Zweten op veel plekken

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Tommatje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Zweten op veel plekken

Bericht door Tommatje »

Hallo,

Ik ben een jongen van 18 jaar en heb, net als jullie, last van veel zweten. Ik zweet vooral onder de oksels en in de schaamstreek, bus bij mijn billen en dijen. Soms, als het echt erg is, ook op mijn buik, rug en benen, maar hoofdzakelijk de oksels en billen/dijen.

Nu dacht ik altijd dat overgewicht een grote rol speelt bij zweten. Vroeger was ik ook vrij dik / mollig. Nu ben ik inmiddels na anderhalf jaar dieet enorm afgevallen (ruim 30 kilo) maar ik heb niet de indruk dat het zweten echt minder is geworden. Het is wel iets minder geworden, maar nog steeds zweet ik behoorlijk veel op eerder genoemde punten. En dat maakt mij heel erg onzeker en ook ongelukkig. Het is namelijk niet zo prettig om constant maar natterige billen te hebben. Met het zweet onder mijn oksel kan ik nog overweg, omdat het niet stink en ik sinds een tijdje een deodorant hebt die bij mij echt goed werkt (Dove man+care deo) en het zweten onder mijn oksels gelukkig erg beperkt heeft. Maar deodorant op mijn billen spayen is ook geen goed plan denk ik.

Ik ben echt de wanhoop nabij. Ik kan niet eens gewoon naar het winkelcentrum mijn boodschapjes halen zonder dat ik een doorweekte reetspleet krijg. En dat is echt niet leuk. Ik ben namelijk ook homoseksueel, en in die wereld word er toch heel kritisch naar je billen en schaamstreek gekeken, en natte bezwete billen/dijen is dan geen plus punt, eerder een afknapper. Ik ben dus echt de wanhoop nabij.

Weet iemand of kent iemand middeltjes, dingetjes of andere oplossingen voor dit probleem? Ik las laatst op het internet dat cola en knoflook(saus) ook bepaalde stofjes bevatten die zweetproductie bevorderen. Nu ben ik sinds kort gestopt met cola en knoflook(saus) te drinken en eten, maar ik merk nog niet echt resultaat. Of duurt het even voor het effect geeft? Ik dronk hiervoor wel veel Cola light, toch wel een liter per dag ongeveer.

Alvast bedankt! :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweten op veel plekken

Bericht door Thijs »

Voor dit soort zweet problemen kan ik eigenlijk maar 1 ding aanraden. Oxybutinine tabletten via je huisarts; deze gaan overmatig zweten over het gehele lichaam tegen. Je kunt met een lage dosering beginnen en het desgewenst verhogen. Ga naar de huisarts en bespreek het. Laat ons weten hoe of wat.

groetjes Thijs
Tommatje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Zweten op veel plekken

Bericht door Tommatje »

Oke, bedankt voor de tip. Maar het zal me wel wat moeite kosten om naar de huisarts te gaan hoor. Ik schaam me behoorlijk ervoor en heb ook geen zin dat die man overal gaat voelen en weet ik veel wat. Maa rgoed, als het helpt, is het het helemaal waard. Bedankt Thijs!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweten op veel plekken

Bericht door Thijs »

Hij hoeft ook helemaal nergens te gaan voelen, je verteld gewoon dat je overmatig zweet en dat je daar heel veel last van hebt. Je verteld dat je op internet hebt gelezen dat oxybutinine vaak wordt voorgeschreven als medicijn tegen overmatig zweten op plekken die niet met botox te behandelen zijn. Verwijs hem desnoods naar dit forum. Niet iedere huisarts is op de hoogte of wil meewerken. Dit komt omdat oxybutinine niet als medicijn tegen overmatig zweten geregistreerd staat. Dit medicijn is voor mensen met blaas problemen en een van de bijwerkingen is dat het overmatig zweten afneemt. In veel landen en ook in Nederland wordt dit medicijn steeds vaker voorgeschreven. Bereid je goed voor, lees over oxybutinine hier op het forum en ga een gesprek aan met je huisarts. Een hoop huisartsen willen de "proef" zo je wilt wel wagen.

groetjes Thijs
Tommatje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Zweten op veel plekken

Bericht door Tommatje »

Mijn huisarts is een beetje moeilijk te bereiken want hij zit met een praktijk verhuizing. Hoe dan ook, ik ben wat verder gaan lezen op deze site en vond een topic van iemand met hetzelfde probleem. Hij vertelde dat hij een groot deel van het zweten heeft verholpen met Deoleen créme. Ik dacht, goh, laat ik dat ook een gaan proberen. Het crémetje gekocht en opgesmeerd. Met positief resultaat. Het middel stopt het zweten onder mijn oksels nagenoeg volledig, iets wat zelfs Odorex niet gedaan kreeg. Dat middel deed me enkel pijn leiden. Ook gebruikte hij het bij zijn billen. Heb ik ook geprobeerd, en ook dat met positief resultaat. Het transpireren bij/tussen mijn billen is toch zeker met 70/80% afgenomen. Gister zelfs helemaal droog thuis gekomen na mijn werk, wat eerst bij lange na niet mogelijk was.

Die afspraak met de dokter gaat er zeker nog komen, maar op dit moment ben ik heel blij met de Deoleen créme.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht