Waar kan je het beste terecht met een kind?
Waar kan je het beste terecht met een kind?
De titel is eigenlijk mijn vraag. Helaas heeft mijn zoon mijn hyperhidrosis gekregen, van kleins af aan. Hij is nu 10 en gaat langzaam lichamelijk ontwikkelen waardoor het zweten echt extreem is geworden. Het belemmert hem op school, bij het voetballen en wordt ook regelmatiger wakker omdat zijn bed nat is van het zweet. Het is echt extreem. Ik wil de huisarts morgen om een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog maar waar wil ik heen? Wij wonen in de regio Rotterdam. Sophia kinderziekenhuis wellicht? Ik hoop dat ze bij hem bijvoorbeeld medicatie op willen starten. Oxy icm met Botox helpt bij mij goed, hopelijk is oxy een mogelijkheid bij kinderen.
Re: Waar kan je het beste terecht met een kind?
Ik heb het even aan dermatoloog Wim Venema gevraagd.
"Het wordt wel eens gedaan in Utrecht bij de kindergeneeskunde. Oxybutinine geven aan kinderen is lastig want het wordt offlabel gebruikt en is niet geregistreerd als medicijn tegen hyperhidrosis. Kinderen zijn ze extra voorzichtig mee."
Je kan natuurlijk altijd het erasmus mc bellen en vraag je huisarts om advies. Sterkte en succes. Hou ons op de hoogte aub.
"Het wordt wel eens gedaan in Utrecht bij de kindergeneeskunde. Oxybutinine geven aan kinderen is lastig want het wordt offlabel gebruikt en is niet geregistreerd als medicijn tegen hyperhidrosis. Kinderen zijn ze extra voorzichtig mee."
Je kan natuurlijk altijd het erasmus mc bellen en vraag je huisarts om advies. Sterkte en succes. Hou ons op de hoogte aub.
Re: Waar kan je het beste terecht met een kind?
Dankjewel voor het vragen!