Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
JoeyD
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 17:10
Contacteer:

Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door JoeyD »

Hallo mensjes, ik ben Joey.

Ik heb zelf erg last van snel zweten op m'n voorhoofd en tussen m'n billen. Zelfs als ik op een koele dag zonder jas even naar de winkel ga, is het al raak.
Ik heb ook wel snel zweet tussen m'n oksels, maar dat intereseert me niet zo veel. Ik zit het ergst met het zweet tussen me bilnaad.
Nu heb ik al een aantal keer rondgesurft op het forum, en heb een aantal middeltjes/operaties gezien, maar de meeste hebben alleen reacties van het effect op okselzweet, en zweet op de handen/voeten.
Zijn er ook middelen/operaties voor bilzweet of zweet op je voorhoofd? Ik hoop van wel :)

Groeten, Joey Deiman.
andries
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:49
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door andries »

Ook ik heb hier last van. Vooral bij me billen enzo als je dan op een gekleurde stoel gaat zitten die je meteen overal nat :oops: Hoop dat er wel wat voor is
druppeltje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 jun 2010, 16:35
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door druppeltje »

Weet je hoe blij ik ben nu ik jouw bericht gelezen heb?
Ik heb juist hetzelfde probleem. Mijn handen en mijn bilnaad.
Ik vind het zooo genant! ik durf nauwelijks te gaan zitten op een stoel, bang dat iemand zal zien dat er een plek op zit...
Maar ook als ik gewoon wandel, dan plakt mijn broek helemaal! Om dan nog maar te zwijgen over het sporten... :(
Dit is mijn eerste bericht dat ik schrijf en het lucht mij zo op om er eens over te kunnen praten...!
In mijn klas (ik ben 15) heb ik al vaak opmerkingen gekregen van: Waarom is je broek nat? of: zou je niet wat deo spuiten?
Dat zijn momenten dat ik echt door de grond kan zakken van schaamte!
Mijn beste vrienden heb ik uitgelegd dat ik er niks aan kan doen, maar ze begrijpen het niet!
Nu ik op dit forum heb rondgedoold heb ik vanalles over een dermatoloog gehoord...
Is dat echt de moeite?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door Thijs »

Beste middel tegen overmatig zweten op de voorhoofd/billen is naar mijn mening oxybutinine tabletten. Deze gaan het zweten tegen over je hele lichaam.

Via de huisarts kun je deze tabletten vragen.... als je wordt duurgestuurd naar een dermatoloog kun je het ook aan hem vragen.

succes allen

groetjes Thijs
andries
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:49
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door andries »

Ook ik heb er erge last van.
Het is echt vervelend nu vooral in de zomer dat bij je bilnaad nat is en dat gaat door op de stoel.
In de winter zit ik op me jas dus dan zie je dat niet.
basjeva
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 13:22
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door basjeva »

Hallo,

Dit is al een oud topic maar voor mij zijn deze klachten ook herkenbaar. Wie heeft er ondertussen een oplossing??
Ik gebruik al jaren (met rdelijk succes) Alu oplossing 20% voor mijn oksels maar ik merk ook dat de laatste jaren het zweten op mijn buik, voorhoofd, vooral billen en ook mijn voeten is toegenomen.
De huisarts nam het allemaal niet zo serieus, wel een bloed en urine test gehad zonder resultaat.
Ik zit te denken om me door te laten verwijzen naar een dermatoloog.

Wie heeft er tips??
Bvd

bas
Juliaxo
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 aug 2012, 22:19
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door Juliaxo »

Haaii,

Ik zit zelf ook met dit probleem. Het is echt heel erg irritand! Gelukkig word ik over 12 nachtjes slapen geopereerd aan zweethanden in het UZ Brussel. Ik kijk hier erg naar uit. Ik ben trouwens 14 :D Deze operatie heet Thoracale sympathectomie en word uitgevoerd door dr De Keukenleire. Ik weet niet of door middel van deze operatie ook de zweet tussen de billen over gaat, wat ik wel hoop ;D Als ik eraan denk reageer ik wel na de operatie ;)

Grtz, Julia
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Iets tegen zweten op het voorhoofd/billen?

Bericht door Rens »

Ik heb al vele dingen geprobeerd om het zweten tegen te gaan, odaban, sineo, werkte voor geen ene flikker.
Zomervakanties sta je in een discotheek, stroomt het letterlijk van me gezicht af, werkelijk verbazingwekkend dat er zoveel zweet uit me lichaam kan komen. Ruimtes waar geen ramen zijn denk je gelijk al van, kut daar gaan we weer, heb botox laten spuiten in me oksels, werkte perfect wat betreft mijn oksels, maar mijn hoofd is voor mij eigenlijk het grootste struikelblok, en ik had last van compensatiezweet wat er nu op andere plekken wel uit kwam. Neem nu sinds 2 maanden oxybytine, werkt wel ietsjes, merk vooral dat ik net iets later begin te zweten en dat het iets eerder ophoudt, maar in mijn geval is dit wel een ienie minie verschil. Nadelen zijn dat je behoorlijk droge strot van krijgt, maar die neem ik op de koop toe, ik volg dit forum al een tijdje, maar hoop eigenlijk vooral dat er nog een keer een baanbrekende oplossing voor wordt gevonden waardoor ik gewoon eens net zo actief kan zijn als een "normale" zweter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht