Ik ben nieuw hier, hallo :)

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
angelique
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 23:51
Contacteer:

Ik ben nieuw hier, hallo :)

Bericht door angelique »

hallo allemaal,

Mijn naam is Angelique en ik denk ook dat ik hh heb.
Ik heb namelijk erg last van zweethanden (nou ja eigenlijk alleen m'n vingertoppen)
Ik ben er mee naar de dokter geweest en heb toen aluminiumchlor oplossing gehad, m'n handpalmen blijven er wel kurkdroog door maar mijn vingertoppen niet. Ook begon ik over botox maar dat keurde hij gelijk af omdat dat niet te betalen was, ook zij hij dat hij verder niks kon doen dan alleen dat receptje voor die lotion te geven. Ik vind dit echt verschrikkelijk en doordat mijn ouders mijn helemaal niet serieus nemen maakt dat er niet makkelijker op. Ik ben zelf best wel een verlegen iemand en zit nou ook bij de psycholoog vanwege mijn sociale/nerveusiteits fobie wat ik denk ik daar door gekregen heb. Het is het ergste als ik op school ben en als ik in de tram moet staan maar heb het eigenlijk constant. Als ik kan zitten in de tram zweten mijn handen ook alleen dan kan je het makkelijker verbergen zeg maar, dan als je staat want dan moet je je natuurlijk ergens aan vasthouden en dat is niet zo prettig met klamme handen natuurlijk. Het is zelfs zo erg dat ik er helemaal eng van wordt en uit de tram moet stappen, door bijvoorbeeld (duizeligheid, zwart zien voor de ogen) dan loop ik maar naar huis als duurt dat soms een half uur. Ik ben het bangst dat iemand het ziet en er wat over zegt. Binnenkort krijg ik antidepressiva en ik hoop dat dan mijn neveursiteit minder wordt en dat ik dan rustiger ben waardoor misschien ook mijn hh minder wordt. Ik heb dit namelijk sinds kort pas (ik denk een jaar) daarvoor had ik nergens last van. Ik zit ook op een school waar ik het niet naar m'n zin heb en ben ook in een depressie beland.


Door mijn handen durf ik haast de deur gewoon niet meer uit en ik heb ook haast geen sociale contacten. Ik heb 1 beste vriendin en zelfs die weet niet van mijn probleem omdat ik me er zo ERG voor schaam. Soms denk ik wel eens of dit leven nog wel zin heeft.. ik voel me elke dag klote en kan maar niet accepteren dat ik dit heb. Ook mijn relatie is uitgegaan vanwege dat ik het hem maar niet kon vertellen vanwege de schaamte, bijvoorbeeld als we elkaar hands moeten vasthouden, wat een schaamte!!.(VERSCHRIKKELIJK) Hij zij er gelukkig niks over maar na een paar weken hield ik het niet meer vol en heb de relatie verbroken met een smoes. Soms lig ik s'avonds in bed en moet dan gewoon echt even huilen omdat het dan allemaal even teveel wordt.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en misschien wat tips hebben.

Sorry voor deze lange post maar ik moest het ff kwijt omdat ik mij geen raad meer weet wat ik moet doen.

groetjes

Angelique
Bram
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 10:42
Contacteer:

Bericht door Bram »

Waarom zei je het gewoon niet tegen je lief? Ik vind het wel drastisch om te breken met hem omdat je vingers zweten... Misschien zou hij het helemaal geen probleem hebben gevonden en had je nu steun gevonden bij hem..?
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hallo Angelique

Probeer eens te praten met je beste vriendin, ze zal het echt wel begrijpen dat het heel moeilijk voor je is.
Is z'on 'iontonog wat' apparaat niets voor jou, informatie daarover vind je in een andere topic op deze site.
Laat je ouders eens zien wat jouw probleem is, bijvoorbeeld met papier wat nat wordt door jouw vingers, misschien begrijpen ze je dan beter, en kunnen je ze ook steunen. Praten erover is toch het beste en lucht erg op, je zult het zien.

Veel succes, Carina
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

hoi angelique

op mijn vorige school schaamde ik me er ook heel erg voor
maar toen ik naar een nieuwe school ging wou ik een nieuwe start maken en toen heb ik het ook aan een paar mensen die ik kan vertrouwen verteld, natuurlijk had ik schrik voor hun reacties maar dat valt goed mee hoor, de meeste mensen snappen wel dat je je ervoor schaamt en begrijpen het, ik heb erg veel steun van mijn vrienden nu en ik voel me veel zekerder als ik ergens ben, als er nu iemand naar mijn zweetvlekken staart, ik heb het namelijk onder men oksels en hoewel ik altijd zwart aanheb zie je ze nog steeds.
een van mijn vrienden zegt dan gewoon :" ja ze heeft hyperhidrosis, heel vervelend voor haar, dus rot op"
nuja dit hele verhaal gewoon om te zeggen dat je je er niet door moet laten doen.
jij hebt net als iedereen recht op een gelukkig leven.

groetjes katrien
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

hoi angelique,

ik herken het allemaal wat jij schrijft, zelf heb ik ook al een aantal jaren last van zweethanden. Ook ik had een relatie en heb die verbroken met een smoes. De echte reden zijn die zweethanden. Ik probeerde altijd om onder het handen vasthouden uit te komen, maar soms lukte dat gewoon niet. Mijn vriend zei er ook niks van, maar ik vond het zelf gewoon erg vervelend. Ik hoop nog steeds op een wondermiddel waardoor we er allemaal in 1 keer vanaf zijn, maarjah, tot die tijd blijft dat zweten toch een grote invloed uitoefenen op mijn leven
Gesloten