Mijn operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
xMonique
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 16:37
Contacteer:

Mijn operatie

Bericht door xMonique »

Hallo iedereen.
Ik ben een meisje van 16 jaar, en had heel erg veel last van overmatig zweten. Ik ben toen ik 15 was een paar keer naar verschillende huisartsen gegaan. De eerste namen me niet serieus, totdat een huisarts me doorverwees naar sudor. Ik werd daar uitgenodigd voor een gesprek, bij dokter Raymakers. Daar werd al gauw duidelijk dat een operatie voor mij de beste oplossing zou zijn, anders zou ik mijn hele leven lang medicijnen moeten slikken, of 2x per week een half uur met de stroom behandeling. Uitzichtloos dus. Na veel getwijfeld te hebben heb ik de operatie toch laten doen. Op de dag zelf was ik natuurlijk heel zenuwachtig. Toen ik wakker werd had ik best wel veel pijn, de morfine was nog niet aangesloten. Toen dat eenmaal wel aan was gesloten ging het een heel stuk beter.Mijn handen en oksels waren meteen droog! Echt super! De eerste dag heb ik vooral heel veel geslapen. Ik lag trouwens op de kinderafdeling, wat voor mij heel prettig was. De volgende dag moest ik wel een paar keer overgeven, waarschijnlijk door de morfine. Normaal zou ik de volgende dag al veel meer kunnen, en naar huis kunnen gaan, maar dat was bij mij niet het geval. Ik was nog steeds heel erg benauwd, en werden er voor de zekerheid nog extra longfoto´s gemaakt. Dat deed mij heel veel pijn, omdat ik moest gaan staan. Op de foto´s was gelukkig niets vreemds te zien. De volgende dag ging het een stuk beter en mocht ik naar huis. Dat ging een tijdje goed, totdat ik steken kreeg bij mijn linker long. De huisarts kwam bij mij thuis, en concludeerde dat ik toch maar weer even terug naar het ziekenhuis moest, voor de zekerheid. Daar hebben ze nog een longfoto gemaakt, waar ze op konden zien dat er een beetje vocht zat, dat dat heel erg veel druk zou geven. Na ongeveer 3 weken kan ik alles weer doen. EN HELEMAAL DROOG! Echt ik ben er super blij mee! Voor mij is het echt helemaal geslaagd :D
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door mrijk88 »

he monique,
nou ben ik wel benieuwd hoor, waar had jij last van overmatig zweten dan?
ik vind het namelijk echt heel snel gegaan dat ze gelijk over zijn gegaan op een operatie..
groetjes
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door Eveline »

Hey Monique,

Welke operatie heb je precies ondergaan?

Groetjes
Eveline
xMonique
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 16:37
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door xMonique »

@ mrijk88
Ik had het alleen onder mijn oksels.
Het is inderdaad wel snel gegaan, maar het is voor mij de juiste oplossing geweest.
Ik was trouwens voordat op gesprek naar sudor ging ook tegen operaties, zag dat totaal niet zitten.
Na dat gesprek ben ik toch om gegaan. En daar ben ik heel erg blij mee.
@ eveline
de operatie bij waar de zenuwen worden doorgebrand.
Groetjes Monique
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door mrijk88 »

@ monique
Dan ben ik heel blij voor je :) hoop dat je er lang plezier van zult hebben
xx
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door LadyDark »

Hallo Monique ,

waar heb jij deze operatie laten doen? ik heb 3 jaar lang botox gehad maar het word volgend jaar niet meer vergoed en ik begin immuun te worden dus mijn volgende stap is volgens doktoren ook een operatie dus ik zit veel informatie er over te zoeken. kan je mij er nog wat meer over vertellen.
groetjes Lady Dark
xMonique
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 16:37
Contacteer:

Re: Mijn operatie

Bericht door xMonique »

Ik denk haast niet meer dat ik op tijd ben, sorry. Maar ik heb het laten doen bij de Sudor kliniek in het ziekenhuis van Almelo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht