Ik stuit net op dit forum en heb me maar gelijk aangemeld. Ik herken heel veel van wat ik hier lees.
Zelf heb ik al jaren last van overmatig zweten. Dat is begonnen rond mijn vijftiende, in de puberteit dus. Nu ben ik 28 en ik heb er nog altijd last van. Elke deo bij de drogist heb ik al uitgeprobeerd maar niks werkt echt.
Het is een probleem dat bij tijd en wijle mijn hele leven beheerst. Ik voel me namelijk nooit echt fris. Naast het feit dat ik vaak drijfnatte handen en oksels heb, ruikt ook mijn haar al heel snel onfris, terwijl ik het toch echt elke ochtend was met shampoo voor haar dat snel vet wordt.
Ik heb het idee dat mijn 'onfrisheid' voor een deel te maken heeft met een overmatig hoge talgproductie. Ik heb namelijk ook al jaren last van acné, een vettige huid etc. 's Morgens net na het douchen voel ik me een paar uurtjes tamelijk fris, maar rond lunchtijd ga ik mezelf ruiken, wat ontzettend vervelend is en al jaren een rem is op mijn sociale leven.
Artsen nemen het nauwelijks serieus. Je moet er maar mee leren leven is het antwoord. Hartstikke leuk maar ondertussen voel ik me behoorlijk geïsoleerd, ben ik altijd bang dat mensen opmerkingen maken en hou ik letterlijk en figuurlijk altijd afstand tot andere mensen.
Ik ben benieuwd of andere mensen ook deze combinatie van een hoge talgproductie, zweten en onfris ruiken herkennen????
Groeten, Dennis
Te hoge talgproductie?
zou het ook kunnen zijn dat je meer talg afscheiding hebt en misschien ook meer zweet door aldat wassen, shampoos, zepen en deo's ???? Als je je haar te vaak wast wordt het sneller vet. Misschien werkt het ook wel zo met zweten ???? Wat denken jullie ????
Ik ben nu wel begonnen met mijn oksels na het wassen eerst in te smeren met een body loion en heb zelf wel het gevoel minder te zweten. Ik zweette eigenlijk vooral 's ochtends vlak na het wassen en spuiten van deodorant. Verder wel natuurlijk met stress.
Ik ben nu wel begonnen met mijn oksels na het wassen eerst in te smeren met een body loion en heb zelf wel het gevoel minder te zweten. Ik zweette eigenlijk vooral 's ochtends vlak na het wassen en spuiten van deodorant. Verder wel natuurlijk met stress.
Ja ik denk wel dat het met elkaar te maken heeft. Het is een beetje het kip en het ei-verhaal. Je gebruikt meer deo omdat je veel zweet, je zweet meer omdat je je druk maakt, je doucht vaker omdat je je onfris voelt, waardoor je je huis en talgklieren weer stimuleert en weer meer gaat zweten en vetter haar krijgt.
Bodylotion ga ik ook eens proberen...
Bodylotion ga ik ook eens proberen...