wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Susan,

Welkom op dit forum. Als ik het zo lees dan komen jouw klachten mischien wel door de angstklachten ? Iontoforese is inderdaad een goed middel tegen overmatig zweten van de handen en voeten. Voor je oksels kun je botox gebruiken. Wellicht dat oxybutinine tabletten voor jou gunstig zijn want die werken over je hele lichaam. Je zou kunnen beginnen met 2 mg en het langzaam opbouwen als het niet werkt. Vraag er naar bij je huisarts. Veel sterkte en hou ons op de hoogte.

groetjes Thijs
Mr. Drogehanden
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 15:41
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Mr. Drogehanden »

Hallo, Ik ben Anderson.25 jaar. Heb meer dan tien jaar last van zweethanden GEHAD! ik heb mijn beslissing om een ETS te laten doen mede door deze website. Hiermee wil ik alle mensen erg bedanken voor hun verhalen. Ik herken ze en heb ze zelf meegemaakt. Van toetsen maken met een theedoek onder me hand tot het aan de binnenkant van me broek afvegen. De gezichten van mensen die je een natte hand geeft. het excuseren voor me natte handen. Mensen ik kan uren doorgaan. Ik kon binnen 2 min. mijn handen laten druppelen, binnen 5 min creerde ik een plasje zweet! Dus been there done that. Ik typ deze mail nu met heerlijke droge warme handen. Ik ben gisteren geopereerd. Ik heb me nooit voorgesteld dat er meer mensen waren zoals ik. Ik heb pijn in mijn borst en dat maakt slapen op mijn zij gisteren onmogelijk. Ik kan jullie niet met een simpele mail laten weten hoe blij ik ben. Wow. Ik heb het bij Dr. Sterkenburg in Arnhem laten doen. Top ziekenhuis en top personeel. Misschien is het niet helemaal de bedoeling dat ik dit hier typ. Maar ik wil er na deze mail nooit meer aandacht aanbesteden. Ik kan jullie hooguit laten weten als er bijzondere ontwikkelingen zijn. Ik hoop dat allen die de ETS overwegen wel weten wat ze doen. Het heeft me 3 jaar gekost om de beslissing te maken waarvan ik 9 maanden op een wachtlijst heb gestaan. Het beinvloede al vele jaren mijn prive en zakelijke leven. Ik voelde een klein beetje zweet uit mijn benen komen toen ik me gisteren had ingespannen. Verder wil ik alle mensen sterkte wensen met hun probleem. Ik wil hun ook laten weten dat ik heel blij ben. Oh en de oprichter van de website krijgt ook een pluim. Ik ga weer ff wat doen met me handen, heerlijk. Grt Anderson
Mr. Drogehanden
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 15:41
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Mr. Drogehanden »

oh en als iemand iets wil vragen of delen ofzo sta ik daar helemaal voor open. Ciao
sailA
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 21:21
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door sailA »

Hallo iedereen,

ik ben Bas en ik ben 15 jaar.
Ik heb al een tijdje last van zweten onder mijn oksels.
Ik hoop op dit forum een oplossing te vinden.
Ik had hier net een heel verhaal getypt over mijn probleem, maar het was nogal lang voor een kennismaking.
Daarom heb ik het bij 'Algemeen' geplaatst: viewtopic.php?f=1&t=2415

Met vriendelijke groeten,
Bas
{Sanne}
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 25 jun 2010, 14:22
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door {Sanne} »

Wat is je volledige naam: Sanne
Geboren op : 23 augustus
Lengte: 1.71
Gewicht: 65 kilo
Kleur haar: bruin
Kleur ogen: groenbruin
Waar woon je: in een huis
Heb je Zussen/Broers: 1 broer
Wat is je opleiding: HBO voeding & diëtetiek
Wat doe je voor werk: PGB-er
Ben je getrouwd/vriend: vriend :-D
Heb je kinderen: nog niet
Wat zijn je hobby's : zeilen
Heb je huisdieren: nee
Heb lichamelijke versiersels: heb ik niet
Wat is je favorieten eten: andijviestampot
Wat is je favorieten drinken: 7up
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: the proposal
Wat is je favorieten muziek: maria mena
Wat maakt jouw blij: mijn vriend
Waar heb je een hekel aan: mensen die liegen
Wat is je grootste blunder: ..
Wat is je wens voor de toekomst: trouwen met mijn vriend
Wat zou je graag willen bereiken: diploma halen
Wat zijn je postieve eigenschappen: assertief, sociaal, empatisch
Wat zijn je negatieve eigenschappen: verlegen, onzeker
Wat is jouw levensmotto: falen is niet het vallen zelf, maar het weigeren om op te staan
Hoe zie je eruit graag een foto: ..
De volgende die aan de beurt is:
proudmommy17
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 13:59
Locatie: Gilze
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door proudmommy17 »

Wat is je volledige naam: Nicole
Geboren op : 10 december 1992
Lengte: 1.65
Gewicht: geen idee, na de bevalling niet echt gewogen
Kleur haar: bruin maar blond geverfd
Kleur ogen: blauw
Waar woon je: Gilze
Heb je Zussen/Broers: nee
Wat is je opleiding: MBO niveau 1 deeltijd
Wat doe je voor werk: stage bij een bloemenzaak
Ben je getrouwd/vriend: ik ben op mijn 16e tijdens mijn zwangerschap getrouwd
Heb je kinderen: ja 1 zoontje Michael
Wat zijn je hobby's : bloembinden, computeren, met mijn zoontje spelen, lezen
Heb je huisdieren: niet meer sinds ik samen woon, had eerst 2 honden bij mijn ouders
Heb lichamelijke versiersels: 2 tatoeages en 2 oorpiercings, had ook nog neus, tong en navel piercing maar tijdens mijn zwangerschap eruit gehaald
Wat is je favorieten eten: aardappel anders
Wat is je favorieten drinken: ijsthee
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: twilight saga (dus alle 3 de delen)
Wat is je favorieten muziek: top 40
Wat maakt jouw blij: mijn zoontje...
Waar heb je een hekel aan: mensen die liegen en bedriegen
Wat is je grootste blunder: geen idee
Wat is je wens voor de toekomst: dat mijn zweetprobleem verholpen word en dat mijn zoontje natuurlijk gelukkig is en word
Wat zou je graag willen bereiken: een diploma dus goede basis voor mijn zoontje
Wat zijn je postieve eigenschappen: behulpzaam, altijd klaar staan voor anderen
Wat zijn je negatieve eigenschappen: snel boos
Wat is jouw levensmotto: als mijn zoontje een dag niet gelachen heeft, heb ik een dag niet geleeft

Nou dit was de vragen lijst. Nu mijn probleem, net als alle andere hier. Sinds ik in de puberteit kwam zweette ik heel erg en helaas rook je dat ook best wel erg. Ik kon daar niks aan doen, en kon zo vaak douchen en deo spuiten en verkleden als ik wou, niets hielp. Mijn moeder heeft dat ook heel erg. Ik ben er al sinds die tijd mee gepest, en nu nog steeds. Mijn mentor is een kutwijf. Zij heeft op mijn stage waar mijn collega's bij zaten gezegd dat ik stonk en dat ik elke dag MOEST douchen en dat ik vaker mijn tanden moest poetsen (ander probleem, leg ik misschien nog wel een keer uit.) alsof ik dat niet doe! Ik douchte elke ochtend! Maar nu mocht ik dat niet meer van mijn huisarts want ik kreeg netelroos of gordelroos of hoe dat ook heet, dus nu douche ik om de dag. Maar het was heeeel gemeen wat ze deed, en zit nu dus weer depressief thuis. Dit wil ik natuurlijk niet, want ik wil dat mijn zoontje een gelukkige mama heeft. Als ik naar mijn zoontje kijkt word het wel een stuk beter, maar depri blijf ik wel. Ik ben nu ook van plan om naar mijn nieuwe huisarts te gaan om te kijken wat er tegen te doen valt. Nou ja, ik wacht wel af. In ieder geval ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb en dat ik zie dat ik niet de enige ben!

Groetjes van een tienermama die overmatig zweet
Trixje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 23:19
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Trixje »

Wat is je volledige naam? Trix
Geboren in: 1975
Lengte: 1.68 cm
Gewicht: 70 kg
Kleur haar: donkerblond
Kleur ogen: blauw
Waar woon je: Alblasserwaard
Heb je broers/zussen: ja, 1 broer
Wat is je opleiding: MBO nivo 4
Wat doe je voor werk: verpleegkundige
Ben je getrouwd/vriend: ja, in augustus 2000
Heb je kinderen? ja, 2 dochters
Wat zijn je hobby's? zwemmen, creatief bezig zijn, er op uit met mijn dochters
Heb je huisdieren? nee
Heb je lichamelijke versiersels? ja, oorbellen. Ik had 2e oorbelgaatjes, maar die gingen ontsteken. Deze heb ik er noodgedwongen uit gehaald.
Wat is je favoriete eten? eigenlijk ongezond eten. Het liefst lekker patat met een snack.
Wat is je favoriete drinken? spa fruit of shrek drank.
Wat is de mooiste/leukste film die je ooit gezien hebt: Ik heb meerdere mooie films gezien.
Wat is je favoriete muziek: top 40
Wat maakt jouw blij: mooi weer, en heerlijk niets moeten maar mogen, het liefst op stap met mijn gezin.
Waar heb je een hekel aan: geroddel, laat mensen gewoon in hun waarde
Wat is je grootste blunder: ehh...
Wat is je wens voor de toekomst: Dat ik van mijn zweetproblemen af kom. Ook hoop ik dit voor mijn oudste dochter. ZIj heeft het namelijk ook.
Wat zou je graag willen bereiken: Op dit moment ben ik heel tevreden met mijn leven. Op mijn zweetproblemen na....
Wat zijn je positieve eigenschappen: Geduldig, verzorgend, sta open voor andere mensen
Wat zijn je negatieve eigenschappen: Ik trek misschien wel eens te snel een oordeel over zaken.
Wat is jouw levensmotto: wie dan leeft, die dan zorgt. Komen we er vandaag niet, dan komen we er morgen wel uit.
g.t.nijland
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 sep 2010, 16:20
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door g.t.nijland »

Ik ben het dus helemaal eens met Anderson hierboven! Ook een geweldig resultaat met ETS. En ik wil wedden dat er veel meer zijn. Ik in UMCG. UMCGroningen heeft overigens een zeer korte wachtlijst. Behandeling binnen 3 weken na polikliniekbezoek bij dr.Klinkenberg. Goede uitleg. En in dagbehandeling! Uitstekend. Topziekenhuis, topservice, prettig personeel. Uiteraard ben ik altijd bereid vragen te beantwoorden!

gr G
Dees
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 12:43
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Dees »

Hallo allemaal,

Ik ben Daisy, mama en 22 jaartjes jong.. :banaan
Ik heb jarenlang, vanaf mijn 12e ongeveer, last gehad van overmatig zweten onder de oksels..
Ik heb inderdaad ook al vanalles geprobeerd.. Zalfjes, creme's, olie's..
Op school werd ik veel gepest, en daar werd ik zelf er onzeker van.
Niet alleen door de vlekken op de shirt's maar vooral de enorme stank ervan..
Ik had totaal geen zelfvertrouwen meer. Als ik eens ergens heenging,
ging ik heel vaak naar de wc. Als ik met vrienden ging stappen,
had ik vaak een extra shirt bij. Ik schaamde mezelf enorm.. :(

Vandaag ben ik voor de 2e keer geweest om de botoxbehandeling. :cheer
Ik werd door mijn huisarts doorverwezen naar de dermatholoog (voor de zoveelste keer).
Deze stelde de botox behandeling voor. Omdat ik nog borstvoeding gaf mocht ik het niet meteen laten doen,
en moest ik wachten tot ik gestopt was met borstvoeding geven.
Begin April ben ik voor de eerste keer om een botoxbehandeling geweest.
En het heeft ong. 5 a 6 maanden gewerkt!! Zeer tevreden dus.. :P
Klein minpuntje was wel dat ik meer ging zweten op mijn rug en handen..
No big deal.. Want rugzweet en handzweet stinkt niet dus daar kon ik me niet zo druk om maken..
Ik heb dit gewoon in het ziekenhuis laten doen,
het is niet erg pijnlijk.
Voor de mensen die een lage pijngrens hebben,
is er de mogelijkheid dat ze dit met een creme verdoven.
Maar deze creme moet een uur lang inwerken.
En je moet het er dan wel voor over hebben om 1 uur lang te liggen wachten.
Ik ben zeer tevreden over de botoxbehandeling en raad het iedereen met overmatig zweten aan!
Schaam je er niet voor, het is iets heel natuurlijks..
En als je er eenmaal met mensen over begint te praten,
merk je al snel dat je niet de enigste bent met dit probleem.

Ik ben dik tevreden, en mijn botoxbehandeling in het ziekenhuis word gewoon vergoed door mijn Z.V..


Groetjes Dees
Corry23
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 19:49
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Corry23 »

Wat is je volledige naam: Corry
Geboren op : 31-07-1982
Lengte: 1.67cm
Gewicht: 64kg
Kleur haar: wisselt sterk.....
Kleur ogen: blauw/grijs
Waar woon je: Ergens bij Delfzijl
Heb je Zussen/Broers: 3zussen
Wat is je opleiding: MBO verkoop
Wat doe je voor werk: huishoudelijke hulp
Ben je getrouwd/vriend: getrouwd
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : mijn dieren, lezen
Heb je huisdieren: JA! 1 hond, 6 katten en 2 konijntjes
Heb lichamelijke versiersels: navelpiercing, oorgaatjes, neuspiercing, tattoo
Wat is je favorieten eten: shoarma met frietjes
Wat is je favorieten drinken: sinas van de lidl
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Alice in Wonderland
Wat is je favorieten muziek: rock/pop
Wat maakt jouw blij: mijn diertjes
Waar heb je een hekel aan: mensen die liegen
Wat is je grootste blunder: euh, weet niet......
Wat is je wens voor de toekomst: zonder zweten, gelukkig zijn
Wat zou je graag willen bereiken: nooit meer depressief zijn
Wat zijn je postieve eigenschappen: betrouwbaar
Wat zijn je negatieve eigenschappen: slecht in vriendschappen onderhouden
thomas21
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 23:14
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door thomas21 »

Hi!

Ik ben Thomas 21 jaar. Het zweten is bij mij niet zo erg als bij sommige andere mensen hier, maar desondanks heb ik er wel erg veel last van in sociale situaties. Ik ben door het lezen in dit forum al een paar handige tips tegen gekomen maar ik blijf het erg lastig om met het overmatig zweten om te gaan. Plekken waar ik het meest zweet zijn mijn voorhoofd (en langs mijn slapen/bakkenbaarden), onder m'n neus, en oksels en voeten. Gelukkig valt de geur wel mee, en is ook goed op te lossen met wat deo. Ik heb ook Odaban geprobeert, maar helaas was dit geen oplossing voor het zweten op mijn voorhoofd, en ik merkte ook dat de 'zweetgebieden' verplaatst werden naar mijn rug en handen.

Omdat ik naast het zweten in warme ruimtes (warm klaslokaal, discotheek, trein etc.) ook last heb van zweten en blozen bij het praten in groepen wil ik Oxybutynine uit gaan proberen. Maar de bijwerkingen schrikken me een af. Ik hoop er op dit forum nog een beetje meer over te weten te komen!
nikki
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 16:43
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door nikki »

Hallo allemaal, ik ben Nikki 26 jaar.
Na jaren lang zweten....ben ik vandaag naar de maurits kliniek geweest dankzij alle info op dit forum!
Dank jullie wel!
Was even vervelend de prikjes maar het is het waard!
Merk het verschil nu al zo duidelijk, kan wel huilen van geluk! :)

groetjes Nikki
Watervrouw
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 15:35
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Watervrouw »

Hoi allemaal,

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om me te registeren bij dit forum. Mijn naam is Guusje en ik ben 17 jaar. 1.74 lang en 58 kg zwaar. Nu ik zo even terug denk is mijn zweetprobleempje al bezig sinds mijn 16de maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Vooral bij mijn oksels zweet ik overmatig. Juist als het heel koud is bijvoorbeeld op school geeft mijn lichaam een soort koud-warm golfjes af waardoor ik begin te zweten. Ook merk ik dat door temperatuur verschillen tussen bepaalde ruimtes en stress ik meer zweet.

Ik schaam me echt enorm en weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Het ergst vind ik naar school gaan, ik zou het liefst elk uur wel even lekker willen douchen maar dat gaat niet. Daarom leg ik maar iets van padds in mijn shirt maar daardoor gaat het zweet juist heel sterk ruiken. Ik voel me gewoon constant vies.Ook vind ik het lastig met mijn vriend. Hij weet natuurlijk van niks, niemand eigenlijk. En je wil natuurlijk wel lekker ruiken als je bij je vriend bent.

Ik heb dringend hulp nodig en overweeg echt botox of iets dergelijks te gebruiken.

Veel liefs G.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Watervrouw schreef: Ik heb dringend hulp nodig en overweeg echt botox of iets dergelijks te gebruiken.
Als je echt constant last hebt van overmatig zweten onder je oksels dan lijkt het me zinvol dat je een keer naar je huisarts gaat en dit bespreekt. Een huisarts kan je doorsturen naar een dermatoloog welke botox injecties geeft. Dit is een algemeen geaccepteerd middel om hyperhidrosis tegen te gaan, niets shockerends of nieuws aan; nadeel is alleen dat het maar tijdelijk werkt. Als je dit nog een stap te ver vind gaan probeer dan odaban eens, daar lees ik heel veel goede verhalen over!!!

Sterkte en hou ons op de hoogte hoe of wat.

groetjes Thijs
Watervrouw
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 15:35
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Watervrouw »

Hé Thijs

Ik heb odorex gekocht en dat lijkt een beetje te werken, maar omdat ik constant denk aan "zweet ik wel? ga ik nog zweten of stink ik ofz" raak ik gestresst en dan zweet ik juist wel soms. Dus ik moet mezelf ook rustig houden denk ik. Verder heb ik Odaban besteld dinsdag. Ik moest het op de site sweatguide ofz bestellen, en dan 15 euro overmaken, het is nog niet aangekomen en ben bang dat de site niet klopte ofz. Maar kan ook door de sneeuw komen of stakingen dat het lang duurt. Ik zie het wel komen. Hoop dat het goedkomt ;)

Groetjes Guusje
Gesloten