Sauna?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Sauna?

Bericht door Erje »

Ik ben net op vakantie geweest in een huis waar een sauna in zat, een gewone, geen infrarood.
Ik ben bijna elke dag in de sauna geweest en dan zweet je natuurlijk enorm.
Nou viel het mij op dat ik dan de volgende dag bijna niet zweette, oksels een klein beetje, de rest droog. Zelfs na fikse wandelingen en fietstochten, normaal kan ik dan om gaan kleden ;)

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Zou mooi zijn, want dat is een mogelijke oplossing.........
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Helemaal niemand die er iets over kan zeggen?
Moon
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Moon »

Hoi Erje, ik ga regelmatig naar de sauna na het sporten, maar helaas ga ik er niet minder door zweten. Werkt dus niet voor iedereen.

Monique
loortje
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door loortje »

Hey!

Ik ga af en toe naar de sauna en ik heb juist het idee dat ik daarna meer zweet dan normaal. Toch laat ik het daarom niet hoor; veel te lekker zo'n saunaatje!
ikkeneini
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door ikkeneini »

Hoi!

ik ben kort geleden voor het eerst een middag naar de sauna geweest en ik had indd ook het idee dat ik enkele dagen daarna minder zweette dan anders!

Ben echt blij dat jij het ook op hebt gemerkt, misschien helpt het voor ons wel een beetje, maar het is aardig duur helaas ;)

En moet nog steeds naar de huisarts voor oxybutinine....

Groetjes Marjolein
Vervelend
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

ik zal het us proberen

greetz
vergiet
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Door de sauna ga ik juist nog meer zweten. Ik heb het gevoel dat mijn poriën daardoor wagenwijd open gaan staan waardoor het zweet zich nog makkelijker een weg baant. De enige en tevens laatste keer dat ik een sauna zat was op een vakantiepark.. Die dag 5 keer een nieuw shirt nodig gehad. Voor mij dus nooit geen sauna meer.

Verder werk ik dagelijks (al meer dan 10 jaar) in hoge temperaturen (25 tot 45 graden) Sinds ik dit werk doe is het zweetprobleem geleidelijk aan opgetreden.

Door de jaren heen ging ik buiten mijn werk om steeds meer zweten. Nu vandaag de dag zelfs bij frisse temperaturen in combinatie met lichte inspanning, ben ik nu binnen de kortste keren doorweekt. Komt de temperatuur boven de 20 graden zoals in de zomer ben ik non-stop een waar vergiet. Van gewenning aan hoge temperaturen is bij mij dus absoluut geen sprake.
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Vergiet, bedoel je dat je na de sauna nog steeds door zweette?

Heb je goed gekoeld dmv buitenlucht en koud bad of douchen? Je moet nl wel iets doen om die porieën die open zijn gaan staan weer dicht te laten gaan.

Ik zit er aan te denken om thuis een infrarood sauna aan te schaffen. Wij hebben nu een kamer over, dus ruimte zat.
Voor 900 Euro staat zo'n ding er en die Botox is ook niet gratis, dus als dat dan achterwege kan blijven is het zo gek nog niet.
vergiet
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Zeker wel goed gekoeld. Ik ben na de sauna in een bad met koud water gaan liggen. Als een vis op het droge hapte ik naar adem zo koud was het. Ik heb dit geloof ik een kwartier vol gehouden. Daarna zijn we de stad ingegaan. Het was een bewolkte dag in juli tamelijk fris voor de tijd van het jaar. (ik denk dat het zo’n 21 graden is geweest toen). Na enkele minuten lopen had ik het al verschrikkelijk warm en we besloten een terrasje te pakken. Toen ging het pas echt loos. Als een ware sproeikop kwam het zweet uit m’n hoofd zetten. Binnen 15 minuten was mijn hele boven kleding (tot aan de buik) doorweekt. We hebben de drankjes laten staan en zijn terug gegaan naar het huisje. Afkoeling vond ik die dag niet meer, ik bleef maar door zweten en moest nog 4 keer douchen en een ander shirt aantrekken.
Dus voor mij is de sauna geen uitkomst, maar ik hoop dat jij er baat bij zult hebben.

Voor de duidelijkheid: Ik zweet dus alleen maar extreem uit mijn hoofd en nek en daardoor heb ik regelmatig de bovenkleding tot aan mijn buik doorweekt. Het loopt dus echt met grote hoeveelheden naar beneden.
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Okee, ik snap het, dat moet een hele vervelende ervaring zijn geweest.

Maar waar ik nou benieuwd naar ben is, had je er na dat hevige zweten van die dag, de volgende dagen misschien dan toch minder last van, of is je dat niet opgevallen....
vergiet
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door vergiet »

De dagen erna is me niet echt opgevallen dat ik er minder last van had dan normaal. Helaas, helaas, helaas... Ik wou dat ik er gebaat bij was.
Ik ga vanmiddag proberen die oxybutinine te krijgen van de dokter. Het is een rigoureuze stap voor mij om dit te doen, maar volgens mij altijd nog een betere dan botox, Daarbij komt ook nog dat ik het zeer betwijfel of botox ook in het hoofd kan.
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ja, ik meende gelezen te hebben dat Botox in het hoofd ook kan.

Maar ik zat nog over die sauna na te denken. Normaal gesproken, als je echt naar de sauna gaat, dan doe je meerdere sauna-gangen, dus je gaat eerst in de sauna, dan koelen en rusten en dan weer in de sauna en dat meerdere keren herhalen.
Misschien was jou lichaam net goed op dreef met zweten en toen hield je er weer mee op.
Niet dat ik vind dat je het nog eens moet proberen hoor, moet je helemaal zelf weten, maar ik zat er nog ff over na te dnken, vandaar.
Ben benieuwd of je die tabletten mag hebben, misschien heb je daar wel maar aan..ik hoop het voor je.
vergiet
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Misschien dat het op die manier verlichting zal geven.
Maar ik heb de tabletjes gekregen vanmiddag. :) Die ga ik eens eerst proberen. Ik hoop dat het effect heeft!
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Goed dat de huisarts mee wilde werken. Houd je ons op de hoogte?
vergiet
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door vergiet »

Natuurlijk Erje,

Via het onderwerp Oxibutynine in dit forum, laat ik later deze week horen of het al effect heeft gehad.
Plaats reactie