ETS bij zweet handen + voeten

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Manon1234
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 22:57
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Manon1234 »

@Laura123 hey! Ik had vandaag het consult. 10 april de operatie. Vind het wel heel spannend, nog niet eerder geopereerd. Vond je het zelf meevallen? Of..?

Groetjes, Manon
Laura123
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 20:19
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Laura123 »

@Manon1234 spannend! Ik was ook best gespannen voor de operatie maar eenmaal daar voelde ik me wel op mijn gemak. De operatie viel me uiteindelijk mee! Tot nu toe super tevreden. Een week last gehad van heel heftig zweten ‘s nachts maar dat is nu weer over.
Peter34
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 feb 2021, 14:44
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Peter34 »

Haiii @Laura123 ,

Klopt ja! Toevallig :) Het lijkt nu over ja. Anderen waar ik nog contact mee heb van de operatie dag hadden ook last van nachtzweten.
Met mij gaat het heel goed! Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen en voel me echt zo veel vrijer nu. Ik ben blij dat jij ook heel erg tevreden bent!!

Lijkt me goed af en toe nog wat contact te houden. Je hebt toch een bijzondere connectie door zo dezelfde operatie ondergaan te zijn.

Groetjess
Laura123
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 20:19
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Laura123 »

@Peter34 zeker toevallig!! Ik lag alleen op een kamer dus heb eigenlijk niemand gesproken na de operatie. Goed om te horen dat het goed met je gaat!! Toch spannend hoe het allemaal uitpakt als je alle uiteenlopende ervaringen leest. Ik had ook nooit gedacht dat er zoveel zwetende lotgenoten zijn/waren. Zeker goed om contact te houden!!
Groetjes
nd789
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 15:19
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door nd789 »

Hoi @Laura123 en @Peter34 ,

Zouden jullie een kleine update willen geven? Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat :P
Was de operatie trouwens heftig en waren er complicaties? Ik ben trouwens nog nooit onder narcose gegaan... :$

Bedankt!
Nad
Laura123
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 20:19
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Laura123 »

Hi @nd789 ,

Het gaat heel goed! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Ook niet van zweten ‘s nachts. De operatie is mij alles meegevallen. Ik heb wel de nodige medicatie geslikt om de pijn voor te blijven en dat ging prima! Ik heb geen complicaties gehad. Ben ook alweer aan het sporten. Echt een verademing om nu niet meer continu met zweethanden bezig te moeten zijn. Als je nog vragen hebt, stel gerust!
Groetjes Laura
Peter34
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 feb 2021, 14:44
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Peter34 »

Heyy!

Ik ga ook nog steeds lekker! Super fijn om droge handen te hebben, echt een last van mijn schouders.

Operatie viel heel erg mee. Narcose is prima, je gaat op een gegeven moment gewoon out en dan word je weer wakker en dan heb je nog een best lekker gevoel van de drugs die ze je geven. Ik kon twee dagen erna gewoon werken (ik heb geen fysiek beroep) en kon ook al vrij snel de pijnmedicatie afbouwen.

Groetjesss, Peter
Manon1234
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 22:57
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Manon1234 »

Hier gisteren ook de operatie gehad! Viel me uiteindelijk best wel mee. Toen ik wakker werd uit de narcose wel veel pijn met ademhalen, wat morfine gekregen. Vandaag pijn al wat draagbaarder, maar nog wel aan de pijnstillers. Handjes waren na het wakker worden gelijk kurkdroog, echt fantastisch :banaan
Irene1997
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 jun 2021, 08:20
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Irene1997 »

Goedemorgen allemaal!

Ik haak even in op dit forum :)
Ben overigens nieuw hier. Maar zoals iedereen eigenlijk aangeeft, heb ik ook last van hyperhidrosis sinds mijn tienerjaren. Zalfjes, sprays tot medicatie aan toe al geprobeerd. Maar niks schijnt effectief te helpen voor handen en voeten.

Ik heb de 29ste een afspraak bij Derma Rijnmond. Al zit ik wel heel erg te denken aan een operatie, zoals die hier ook benoemd wordt.
Is het verstandig om dit echt alleen bij de hyperhidrosis kliniek in Groningen te doen? En degene bij wie het nu goed loopt, hebben gekozen voor alleen de operatie voor handen of ook voeten?

Ik moet zeggen dat zalfjes bij mij op de oksels wel heel goed werken, dus dat is echt geen probleem om dit zelf te behandelen op die manier. Maar mijn handen en voeten... Gutst het echt uit... Heb zelf juist geen beroep waarbij ik het even kan verdoezelen en tijdens bijvoorbeeld autorijden lopen de druppels van het stuur. En m'n voeten glijden zo uit de teenslippers.

Moet wel zeggen dat ik echt bang word van alle verhalen waarbij de operatie mis is gegaan.

Hoop wat van jullie te horen, over hoe het nu gaat en waar jullie precies voor hebben gekozen bij de operatie!? :)

Groetjes,
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Thijs »

Irene1997 schreef: wo 16 jun 2021, 08:29 Is het verstandig om dit echt alleen bij de hyperhidrosis kliniek in Groningen te doen? .
Hoi welkom hier!
De hyperhidrosis kliniek heeft als enige een vernieuwde ETS operatie ontwikkeld en ze hebben echt heel veel ervaring wat ook erg belangrijk is.

Uiteraard zijn er meer ziekenhuizen/artsen die de ETS doen maar persoonlijk zou ik kiezen voor een zeer ervaren arts en de vernieuwde methode.

Doe er je voordeel mee.

gr Thijs
Irene1997
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 jun 2021, 08:20
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Irene1997 »

Thijs schreef: wo 16 jun 2021, 08:42
Irene1997 schreef: wo 16 jun 2021, 08:29 Is het verstandig om dit echt alleen bij de hyperhidrosis kliniek in Groningen te doen? .
Hoi welkom hier!
De hyperhidrosis kliniek heeft als enige een vernieuwde ETS operatie ontwikkeld en ze hebben echt heel veel ervaring wat ook erg belangrijk is.

Uiteraard zijn er meer ziekenhuizen/artsen die de ETS doen maar persoonlijk zou ik kiezen voor een zeer ervaren arts en de vernieuwde methode.

Doe er je voordeel mee.

gr Thijs

Hoihoi!

Super bedankt voor je snelle reactie! Op het moment ben ik me echt goed aan het inlezen over de overgebleven opties.
En we gaan het gesprek met de dermatoloog natuurlijk afwachten :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Thijs »

Succes en hou ons aub op de hoogte.
Demi94
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 jul 2021, 20:56
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Demi94 »

Hey!

Ik ben ook nieuw hier. En ik heb hetzelfde probleem. Met sommige momenten ( vooral als ik er niet aan denk of mee bezig ben valt dit wel mee ) maar vaak is het me echt teveel en denk ik zelfs waarom kon ik niet gewoon normaal zijn, aandoen wat ik wil, 1 dag zonder te zweten. Vooral deze periode van het jaar heb ik echt heel erge zweethanden. Ik vind dit heel moeilijk in het dagelijks leven en dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik hier zo openhartig over praat.

Ik heb echt super veel bang voor compensatie zweten. Zeker als bijv. Bij gebruik van axitrans voor de oksels mijn handen al veeel meer zweten :(

Is een consultatie bij de kliniek in Groningen gratis ?
Ik heb al geïnformeerd bij een kliniek voor Miradry maar vind €2000 toch wat veel voor enkel de oksels te behandelen omdat handen en voeten niet kunnen behandeld worden.

Heeft iemand al een operatie gedaan waar je handen, voeten en oksels hebt laten doen ?

Groetjes !
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Thijs »

In principe kan de ets operatie voor alle 3 tegelijk worden gedaan. Echter wordt oksels afgeraden omdat daar vaak cz bij optreed. Voor oksels is de miradry de standaard. Bel de hyperhidrosis kliniek op en vraag of een consult gratis is of dat het vergoed wordt. Hou ons op de hoogte aub. Sterkte.
Demi94
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 jul 2021, 20:56
Contacteer:

Re: ETS bij zweet handen + voeten

Bericht door Demi94 »

Ik heb een mailtje gestuurd en ze gaan me eens telefonisch contacteren!

Als ik al deze dingen lees over de ETS denk ik uff het is zoo duur en aangezien ik niet in Nederland woon zal wel niet veel vergoed worden. En dan mensen die veel klachten nadien ondervinden. Misschien er maar gewoon meer leren leven.

Dankjewel !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht