Ik lees al enige tijd mee op dit forum en dit forum heeft me dan ook vele goede tips gebracht. Helaas helpen de tips niet dusdanig dat ik nergens meer last van heb. Ik ben een gezonde jongeman in de eind 20. Vroeger (voor mijn twintigste) nooit last van angstzweet gehad, maar het is komen opzetten en naar mijn idee wordt het alleen maar erger en erger. Daarom ben ik op zoek naar de volgende stap en lees ik hier veelvuldig over MiraDry. Daarover heb ik enkele vragen. Ik heb ook al het gehele forum afgestruind hierover, maar ik merk ook dat vele mensen 'verdwijnen' nadat ze succesvol zijn geholpen, gelukkig maar!

Ik heb de volgende vragen:
1. Welke klinieken staan goed aangeschreven over MiraDry? Of is de betrouwbaarheid in het ziekenhuis groter?
2. Hoe zit het met compensatiezweet? Hebben veel mensen daar last van na de behandeling?
3. Ik sport nogal veel, hoe verloopt het zweten tijdens sporten na behandeling met Miradry?
4. Is het niet mogelijk om alleen je Apocriene zweetklieren (diegene die zorgen voor de geur) te verwijderen?
5. Misschien nog wel de belangrijkste: hoe zit het met angstzweet na de behandeling van Miradry? Ik heb alleen last van angstzweet, normaal zweten stoor ik me totaal niet aan. Angstzweet gaat alleen verdomd erg ruiken, en dat zorgt er meer en meer voor dat ik ook andere (vervelende) keuzes ga maken.
Dat laatste is ook meteen mijn grootste euvel. Ik zweet niet op momenten dat ik totaal ontspannen ben. Bij mij komt het alleen maar tijdens 'stress'-momenten. Ik heb stress tussen haakjes gezet, omdat het nog geen eens altijd is als ik stress heb. Het komt al voor op het moment dat ikintensief aan het werk ben of overleggen heb tijdens het werk. Ik vind de angstzweet vervelender en vervelender worden. Gelukkig heeft Syneo5 mij veel geholpen, maar ik merk dat dit middel (inmiddels) niet meer voldoende is. Ook ben ik met een psycholoog in gesprek geweest (de bron aanpakken?) en heb ik met de huisarts overleggen gehad. Die gaf mij het standaardmiddel met aluminiumzouten.
Op basis van het bovenstaande ook nog aanvullende vragen:
5. Vinden jullie dat ik nog eerst andere middelen moet proberen (aluminiumzouten al geprobeerd, maar bijv. de pillen oxybutine)
6. Zijn er nog andere manieren om angstzweet te verminderen?
7. Ik zweet bij mijn ene oksel veel meer dan aan de andere kant. Weet iemand hier de reden van? Ik lees dat het vaker voorkomt.
Ik hoop graag van jullie te horen.