oef, ben duidelijk niet de enige

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
klaartje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 13:15
Contacteer:

oef, ben duidelijk niet de enige

Bericht door klaartje »

Hey allemaal,

Ben ik 'blij' eindelijk lotgenootjes te vinden...

Ook ik heb al even last van zweten maar sinds een dik jaar is het niet meer te houden. Ben al veel wijzer geworden via dit forum, waarvoor nen dikke merci voor jullie allemaal!

Hieronder een aantal van mijn klachten en bedenkingen.

- Ik heb begin vorig jaar klierkoorts gehad, en sindsdien is het zweten over gans mijn lichaam enorm toegenomen. Ook 's nachts zweet ik enorm... maar heb de indruk dat het bij de meesten op het forum hier plaatselijk zweten is en minder 's nachts of vergis ik me? Dan wordt ik echt badend in het zweet wakker :cry:
- Ik heb er vooral last van aan de oksels (met een dik schaamgevoel erbij dus...), de handen en in mindere mate de voetjes. Als ik 's morgens wakker word, dan heb ik echte plakkepollen die bovendien nog eens echt stinken ook. Verschrikkkelijk vind ik dat
- Moet wel zeggen dat ik van tijd ook even (lees: héél even) 'droge momenten' heb, maar die duren niet lang en vanaf ik begin te zweten is het voor de rest van de dag....
- In stressmomenten heb ik er nog meer last van, en betrap me erop dat ik dan enorm bezig ben met: hoe hard valt het voor de anderen op en stink ik nog niet te fel.. iets wat me op dit moment nog meer onzekerheid bezorgt.. zeker nu ik aan het solliciteren ben en ik het gevoel heb dat mijn zweten me ook hier dik in de weg steekt.. pfff
- Ik las hier ergens op de site bij iemand het volgende: vaak last hebben van koude handen/voeten afwisselend met het omgekeerde nl. zweetpollen en voeten. Wel, ook ik heb hier last van. Alleen dacht ik altijd dat dat hier los van stond??? En ik heb ook veel last van ruwe handjes, precies uitgedroogd, hoewel ze nat van't zweet staan... Dacht dat ik last had van winterhanden??? Iemand hier ook ervaring mee?
- Heb ergens gelezen dat er soms verband is met een achterliggende ziekte zoals met diabetes of problemen met de schildklier. En dat bloedonderzoek uitsluitsel kan geven?? Het 'rare' is dat beide ziekten in de familie voorkomen maar heeft dat daarom een link met mezelf en mijn zweetprobleem??


Je ziet het, zit voor de moment een beetje in de knoop met wat moet ik nu doen, wat kan ik doen etc.
Iemand tips?

groetjes
Klaartje
Gesloten