Zweetreet

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
geert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jun 2010, 22:18
Contacteer:

Zweetreet

Bericht door geert »

Hey Mensen,
ik heb heel erg last van een zweet reet (weet niet hoe ik het anders moet noemen) maar het is erg vervelend met deze dagen. Omdat het nu natuurlijk extra erg is :oops:
hierdoor durf ik ook geen korte broeken meer aan, alleen sport broeken omdat je daar geen zweet in ziet.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Dat zou mij zo helpen, ik ben pas 18 jaar en weet niet wat ik moet doen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door Thijs »

Lastig... ben je al bij de huisarts geweest hiervoor ? ik kan me voorstellen dat ze ook je billen kunnen injecteren met botox eventueel.... bespreek dit met je arts..

hou ons op de hoogte.

groetjes Thijs
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door jp »

Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest in Duitsland ( botox anal fold). resultaat was heel positief.
nadeel was dat injecteren heel pijnlijk was. Ander nadeel is dat je resistentie kan opbouwen.

veel mensen gebruiken odaban en brengen dit met een wattenschijf aan, probleem opgelost.

jp
geert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 jun 2010, 22:18
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door geert »

is odaban het zelfde als Syneo5? Of is odaban een zalf?
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door Kleutviôl »

Ik heb het probleem ook, vooral in de zomer maar ook als de verwarming al een paar graden hoger staat. Botox zou ik echt niet meteen aan beginnen. Ik heb nu Odaban besteld en ik ga kijken welk effect dat heeft. Jij gebruikt blijkbaar al een soortgelijk middel (Syneo5)? Heeft dat effect, of niet?
andries
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:49
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door andries »

Ook ik heb hier last van ik durf ook niet op een stoel te gaan zitten wat zeg maar afgeeft. Dat je een spoor ziet als je er op gezeten hebt.
Wie kan me daar bij helpen
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door Kleutviôl »

Niet teveel zorgen over maken en denken dat andere mensen je erop beoordelen. Negen van de tien mensen ziet het niet, let er niet op of kan het gewoon niets schelen. Praat er misschien eens over met iemand die je vertrouwt. Ik heb kort geleden mijn vader verteld dat ik hier last van heb. Het leek totaal nieuw voor hem, terwijl ik dacht dat hij het al lang een keer had gemerkt. Zelfs de mensen die je beste kent merken het niet eens. Dat is één stap om je beter te voelen.

Daarnaast zou je gewoon eens de hitte kunnen opzoeken, in plaats van het te vermijden. Als je de hele dag in gekoelde ruimtes blijft, wen je ook niet aan hogere temperaturen. Wat heter douchen en dit afwisselen met koud schijnt ook te helpen om extreme temperaturen beter aan te kunnen.

Tenslotte zou je gewoon een middel kunnen proberen om er vanaf te komen. Ik gebruik sinds een week Odaban en ik merk dat de behandelde plekken in normale situaties veel droger blijven dan eerst. Na een uur op kantoor zitten waren mijn kleren rond mijn oksels al doorweekt en zat er een natte streep in mijn onderbroek. Dat heb ik nu niet meer en dat scheelt al heel veel.

EDIT: Oh, en minderen met alcohol scheelt bij mij ook heel veel. Logisch: in de winter is alcohol lekker om weer door op te warmen. Als je het al warm hebt, krijg je het er dus alleen maar warmer door.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Zweetreet

Bericht door TomH »

Kleutviôl schreef:
EDIT: Oh, en minderen met alcohol scheelt bij mij ook heel veel. Logisch: in de winter is alcohol lekker om weer door op te warmen. Als je het al warm hebt, krijg je het er dus alleen maar warmer door.
Deels waar... Maar eigenlijk zou je er juist minder door moeten zweten. Door de alcohol worden de aders schijnbaar wijder waardoor het bloed (en dus ook je lichaam) sneller afkoelt. Maar bij mij is dit niet zo, door alcohol krijg ik het juist altijd warmer en ga ik meer zweten. Ik ben apart. ;)
Plaats reactie