Bells schreef:Hee,
Ik ben ook nieuw hier.
Ik heb bijna hetzelfde als jij:
Ik zweet ook overmatig sinds een jaar of twee (toen ik 13/14 was). Ik zweet juist alleen als ik ergens "anders" ben. Als ik thuis zit (en het is niet te warm en ik ben niet gestressed) zweet ik helemaal niet onder mijn oksels, en als ik bij een vriendin of op school ofzo heb ik binnen een paar minuten enorme zweetplekken onde rmijn oksels. Ik draag daarom nu alleen nog maar "gebreide" vestjes enzo, jeweetwel, van de H&M. Daar zie je de zweetplekken minder in.
Ik vind mode echt helemaal geweldig, maar als ik dan foto's bekijk, ben ik echt heel erg gefrustreerd omdat ik weet dat ik dat niet aankan omdat je zweetplekke er zo goed in ziet.
Het probleem is dat ik mijn ouders niet durf te vragen of ik naar de huisarts mag enzo omdat ik me er echt voor schaam.
Ik heb al een keertje van die okselpads van de HEMA gekocht, maar die hoor je heel erg kraken en je ziet ze een beetje door je shirtje heen. Bovendien werken ze dus niet bij hemdjes enzo.
Ik heb al superveel deo's geprobeerd, maar ze werken allemaal even slecht (anti-transpirant van Therme, Nivea en zelfs mannendeo van Axe). Alleen die Odorex extra Dry nog niet. Maar ik lees allemaal berichtjes over dat die verschrikkelijk irriteert...
had ik ook vroeger dat emotioneel stress zweten. thuis niks maar zodra ik niet thuis was zweete ik me kapot hoe meer vreemde mensen hoe erger ik me zweete; Angstzweet is dat en angstzweet stinkt het ergste en het is ene vicieuse cirkel want je bent bang of je heb veel stress dus zweet je maar doordat ej zovele zweet ga je automatisch zorgen makenen stressen zo vabn hopelijk zweet k nie zoveel en die extra stress doet je meeer zweten. ik heb sociale angststoornis dus extreme extreme verlegen en sinds paar jaar slik ik meds ervoor en merk nu egt dat ik minder zweet nog steeds veel maar wel minder. en het stinkt ook veeeel minder doordat mn angst weg is. vroeger voelde I egt drupels langsme armen heen gaan maar sinds meds heb ik dat niet meer. dus misschien moet je wat doen aan je angst of je verlegenheid als je je zelfverzekerder voelt net als thuis word het ook iets minder.
Ik heb zelf het vermoeden dat mijn hyperhidrose komt door stress van school enzo. Hebben jullie miss enige ideeën voor anti-stress tips?
xxxx
zweten bij meiden (kleding problemen enzo)
-
gingerbread
- Druppel

- Contacteer:
Re: zweten bij meiden (kleding problemen enzo)
Ik vind het zelf ook altijd lastig, maar ik heb inmiddels ook wel mijn vaste adresjes. Maar ik kan altijd nieuwe gebruiken
Laatst had ik ook wat shirtjes in een boetiekje in de stad gekocht en die lijken ook wel te helpen. Nog een tip trouwens voor de mannen. Mijn vriend zweet ook wel een beetje, niet extreem veel, maar hij vind het wel vervelend. Hij had laatst wat herenmode gekocht bij Babista en is daar best tevreden over.
Waar ik heel erg mee zit is dat ik gewoon geen strakke shirtjes meer aan trek. In de zomer is dat allemaal prima enzo, maar nu wordt het winter en ik loop dus in hempjes op school. Dit krijgt echt de nodige reacties van mensen. Elke dag wordt er wel gevraagd waarom ik in godsnaam een hemdje aan heb, ''heb ik het niet verschrikkelijk koud?'' ''Nee hoor, ik heb het altijd warm''
Dit is natuurlijk onzin, natuurlijk heb ik het koud, maar loop liever te koukleumen dan dat ik met zweetvlekken op mijn shirt loop...
Dit is natuurlijk onzin, natuurlijk heb ik het koud, maar loop liever te koukleumen dan dat ik met zweetvlekken op mijn shirt loop...
Mijn vriendin heeft dus precies hetzelfde, zij gebruikt een soort anti zweet shirt voor dames, en daarover gewoon een normale blouse of kleding, misschien ook wat voor jou...Proets schreef: vr 29 nov 2013, 13:09 Waar ik heel erg mee zit is dat ik gewoon geen strakke shirtjes meer aan trek. In de zomer is dat allemaal prima enzo, maar nu wordt het winter en ik loop dus in hempjes op school. Dit krijgt echt de nodige reacties van mensen. Elke dag wordt er wel gevraagd waarom ik in godsnaam een hemdje aan heb, ''heb ik het niet verschrikkelijk koud?'' ''Nee hoor, ik heb het altijd warm''
Dit is natuurlijk onzin, natuurlijk heb ik het koud, maar loop liever te koukleumen dan dat ik met zweetvlekken op mijn shirt loop...![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht