Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

MiracleTostie
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 28 jun 2015, 15:36
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door MiracleTostie »

Lieve mensen,

Onderteken toch asjeblieft de petitie om de Miradry behandeling in de basisverzekering te krijgen.
https://petities.nl/petitie/opnemen-van ... erzekering

Jos
tso
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 16:51
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door tso »

Dag allemaal,

Ik overweeg voor oksel zweet de Miradry behandeling.
Hier op het forum zie ik diverse mensen die de behandeling ondergaan hebben en ook al diverse geruime tijd geleden.
Hoe zijn de ervaringen nu een half jaar of langer na de behandeling.

Is het zweten niet erger geworden? dus echt een blijvend effect.
Heb je geen last van compensatie zweet op andere plekken?
Nog klachten of dingen die je opvallen na de behandeling op wat langere termijn?

Ik hoor heel graag jullie feedback.

gr

Walter
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Dag Tso,
Welkom hier.
De MiraDry heeft mijn leven veranderd. Na twee behandelingen kan ik nog wel zweten, maar meer als een " normaal " mens, die deze kwaal niet heeft. Ik gebruik er dan wel Deoleen creme bij, dan ben ik normaal gesproken gewoon de hele dag droog. Als ik die creme weg laat, zweet ik wel meer. Ik had gehoopt helemaal kurkdroog te zijn en ook geen deo meer te hoeven gebruiken, maar ik denk dat ik met dit resultaat ook dik tevreden kan zijn. Ik draag nu gewone kleding, dat kon eerder nooit en het is ideaal om niet meer de hele dag die natte oksels te hoeven voelen en tig maal om te moeten kleden.
Verder ben ik niet op andere plekken meer gaan zweten.
Wat dat betreft kan ik je de MiraDry echt wel aanbevelen. Er bestaat overigens een Engelstalige site met honderden reviews, Realself. Daar kun je nog veel meer verhalen lezen van mensen die deze behandeling hebben ondergaan en of ze tevreden zijn, de meesten plaatsen later ook nog weer een update en daar heb je meer aan, want meteen na de behandeling is iedereen droog. Het echte effekt komt pas na een tijdje.
Weet je ook al waar je eventueel naartoe wilt voor een behandeling?
In ieder geval veel succes met je beslissing en houd ons op de hoogte hé.
jeroenb
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 13:34
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door jeroenb »

Ik heb in februari een behandeling gehad, het zweten is zeker minder geworden! echter in spannende situaties blijf ik er last hebben. wel iets minder dan voorheen maar blijft erg vervelend! Ik bleef wel lange tijd(4mnd) een doof gevoel houden onder me oksels/bovenarm, okselhaar is onder 1 oksel zga weg. Ik zou graag willen weten bij hoeveel personen het zweten zo goed als verdwenen is na de 2é behandeling?
tso
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 16:51
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door tso »

Hallo,

Afgelopen vrijdag 6 Nov de MiraDry behandeling gedaan door Wim Venema.
Ik zag er wel heel erg tegenop, maar Evelien heeft me verzekerd mij erdoorheen te praten en dat is dan ook wel gelukt :D :)
Zowel Evelien als Wim zijn hele prettige mensen en stellen je op je gemak.

Het verdoven ging wat moeilijk, maar dat komt omdat ik heel lastig te verdoven ben, ik ken dit van de tandarts, kost het ook altijd twee of meerdere pogingen om dit goed te krijgen.

Nadat de verdoving is ingewerkt stelt de behandeling eigenlijk niets voor. Je ligt met je handen boven je hoofd en het apparaat doet zijn werk waar je niets van voelt.
De grootste zorg ging tijdens de behandeling om mij gerust te stellen en af te leiden met een prettig gesprek ;)

Slapen was de eerste nacht was lastig. Ik slaap altijd op mijn zij en dat kun je wel vergeten de eerste nacht. Dus ik heb meer liggen rusten dan slapen.
De ochtend na de behandeling was de bloeduitstorting al een stuk minder.
In de twee daarop volgende dagen stond ik versteld hoe snel alles wegtrok en hoe weinig last ik had.
Na 24 uur had ik al geen noemenswaardige klachten meer.

So far so good. Heel tevreden en klachtvrij.
Mij is verteld dat ik rekening moet houden dat ik in de komende maanden een zogenaamde terugval kan verwachten dat het zweten kort terug komt en dan stabiliseert tot i.i.g. een veel lager niveau dan voorheen.

In volgend bericht zal ik proberen wat foto's te uploaden zodat je indruk krijgt van mijn behandeling / herstel.

Ik hoop dat het resultaat dat ik nu heb voor het grootste deel blijft.
Over een tijdje zal ik nog eens een bericht posten met het resultaat voor mij op langere termijn.
tso
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 16:51
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door tso »

Hier volgens dus enkele fotos van mijn behandeling / herstel en hoe dit eruit ziet.

Net na de behandeling
1.jpg
De volgende ochtend
2.jpg
Dag 2, 's morgens
3.jpg
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Ik ben een echte piepert en mij is het allemaal reuze meegevallen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tso
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 16:51
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door tso »

Voor de duidelijkheid, Miradry is geen operatie.
Ik ben enorm tevreden over mijn behandeling.
Geen idee hoe lang het geleden is, maar ik ben helemaal klachtvrij.

Ik vind je reactie misplaatst omdat je reageert: stop met operatie... oplichting.

Deze methode is geen operatie. operatie is voor oksels niet geschikt, maar wel voor handel en voeten.
Dus om alles af te doen met koop gewoon een paar anti zweet doekjes en klaar..... is een beetje misplaatst en onderschat de grote gevolgen die deze klachten met zich mee brengen voor veel mensen.
petr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 10:47
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door petr »

Hierbij mijn verslag van mijn eerste Miradry behandeling, die ik 2 weken geleden in Amsterdam heb gehad.

De behandeling begon met circa 30 verdovingsprikken per oksel, deze werden door de dermataloog gegeven. Dat is wat gevoelig maar viel op zich mee. Vervolgens ging de huidtherapeut met het Miradry-apparaat aan de slag bij mijn rechteroksel. Vooraf werd aangegeven dat dit warm kon aanvoelen. Indien het heet zou worden dan werkte de verdoving niet goed en kon er eventueel extra verdoofd worden. Ik voelde inderdaad af en toe wat warmte. Ook werd het een paar keer kort heet, niet prettig maar het was vol te houden.

Na mijn rechteroksel was mijn linkeroksel aan de beurt. Direct aan het begin van deze behandeling voelde ik opeens een enorme pijnscheut van mijn linkeroksel door mijn arm naar mijn vingers schieten. Dit was echt zeer heftige pijn. Gelukkig trok het na een paar seconden weer weg. Echter kort erna gebeurde dit opnieuw. De dermataloog werd erbij geroepen en die gaf aan dat waarschijnlijk mijn zenuw werd geraakt en dat dit niet verdoofd kon worden. Uiteindelijk gebeurde dit ook nog een derde, en gelukkig laatste, keer. De rest van de behandeling was gelukkig weer pijnloos.

Na de behandeling kreeg ik 10 minuten icepacks onder beide oksels, die ik ook mee naar huis mocht nemen om thuis verder te koelen. Het advies was om de eerste dag elk uur 10 minuten te koelen. Dit heb ik ook gedaan, en voor de zekerheid heb ik de 2e en 3e dag ook nog gekoeld, toen elke 2 uur.

Vooral de eerste paar dagen had ik behoorlijke zwellingen onder beide oksels, een paar bloeduitstortingen door de prikken en rode kringen van het mondstuk van het apparaat. Verder had ik geen gevoel aan de onderkant en zijkanten van mijn linkeronderarm. Dit was vooral vreemd als ik mijn arm ergens op legde, omdat ik niets voelde. Hoogstwaarschijnlijk kwam dit door de zenuw die meerdere keren was geraakt tijdens de behandeling. Mijn oksels waren helemaal droog.

Na circa een week had ik nog diverse kleine zwellingen onder elke oksel, voor de rest zag het er goed uit. Wel bleven beide oksels pijnlijk bij aanraken en bepaalde bewegingen, wellicht door de zwellingen. Daarnaast was mijn onderarm nog steeds verdoofd, maar tegelijkertijd had ik hier ook een brandend en prikkend gevoel zo nu en dan. Volgens de dermataloog kan dit enkele maanden aanhouden. Mijn oksels waren tot op heden nog steeds droog en geurvrij, terwijl ik al een week geen deodorant meer op deed.

Ik ben inmiddels 2 weken verder na de behandeling. Nog steeds zijn de kleine zwellingen aanwezig onder beide oksels. Dit blijft gevoelig bij aanraken en bij het spreiden van mijn armen. Ik ben nog steeds droog en geurvrij. Ik heb wel begrepen dat dit de eerste paar weken altijd zo is, en dat het effect pas na een paar maanden goed te beoordelen is, dus ik wacht nog even af. Ook is de haargroei gestopt onder beide oksels. Vervelend is wel dat ik nog steeds erg veel last van mijn onderarm heb, het is deels gevoelloos maar tegelijkertijd brandt en prikt het ook, vooral als ik het aanraak of mijn arm ergens op leg, zoals bijvoorbeeld een buro of armsteun. Ik kan mijn linkerarm niet lang ergens op leggen want dan wordt dit erger.

Dit was mijn verslag. Ik zal over een tijdje nog een update plaatsen om te zien of en hoeveel het zweten dan uiteindelijk is afgenomen. En hopelijk zijn de klachten met mijn onderarm dan ook weg of in ieder geval minder. Gezien deze aanhoudende klachten heb ik wel besloten om geen 2e behandeling meer te doen.
Lilletje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 19:33
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Lilletje »

Even een vraagje, hebben jullie ook last van compensatiezweet na de behandeling?
petr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 10:47
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door petr »

Dat is mij nog niet opgevallen tot nu toe, mijn behandeling is 2 weken geleden geweest.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Lilletje schreef:Even een vraagje, hebben jullie ook last van compensatiezweet na de behandeling?
Ik heb er geen last van in ieder geval.
Misschien komt cz niet zo snel voor na MiraDry, omdat in de oksel maar twee procent van het totaal aan zweetklieren zit? Geen idee of dit zo is hoor, zomaar een gedachte.
Verder worden er natuurlijk ook geen zenuwen doorgesneden enz, dus echt specifiek alleen de zweetklieren in de oksel worden behandeld.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

petr schreef:Dat is mij nog niet opgevallen tot nu toe, mijn behandeling is 2 weken geleden geweest.
Het uiteindelijke resultaat is inderdaad pas te zien als alle zwellingen weg zijn. Bij mij duurde dat best lang.
petr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 10:47
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door petr »

Mijn 1e MiraDry behandeling is nu 8 weken geleden uitgevoerd. Ik zweet inmiddels weer behoorlijk onder mijn oksels, maar ik ben nog wel steeds geurvrij dus er is wel een afname, hoeveel precies durf ik niet te zeggen. Mijn oksels zijn nog licht gevoelig / licht pijnlijk met lichte zwellingen. De haargroei onder mijn oksels is nog grotendeels weg.

Helaas heb ik wel veel last gekregen van compensatiezweten via mijn handen en voeten. Daar heb ik nu al zo'n 5 weken last van en geeft veel hinder. Voor het eerst in mijn leven heb ik last van geurende voeten. Ik merk dat mijn voeten vaak vochtig zijn en plakken. Ditzelfde geldt voor mijn handen. Die plakken regelmatig ongeacht hoe vaak ik ze was (vooral bij temperaturen boven 20 graden zoals nu).

Verder heb ik nog last van zenuwpijn in mijn onderarm doordat tijdens de behandeling een zenuw in mijn oksel was geraakt. De zenuwpijn is gelukkig wel iets minder dan de eerste weken.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

petr schreef:Mijn 1e MiraDry behandeling is nu 8 weken geleden uitgevoerd. Ik zweet inmiddels weer behoorlijk onder mijn oksels, maar ik ben nog wel steeds geurvrij dus er is wel een afname, hoeveel precies durf ik niet te zeggen. Mijn oksels zijn nog licht gevoelig / licht pijnlijk met lichte zwellingen. De haargroei onder mijn oksels is nog grotendeels weg.

Helaas heb ik wel veel last gekregen van compensatiezweten via mijn handen en voeten. Daar heb ik nu al zo'n 5 weken last van en geeft veel hinder. Voor het eerst in mijn leven heb ik last van geurende voeten. Ik merk dat mijn voeten vaak vochtig zijn en plakken. Ditzelfde geldt voor mijn handen. Die plakken regelmatig ongeacht hoe vaak ik ze was (vooral bij temperaturen boven 20 graden zoals nu).

Verder heb ik nog last van zenuwpijn in mijn onderarm doordat tijdens de behandeling een zenuw in mijn oksel was geraakt. De zenuwpijn is gelukkig wel iets minder dan de eerste weken.
Oei, dat is niet zo best...
Ik heb het nog niet zo vaak gelezen dat er compensatiezweet ontstaat na MiraDry. Echt balen voor je.
Je zal nu wel niet voor een tweede behandeling gaan denk ik?
petr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 10:47
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door petr »

Klopt inderdaad, ik zie af van een 2e behandeling, en verder maar even afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht