Succesverhalen Miradry... Nog steeds een succes na een langere tijd?

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Myrna
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 aug 2007, 11:20
Contacteer:

Re: Succesverhalen Miradry... Nog steeds een succes na een langere tijd?

Bericht door Myrna »

Pierewietje schreef: ma 14 mei 2018, 21:09 Dag allemaal,

Ik heb zo vaak op dit forum zitten zoeken naar ervaringen, dat ik me toch een beetje verplicht voel om mijn ervaring te delen. Het viel me namelijk op dat er niet veel nieuwe berichten bijkomen. Wellicht kunnen de klinieken waar deze behandeling uitgevoerd worden mensen motiveren om hun ervaring te delen? Ook als deze niet positief was? Dat had ik wel fijn gevonden denk ik.

Op 21 maart heb ik mijn eerste Miradry behandeling gehad in Haarlem. Rond mijn twaalfde merkte ik op dat ik meer zweette dan andere kinderen. Een jongen kwam per ongeluk tijdens een potje basketbal tegen mijn oksel en riep uit “ieeeeehw, jij hebt een natte oksel!”. Ik dacht dat normaal was. Tot aan nu (ik ben nu 31) heb ik mijn zweetokseltjes goed weten te verbergen. Veel wollen en zwarte kleding droeg ik. Ik kan zeggen, dat is nu verleden tijd!

De behandeling verliep heel rustig. Aangenaam is anders, maar eigenlijk doen alleen de verdovingsprikken pijn. Ik ben ook heel blij geweest met de lieve en geruststellende behandelaars.

Ik heb maar een paar dagen last gehad van zwelling. Na twee weken was alles zo goed als weg. Er ontstond wel een kleine ontsteking, maar Sterilon heeft dat verholpen.

We zijn nu bijna twee maanden verder en ik draag blauw! En groen, en geel, en rood! Haha! Echt een wereld van verschil. Het maakt me zo gelukkig dat ik nu door de winkels kan struinen en rustig door alle rekken met kleding kan gaan. Ik hoef niet meer na te denken of ik die dag mijn kledingkeuze moet afstemmen op wat ik allemaal te doen heb. Een presentatie? No problem!

Ik stress af en toe nog wel. Ik was laatst een paar dagen in Rome, waar het 27 graden was. Ik voelde af en toe echt wel weer wat zweet en er ontstonden ook kleine zweetvlekken. Het grote verschil met vroeger is dat het ook weer opdroogt (vooral met de juiste stoffen). En de vlekken waren een stuk kleiner.

Ik hoop ontzettend dat dit effect blijvend is. Met deze mate van zweten kan ik heel goed leven. Volgens mij is dit een beetje zoals een normaal mens zweet. Anders kan ik altijd nog voor een tweede behandeling gaan. Deze eerste behandeling was overigens meteen op stand 5.

Als er iets verandert in het effect zal ik het met jullie delen. Voor nu: iedereen die twijfelt of de behandeling wat voor hem/haar is? Gewoon doen!
He Pierewietje,

Bij welke kliniek in Haarlem ben je geweest? Ik overweeg het ook en ben benieuwd naar de ervaringen bij verschillende klinieken.
joshua026
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 nov 2019, 16:13
Contacteer:

Miradry... Na 3 jaar nog steeds een succes

Bericht door joshua026 »

Dag lezers,
Ik heb meerdere keren gelezen dat mensen die de MiraDry behandeling hebben ondergaan weinig van zich laten horen, en dan vooral bij degenen die de behandeling jaren geleden hebben ondergaan.
Daarom wil ik graag reageren en mijn bevindingen melden over mijn behandeling in het najaar van 2016.
Een korte inleiding. Ik was mijn natte oksels helemaal zat. Voor zover ik weet leed ik al 10 jaar aan deze vervelende aandoening. Als ik `s morgens met een kop koffie aan mijn bureau ging zitten om mijn pc op te starten en mijn mail te controleren, dan liep het zweet al in dunne straaltjes vanuit mijn oksels via mijn bovenarmen op mijn bureau. En dat terwijl ik relaxed was, geen stress, de slaap net uit mijn ogen gewreven.
Na veel over hyperhydrosis gelezen te hebben (op deze website) heb ik in 2016 de knoop doorgehakt en een afspraak gepland in Amersfoort.
Ik zou de Miradry behandeling ondergaan bij dermatoloog Wim Venema. Een heel prettige en vakkundige arts. Hoe de behandeling verloopt, hoe het gaat met coolpacks, en hoe lang je last hebt van gezwollen oksels, dat weten we inmiddels via deze website.
N.B. inmiddels werkt dermatoloog Venema in Assen en Groningen.
Bij mij was de aankomst in Amersfoort een bekende situatie: drijfnatte oksels na een 50 minuten durende autorit vanuit Arnhem. Vol trots (!) liet ik mijn natte t-shirt en oksels zien aan de heer Venema. Hij zei me direct: jij komt hier niet voor niets !
2 uur na de behandeling ben ik zelf naar huis gereden, ik voelde me absoluut niet versuft of wat dan ook.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder. Ik voel me fantastisch, opgelucht. Geen last meer van continue natte oksels, 3 keer per dag wisselen van t-shirt of overhemd. Ik heb droge oksels, het hele jaar door, en tijdens hete zomerdagen kan er zweet ontstaan op de rest van mijn lichaam.
Voor mij is deze behandeling van € 1500,- een zeer goede keuze geweest.
Ik deel deze informatie graag met jullie. Succes met jullie keuze.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Succesverhalen Miradry... Nog steeds een succes na een langere tijd?

Bericht door Thijs »

Wat goed dat je hier je ervaringen met ons deelt. Veel mensen zijn geholpen na een miraDry behandeling en dan is het niet meer de moeite waard om er over te schrijven kennelijk. Erg jammer altijd maarja het zij zo.

Dermatoloog Wim Venema werkt overigens niet in Groningen maar in Assen, Amersfoort en soms Rotterdam. Wij werken nauw samen met hem aangezien hij de medisch adviseur is van de hyperhidrosis patiëntenvereniging. ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Succesverhalen Miradry... Nog steeds een succes na een langere tijd?

Bericht door Thijs »

@Tika misschien is dit topic wat voor jou?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht