Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die last hebben van (overmatig) zweten in de bilnaad streek en zich daarvoor laten injecteren met botox.

Zijn er mensen die dit gedaan hebben en hoe zijn de ervaringen???

Mijn okselzweet probleem heeft zich verplaatst naar de bilnaad en ik ga morgen proberen om eerst oxybutinine tabletten te krijgen maar als dat niet goed werkt ga ik toch weer voor de aloude botox. Ik weet alleen niet of dermatologen daar ook injecteren en of het goed werkt. lijkt me overigens zeer pijnlijk, maargoed.... :(

kom maar op!!

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

nou goed nieuws, ik ben er maar weer eens achter aan gegaan. Botox word gebruikt tegen bilnaad zweten. Ik heb eerdaags een afspraak bij de dermatoloog. Ik heb geen flauw idee waar ze precies gaan injecteren en ik wil eerst e.e.a. met hem overleggen maar de kans is groot dat ik weer aan de botox zit. Dit keer niet voor mijn oksels maar voor het vervelende zweten in mijn bilnaad. Wat een ramp, ik kan wel janken. Denk je er vanaf te zijn krijg je dit weer....... bewijst voor mij des te meer dat als je eenmaal hyperhidrosis hebt je er nooit vanaf komt. Het zweet verplaatst zich gewoon. Dikke kans dat ik over een jaar zweet op mijn borst of handen ofzo..... zo kan ik wel aan de gang blijven. Ik ben blij dat ik botox kan krijgen voor bilnaad zweten maar ik ben zo diep ongelukkig dat ik nog steeds niet van mijn zweetprobleem af ben, voor eens en voor altijd. grrrrrrrrrr.

morgen naar de huisarts..... ik ga om oxybutinine tabletten vragen, als ik dat niet krijg dan krijg ik het alsnog via de dermatoloog (hoop ik) en desnoods bestel ik ze online. Ze kosten maar 28 euro voor 30 stuks 5mg. ;)

Ik adviseer niemand om het online zonder recept te bestellen want ik vind dat er altijd een huisarts vanaf moet weten maar ik snap ook heel goed de ellende en de frustratie die een ieder hier met hyperhidrosis kent. Ik kan wel janken.......

ik hou jullie op de hoogte..... wat een drama weer..... en dan is het ook nog eens zo enorm warm op het moment :(

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Kleine update. Zojuist bij de huisarts geweest voor oxybutinine tabletten. Ze wil ze niet zomaar uitschrijven maar eerst overleggen met de apotheek. Donderdag mag ik de huisarts weer bellen en dan hoor ik of ik ze mag of niet. Afwachten dus weer.... ondertussen lekker verder zweten :(

groetjes Thijs
biagee
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 15:53
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door biagee »

Ik krijg de pillen dus niet, mijn ha vond het te link, het eerste wat ie vroeg is waar ik aan dood wilde gaan?? je bezwijkt op een gegeven moment aan oververhitting want je lichaam moet het zweet kwijt! Balen , maar goed, blijf liever ademen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

biagee schreef:Ik krijg de pillen dus niet, mijn ha vond het te link, het eerste wat ie vroeg is waar ik aan dood wilde gaan?? je bezwijkt op een gegeven moment aan oververhitting want je lichaam moet het zweet kwijt! Balen , maar goed, blijf liever ademen.
zie het andere topic. Doodgaan van oververhitting door een tabletje oxybutynine vind ik persoonlijk lichtelijk overdreven. Je lichaam heeft zoveel zweetklieren en scheid heus wel genoeg zweet af om te koelen. Niet meer zweten moet je niet willen en is ook niet mogelijk. Alleen het overmatige gaat er vanaf. Niet het normale zweten an sich.

De strijd gaat door..... linksom of rechtsom ik moet en zal die pillen op zijn minst proberen. Baat het niet dan schaad het niet.

Balen voor jou dat je ze niet krijgt. Ik heb er ook een hard hoofd in of ik ze wel krijg. Maar er zijn meer wegen naar Rome gelukkig. Ik geef niet op, nooit gedaan en zal ik nooit doen ook. Ik wil van het zweten af en hoe ik het ga doen weet ik niet maar waar een wil is is een weg. Sterkte!

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Vandaag mijn ha gebeld. Ik mag oxybutynine tabletten ! Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !

Ik heb ze net opgehaald en de eerste ingenomen. Ik mag maar beginnen met 1 pil van 2,5 mg per dag en dit tien dagen lang. Dan mag ik 2 pillen innemen.

Ik ben reuze reuze benieuwddddddddddddddddd! Zou ik dan toch nog van mijn ellendige zweetprobleem afkomen ?

ik hou jullie op de hoogte,

groetjes Thijs
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Deo gratias »

Dag Thijs, fijn voor je dat je oxybutynine hebt gekregen! Ik gebruik het middel zelf al 2 jaar (via mijn HA) en ben er tevreden over. Het is zeker geen wondermiddel, maar het brengt het zweten naar een aanvaardbaar nivo.
Ik gebruik meestal anderhalve tablet (3,75 mg) per dag, op warme dagen of op feestjes vaak 2 tabletten. Ik heb bij deze dosering veel werking en vrijwel geen bijwerkingen.
Mocht je vragen hebben over het gebruik van oxybutynine, stel ze, ik deel mijn gebruikerservaring graag!
Succes ermee!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Hoi Deo gratias,

Bedankt voor je reactie. Ik mag van de huisarts alleen beginnen met 1 tablet van 2,5 miligram. Pas na 10 dagen mag ik er 2 van 2,5 mg per dag innemen. Ze had overleg gehad met de dermatoloog en de apotheker en de dermatoloog had gezegd dat hij het middel NIET zou voorschrijven. Dus ik ben zo en zo erg blij dat mijn ha het wel wilt proberen dus ik forceer verder maar niets. Ben allang blij dat ik ze heb nu. Ik heb een paar uur geleden een pil ingenomen maar ik kan niet zeggen dat ik iets merk. Ik lees vaker hier dat het bij sommige mensen niet werkt en dat het echt verhoogd moet worden wil het effect hebben.

Hoe ben jij begonnen ? ook met 1 x 2,5 mg. en werkte dat ???

alvast bedankt,

groetjes Thijs
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Deo gratias »

Dag Thijs,

Heerlijk die eigenwijze huisartsen die buiten de protocollen durven te denken! Ikzelf (man, 40+, zweter sinds mijn 14e) heb een zeer ervaren en goede huisarts, die durven tenminste een beetje te experimenteren!
Ik moest ook beginnen met 2,5 mg per dag, maar ik kreeg de ruimte een beetje te experimenteren, maar moest mijn HA wel op de hoogte houden. Ik kwam uit op anderhalf tablet (3,75 mg) per dag, soms 2 of 2,5 tabletten per dag (bijv. bij heel warm weer of bij een belangrijke vergadering of feestje). Bij deze dosering heb ik veel werking en heel weinig bijwerkingen.
Overigens heb ik zelf heel weinig last van bilnaadzweten. Ik zweet vooral op hoofd, borst, rug, en in mindere mate liezen en handen. Benen en voeten zijn volledig droog.

Hoewel ik altijd het zweten mijn leven zo weinig mogelijk heb laten beïnvloeden, oxybutynine heeft toch een stukje van mijn leven teruggegeven. Soms lees ik op dit forum verhalen over 'sociaal isolement', daar heb ik gelukkig nooit onder geleden. Ikzelf ben altijd zeer open over mijn probleem, heb het zelfs weleens tijdens een sollicitatiegesprek gezegd (en ben aangenomen!). Mijn familie, vrienden en collega's weten niet beter dan dat ik met een zakdoek loop te deppen. Mijn ervaring is, dat als je het zelf accepteert en er niet de ingewikkeld over doet, de buitenwereld dat van je overneemt.

Nogmaals, succes met de tabletten!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Hoi Deo gratias,

Tja als je het zelf accepteert... das nu net het probleem bij mij. Ik accepteer het niet echt dat ik hyperhidrosis heb. Hoe zal ik het zeggen, ik weiger om me er bij neer te leggen en ik loop er al helemaal niet mee te koop. Ik weet dat ik er nooit vanaf zal komen en dat alles wat ik doe symptoombestrijding zal zijn maar ik kan het echt niet accepteren. Ik heb 10 jaar lang botox gehad voor mijn oksels, uiteindelijk geopereerd en ben nu van het okselzweten af. Wat gebeurd er ? hoppa ik krijg het ergens anders terug. Ik ben verdrietig, teleurgesteld en vooral ook kwaad. Gelukkig zijn er inderdaad huisartsen die buiten de protocollen durven te denken, gelukkig is mijn huisarts daar een van. Ik heb net mijn 2e pil ingenomen en ben reuze benieuwd.... de huisarts zij wel dat ik er erg op moest letten of ik nog genoeg moest plassen. Ik moest echt om de drie uur mijn blaas legen zei ze.

Tot nu toe merk ik nog weinig van de (bij)werkingen.....we gaan het zien en beleven ! ;) ik hou jullie op de hoogte,

groetjes Thijs
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad / oxybutynine

Bericht door Deo gratias »

Dag Thijs,

Ook ik kreeg van mijn HA te horen dat ik van de pillen misschien moeilijker ging plassen, nou, niets van gemerkt. In het begin merkte ik zelfs dat ik veel moest plassen, dat was volgens mij al het vocht dat er voorheen met zweten uitkwam!
Jouw 2,5 mg is aan de lage kant, bij die dosering had ik in ieder geval geval nauwelijks werking. Een half tabletje extra maakte een groot verschil! Als je halve tabletjes wilt gebruiken, moet je dat wel melden aan de apotheek. Er bestaan namelijk verschillende merken oxybutynine (ik heb al 4 verschillende merken gehad) en niet elk merk levert tabletten met een breekgleufje. Het merk 'Mylan' heeft in elk geval een breekgleufje.
Ik hoop dat ook jij veel profijt van de pillen zult hebben!

Groet,

DG
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Hoi DG,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig merk, behalve een drogere mond. Het zweten is niet minder helaas. Ik vrees dat ik ook zal moeten verhogen maar dat mag van de HA pas na 10 dagen. Dus tot die tijd zal ik het er maar mee moeten doen.

Thanx voor de tip over die tabletten met breekgleufjes. Ik hou jullie zo en zo op de hoogte hoe het me vergaat met deze pillen. Al vrees ik dat het uiteindelijk toch een botox behandeling gaat worden.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Zo ik slik nu oxybutynine 10 dagen en ik mag vandaag 2 tabletjes van 2,5 mg innemen. Dit heb ik dus ook gedaan. Ik merk nog weinig behalve droge ogen en een beetje een droge mond. Het zweten ? ja dat doe ik nog steeds..... zou het dan toch niet gaan werken voor mij? :(

ik hou jullie op de hoogte,

groetjes Thijs
everydayImsweating
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 12:27
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door everydayImsweating »

Al nieuws?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox in de bilnaad, wie heeft ervaring?

Bericht door Thijs »

Nee weinig nieuws. Ik heb inmiddels botox injecties in de bilnaad gekregen maar dit helpt echt minimaal en ik kan je vertellen dat het extreem pijnlijk is en genant. Oxybutynine werkt bij mij niet, althans niet de 2,5 gram die ik per dag mag slikken....... kortom, het is wachten tot de huisarts zegt dat ik mag verhogen en dan kijken of het helpt. Tot die tijd ? Balen en door gaan.... pfffffff

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht