1e behandeling Miradry 6 november

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar vond dat ik mijn ervaring moest delen met de gemeenschap hier. Ik heb al zeker 21 jaar last van hyperhidrosis onder mijn armen, het komt/kwam vaak gewoon met straaltjes naar beneden en daarom droeg ik ook zoveel mogelijk wit aangezien zwart na een aantal keer wassen heel erg ging stinken als er een beetje zweet op kwam. Gelukkig psychisch weinig last van gehad, alleen soms wat ongemakkelijk door de grote kringen op mijn wittte truien/shirts/blousen.

Enige wat ik ooit geprobeerd heb zijn al die aluminiumhoudende deodorants, maar die werkte niet echt bij mij.

Ik had al langer van Miradry gehoord, maar had nu dan ook het geld ervoor om dit te doen. Afgelopen 6 november rond 14.00 uur was mijn afspraak in Bergen op Zoom bij het Dermateam. Eerst werden de oksels opgemeten, bij mij was links iets groter dan rechts. Daarna werden beide oksels verdoofd met een half kopje vloeistof per oksel totaal welke op verschillende punten werden geplaatst. ik denk tussen de 25/35 prikken aan beide kanten. Af en toe zat er een vervelende tussen, maar over het algemeen genomen was het niet pijnlijk. Daarna werden er "stickers" op de oksels gelegd en nat gemaakt, zodat de behandelaar kon zien waar het apparaat zijn werk moest doen. De behandeling werd bij mij gedeeltelijk door de Dermatoloog en gedeeltelijk door de huidtherapeute uitgevoerd. Bij mijn rechter oksel heb ik geen pijn ervaren, maar bij mijn linker oksel had ik op 4 puntjes een licht branderig gevoel, dit kan met de verdoving te maken gehad hebben. (dit was niet zo erg dat er extra verdoving nodig was). Tijdens de behandeling muziek opgezet, maar eigenlijk de hele behandeling gekletst met de behandelaar(s).

Na de behandeling wordt je oksel ingesmeerd met koelende zalf en een icepack eronder gedaan welke je tot thuis eronder kon houden. Ik had geen last van tintelingen of iets dergelijks en kon gewoon naar huis rijden (10 min). Wel een Neurofen 200mg ingenomen ivm de zwelling (werd aangeraden)

's Avond begon de verdoving uit te werken en had ik een heel erg branderig gevoel in mijn oksels, ook was het gezwollen en had ik een paar goede blauwe plekken naast het behandelde gebied, dit was gelukkig de volgende dag nihil. Het advies van om het uur een 15 min te koelen met icepacks heb ik ter harte genomen (behalve tijdens de nachtrust) Ik moet zeggen dat ik nu 3 dagen verder weinig zwelling meer heb en de blauwe plekken goed weg trekken. Sindsdien ben ik ook helemaal droog (dat is lang geleden ;-)). In totaal heb ik op dag 1 2 Neurofen ingenomen en dag 2 ook, alleen voor de zwelling i.c.m. koeling.

Over 3 maanden heb ik een vervolg afspraak en zal ik hier proberen te posten hoe het ervoor staat.

Gr Maikel
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Erje »

Hallo Maikel,

Dankjewel voor het delen van je ervaring.
En super dat je oksels droog zijn, wat heerlijk is dat hé!
Net of je een heel ander leven krijgt, vooral de eerste tijd heel byzonder om mee te maken.

Groetjes van rj
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Klopt, je voelt de hele tijd onder je armen, maar niets ;-). Nu zondag zijn de blauwe plekken bijna weggetrokken, elke oksel nog een klein plekje wat hele lichte reactie geeft (pijn kan je het niet noemen). Voor de rest bij beide oksels een doof gevoel als je er overheen gaat, maar niet vervelend, volgens de verhalen hier en op het internet zou dit naar verloop van tijd weg moeten trekken. Alleen bij de linker oksel heb ik een verdikking die je niet ziet, maar wel vast kan pakken.

Tot zo ver.
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Nu iets meer dan 2 weken later alleen afgelopen maandag een klein zweetplekje onder 1 oksel te grootte van een duim gehad, maar niet echt zichtbaar. Voor de rest nog steeds droog. De bloeduitstortingen zijn nauwelijks nog zichtbaar, alleen nog wat licht geel rond het okselgebied. Qua pijn heb ik onder beide oksels nog een soort branderig/schraal gevoel wat af en toe wel wat irritant is. Gevoel in beide oksels komt langzaam weer terug.
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Zijn al weer een tijdje onderweg en heel af en toe wel eens last van een Klein zweetplekje, maar zeer tevreden over het resultaat en dat na 1 behandeling. Zeker aan te raden bij de twijfelaars. HEt is na de behandeling even door de "zure" pijn appel heenbijten.
Myrna
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 aug 2007, 11:20
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Myrna »

Hi Maikel, wat fijn om te horen! Bij jou is het tot dusver dus niet nodig om een 2e behandeling te doen?
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Ik ben nog steeds tevreden na de 1e behandeling. Wel vorige week een klein en iets groter plekje gehad ivm hoge concentratie bij het werk, maar als ik hier een shirt onder aan gehad had was er niets aan de hand geweest qua zicht. Op vakantie geweest en ook hier geen zweet onder de armen, meer borst en rug.

Enige puntje wat ik heb kunnen ontdekken als klein nadeel is dat het lijkt dat je moeilijker je warmte kwijt kan met 35 graden. Dit is eigenlijk verwaarloosbaar.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Erje »

Hi Maikel,,
Thanks voor de update!
Maikel
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 11:14
Contacteer:

Re: 1e behandeling Miradry 6 november

Bericht door Maikel »

Nu na meer dan een jaar nog steeds tevreden en geen terugval of compensatiezweet ergens anders :woop
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht