht door patricia »

Lize schreef:Ja ik zie daar ook altijd erg tegenop, niet alleen tegen grote kringen op kleren, maar ook schoenen. Ik kan bijna geen sandaaltjes of slippertjes aan, want daar glijd ik 9 van de 10 keer in of het gaat zo zweten dat het eventuele stof op schoenen helemaal nat wordt. Schoenen zijn echt een dilemma in de zomer..

Ik ben gisteren een nieuw onderwerp begonnen, hier heb ik een adres opgeschreven die zooltjes voor in je schoenen verkoopt. Ze schijnen heel goed te werken. Oke, in slippers kan dat niet, maar in sandaaltjes wel toch??
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Zwetertje1977 schreef:Aan de ene kant ben ik gek op de zomer, maar door het overmatig zweten zie ik er ieder jaar weer tegenop. Ik ben dan ook altijd opgelucht wanneer ik zie dat het weer eens tegenvalt. Morgen wordt het weer 25 graden, dan hoor je de hele dag opmerkingen over het heerlijke weer en ik kan eigenlijk alleen maar mee lachen als een boer met kiespijn. Aan de ene kant wil ik ervan genieten maar aan de andere kant maak ik me druk om het overmatig zweten. :?
Vandaag gaat m'n zus trouwen en het wordt even 'lekker' 25 graden... Daar sta ik dan in m'n pak, lekker warm. Maar kheb gisteren oxydinges voorgeschreven gekregen, nu maar hopen dat dat een beetje werkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel verandering merk... :?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Zwetertje1977 schreef:Aan de ene kant ben ik gek op de zomer, maar door het overmatig zweten zie ik er ieder jaar weer tegenop. Ik ben dan ook altijd opgelucht wanneer ik zie dat het weer eens tegenvalt. Morgen wordt het weer 25 graden, dan hoor je de hele dag opmerkingen over het heerlijke weer en ik kan eigenlijk alleen maar mee lachen als een boer met kiespijn. Aan de ene kant wil ik ervan genieten maar aan de andere kant maak ik me druk om het overmatig zweten. :?
[edit] ut staat er ineens meerdere keren, sorry! [/edit]
Laatst gewijzigd door TomH op do 04 mei 2006, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Zwetertje1977 schreef:Aan de ene kant ben ik gek op de zomer, maar door het overmatig zweten zie ik er ieder jaar weer tegenop. Ik ben dan ook altijd opgelucht wanneer ik zie dat het weer eens tegenvalt. Morgen wordt het weer 25 graden, dan hoor je de hele dag opmerkingen over het heerlijke weer en ik kan eigenlijk alleen maar mee lachen als een boer met kiespijn. Aan de ene kant wil ik ervan genieten maar aan de andere kant maak ik me druk om het overmatig zweten. :?
[edit] ut staat er ineens meerdere keren, sorry! [/edit]
Schorpioen
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 12:02
Contacteer:

Bericht door Schorpioen »

Ben hier nieuw, maar heb er al last van sinds de middelbare school (denk zo'n 8 jaar nu) Ben het zo zat.. Kan nooit iets leuks aan, schaam me er vreselijk voor.
In de zomer is het nog erger als in de winter, en dan is het al zo erg..
Draag eigenlijk alleen maar zwart en wit, omdat je het daar het minste in ziet..
Heb al alle deo's en spulletjes geprobeerd en niets schijnt te werken..

Ik heb al meerdere keren bedacht dat ik ervoor naar de dokter wil, maar ik durf het gewoon niet..
Zijn er medicijnen oid tegen die werken??
Plaats reactie