Wat is je meest gênante of grappige anekdote ivm zweten?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Wat is je meest gênante of grappige anekdote ivm zweten?

Bericht door Hanneleen »

Vandaag was het een superhete dag. Toen ik op het toilet zat (op mijn werk), nam ik een dikke prop WC-papier om mijn hals en nek eens goed af te drogen.
Toen ik vanavond thuis kwam, voelde ik iets vreemd onderaan mijn haar.
Bleek dat verschillende propjes WC-papier zich rond plukken haar gedraaid hadden. Ik kreeg ze er bijna niet uit, zo vast zaten ze. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich afgevraagd hebben wat die vreemde "dreadlocks" in mijn haar deden! Haaaahaaahhaa.

Hanneleen

PS. In het vervolg neem ik filterzakjes mee. Bedankt voor de tip, Thijs. Al denk ik dat een degelijke keukenrol het klusje ook wel zal klaren.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, ik was een keer bij de kapper en had voor de verandering een vrij lichte, groene broek aan gedaan. Maar ik werd geholpen door iemand met zo'n buisje in haar keel waar ze door praatte. Helemaal niet erg natuurlijk maar ik was heel erg bang dat ik haar steeds niet verstond en dat zij zich dan lullig zou voelen dus was vrij zenuwachtig en ingespannen aan het luisteren. Maar ja, dan zit je op zo'n leren stoel enzo... Toen ik opstond was mijn broek aan de achterkant vanaf mijn rug (dus helemaal van boven af) tot aan mijn knieholten doorweekt!!! En ook helemaal over de breedte en bij mijn liezen... Heb toen een kapster geroepen om te vragen of ze mijn lange jas aan wilde geven... Ze keek me echt heel raar aan alsof ik zelf niet kon lopen enzo, maar om nu midden in die kapsalon op te staan en het te showen... Dat was echt erg, schaamde me zo! Heb er wel thuis meteen een foto van gemaakt voor de huisarts enzo, die ik helaas nu kwijt ben :(.

Enne, moet morgen trouwens weer naar die kapper, hahaha.... Misschien maar een luier aandoen wil ik van mijn stoel geen wildwaterbaan maken... :)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi Angela,

Ik zou een handdoek van huis meenemen!
Dan heb je direct een binnenkomer als je daar bent!
Weten ze er direct vanaf!
Doe ik ook altijd!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

kimmy schreef:hoi Angela,

Ik zou een handdoek van huis meenemen!
Dan heb je direct een binnenkomer als je daar bent!
Weten ze er direct vanaf!
Doe ik ook altijd!
Moet je ook maar durven Kim. Ik zou me ook rot schamen hoor... en om nu met een handdoek onder je armen binnen te komen lopen.... ik vind het wel goed van je hoor.... zou het alleen zelf niet durven.....
Scheer mijn bolletje thuis wel kaal met de tondeuze :prodentsmile

Groetjes Thijs
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Neuh, doe gewoon mijn mooie zwarte synthetische broek aan... Daar zie je geen drupje op! En gelukkig zie je op die stoelen ook nooit wat daar, ze zitten alleen heel erg warm, hahaha. Maar heb sowieso standaard een handdoek in mijn tas zitten dus mocht het al te erg worden.... En om nou mijn lange winterjas aan te doen :). We zien het wel!! Heb vandaag iig voor het eerst in hele lange tijd gewoon de hele dag een rok aangehad en het viel super mee! Heerlijk... :) Al waren mijn benen wel kleddernat maar accepteer het een stuk meer de laatste weken, vast te danken aan dit forum!!!!!!!
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

Maar dan is de hele stoel toch nog nat, als je het op de broek niet ziet? Tenminste ik doe meestal ook een zwarte broek aan, maar dan is de hele stoel, fiets of wat dan ook nat.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik liep stage, ergens in 1994 ofzo... op kantoor... het was mijn eerste dag en ik werd voorgesteld aan de collega's... ik was nerveus en zenuwachtig en daardoor zweette ik uiteraard heftiger dan ik normaal al deed. In die tijd kon geen deoderant mijn zweetlucht verbergen om over de natte plekken maar te zwijgen.

Het voorstelrondje was klaar en de man die mij bij iedereen had voorgesteld zei na afloop: "Thijs, je moet wel deoderant gebruiken hoor want je stinkt naar zweet!"

Ik dacht dat ik in de grond zakte. Zelf had ik amper geroken dat ik stonk naar zweet, al wist ik natuurlijk wel dat ik die ellendige zweetprobleem had. Het was zo confronterend en ik weet amper meer wat ik had geantwoord, volgens mij kwam er niet veel meer uit mijn mond.

Gelukkig was hij nog zo wijs om dit niet te zeggen waar iedereen bij was, je moet er toch niet aan denken....

Maarja, die man kon ook niet weten hoe erg dit probleem al jaren voor mij was en dat ik er alles maar dan ook alles aan deed of had gedaan om er vanaf te komen maar dat niets hielp!

Tja... Hyperhidrosis, je zou het maar hebben... pffffff :cry:

Groetjes Thijs
Zweter
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 01:34
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Zweter »

Thijs schreef:Ik liep stage, ergens in 1994 ofzo... op kantoor... het was mijn eerste dag en ik werd voorgesteld aan de collega's... ik was nerveus en zenuwachtig en daardoor zweette ik uiteraard heftiger dan ik normaal al deed. In die tijd kon geen deoderant mijn zweetlucht verbergen om over de natte plekken maar te zwijgen.

Het voorstelrondje was klaar en de man die mij bij iedereen had voorgesteld zei na afloop: "Thijs, je moet wel deoderant gebruiken hoor want je stinkt naar zweet!"

Ik dacht dat ik in de grond zakte. Zelf had ik amper geroken dat ik stonk naar zweet, al wist ik natuurlijk wel dat ik die ellendige zweetprobleem had. Het was zo confronterend en ik weet amper meer wat ik had geantwoord, volgens mij kwam er niet veel meer uit mijn mond.

Gelukkig was hij nog zo wijs om dit niet te zeggen waar iedereen bij was, je moet er toch niet aan denken....

Maarja, die man kon ook niet weten hoe erg dit probleem al jaren voor mij was en dat ik er alles maar dan ook alles aan deed of had gedaan om er vanaf te komen maar dat niets hielp!

Tja... Hyperhidrosis, je zou het maar hebben... pffffff :cry:

Groetjes Thijs
Ik weet precies wat je bedoelt Thijs, Ellendig voel je jezelf dan he?
undercover
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 15:33
Contacteer:

Bericht door undercover »

op dat moment ben ik meteen weggerent zo heb ik dat ook op school ben zelf ook blijven zitten doordat:( is echt zwaar klote
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey anoniempje, beetje late reactie van me, maar ben net terug van vakantie :D. Bij de kapper hebben ze van die stoelen die maar heel even nat zijn waarna de vlekken meteen wegtrekken, gelukkig! En meestal doe ik heel moeilijk om een beetje af te leiden van de stoel. Maar goed, mensen hebben niet de gewoonte naar een stoel te kijken als je opstaat dus niemand ziet het over het algemeen. Heb het wel één keer op school gehad dat ik zoals altijd op mijn winterjas ging zitten tegen de natte plekken en dat er daarna nog een natte plek op de stoel te zien was... Niet normaal... :s
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ik had dat laatst ook bij de kapper. Van die vette warme stoelen hebben ze daar. Ik had zo'n truitje aan waarin je het van de achterkant goed kon zien...dus ik de hele tijd naar voren zitten wanneer het maar kon. En dat kapstertje maar: je mag wel naar achteren leunen. Ik denken: nee dat wil ik juist niet. Ik had het nog niet eerder meegemaakt daar. Ben er ook nog nooit zomers geweest ;)
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Haha, nee, dat heb ik dus ook vaak. De hele tijd voorover buigen en vaak ook mijn benen optrekken zodat mijn knieholten en zitvlak een beetje kunnen luchten... :) Zal er vast raar uitzien, hahaha.

Heb trouwens nog een anekdote... Had het een keer met een meisje die ik nog niet zo goed kende ergens over, weet echt niet meer hoe we er op kwamen maar ineens vertelde ze dat ze het altijd zo vies vindt als ze een hand krijgt van iemand die erge zweethanden heeft. Dus ik zo; "Ja, ik heb ook altijd zulke erge zweethanden.". Nou, ze kon wel door de grond zakken geloof ik... Maar goed, ik moet zeggen dat het niet echt klikte tussen haar en mij dus vond het eigenlijk wel een lekker gevoel om haar even in verlegenheid te brengen... :oops: Jaja, ben een bitch... Niet echt een heftige anekdote maar wel een beetje lullig :).
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Cabaret

Bericht door dientje »

Nou het was echt grappig want ik was maandagavond rond 23:00 Naar BNN Laughing Matters te kijken en daar was een cabaretier( negerachtig) en die was best grappig en zo maar die had enorme zweetplekken....

En aan het eind van zijn verhaal zegt ie: True: Ik heb geen vriendin.
True: Ik weet dat jullie de hele tijd naar mijn zweetplekken hebben zitten kijken * doet armen omhoog*
Ik vond het echt super van hem :D
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Ja echt verschrikkelijk als mensen er iets van zeggen. Tijdens mijn eindpresentatie zweette ik natuurlijk ook enorm. Maar had met veel zorg een zwart colbertje uitgekozen om er toch netjes uit te zien.
Maar voordat de presentatie begon keek ik in de spiegel en zag alsnog enorme zweetplekken.
Helemaal verstijfd mijn presentatie gedaan. (armen stijf langs lichaam)
zegt nog een collega na die tijd, "Warm he Marieke?" En dan iedereen bedanken met kleffe handjes waar je dan nog weer eens een opmerking over krijgt...
Ik krijg trouwens nooit opmerkingen over zweetlucht, gebruik rexona crystal clear, en dan heb ik bijna nooit last van een geur,(of witte strepen11 :P ) terwijl andere deo's maar een halve dag werken.
Bij het opstaan van een stoel schuif ik altijd van de stoel af ipv opstaan, in de hoop dat ik het zweet nog wat weg kan vegen.
Eva
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 11 aug 2005, 13:43
Contacteer:

Bericht door Eva »

Een jongen uit m'n klas raakte per ongeluk m'n handen aan en riep keihard door de klas: 'Jemig jij hebt zweethanden! Echt heel erg!'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht