operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

Ik heb ook het waterland gebeld... Maar kreeg toen als antwoord dat zei het allemaal niet kon beantwoorden en ik dus een afspraak moest maken. Ik mocht langskomen of telefonisch.. Voel allebei op dezelfde dag dus ik heb een afspraak gemaakt. Dan kan ik iemand in ieder geval aankijken.. 16 februari moet ik erheen en ben zeer benieuwd. Ik moet dan beslissen aan de hand van wat hij me gaat zeggen. Ik moet 22 feb al naar de anestesist... en 8 maart operatie.. Dus moet wel knopen gaan doorhakken.. Ookal is de keus al bijna gemaakt... en denk ik niet dat ik de operatie ga doen. Ik vind het zweten heeeeel erg.. Maar ook daar leer je mee leven.. En met de gevolgen van zo een operatie weet ik niet of ik daar dan in verhouding gelukkiger van word..

Groetjes
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Wat voor jou heel belangrijk is om te weten is hoe vaak de arts deze behandeling heeft gedaan. Of hij ervaren is en hoe zijn resultaten zijn. Wat is zijn ervaring met patienten die deze behandeling hebben ondergaan ?

Daarnaast zou ik willen weten waarom hij die ouderwetse methode gebruikt terwijl er al lang en breed nieuwere betere methodes bestaan.

Tevens zou ik willen weten waarom hij het hidranititis noemt terwijl jij daar geen last van hebt.

Ik zou me goed voorbereiden op het gesprek en zeker niet zomaar ja en amen zeggen. Lees dit forum goed door en mocht je nog vragen hebben stel ze hier dan gerust.

succes en hou ons op de hoogte.

groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

Nauw ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn chirurg. En ik ga de operatie toch wel doen. Hij gaat het wegbranden alleen wel met een open snee. Niet met een klein apparaatje zoals bij die andere behandeling die in het gooi word gedaan. Het nadeel bij deze operatie is inderdaad de wond. Maar het voordeel is wel dat je geen compensatie zweet krijgt. Nergens niet end at heb ik er wel voor over, De resultaten zijn 80 procent minder zweten en maar 6 a 7 % kans op ontsteking omdat de oksel natuurlijk wel een makkelijke plek is om te ontsteken. Het litteken is zo breed als me oksel zelf en hij maakt hem zo goed mogelijk dicht. Maar omdat het een strakke huis is kan het zijn dat een stkje niet goed dicht gaat. Een drain zit er een dagje in om het vocht mee weg ta laten lopen.

Het litteken zit ook in de plooi dus je zal er weinig van zien. Ik ben benieuwd en hopelijk ben ik voor derest van me leven verlost van dit drama. Het is inderdaad een operatie die normaal bij ontstekingen word gedaan maar hetr kan dus ook gewoon zonder ontstekingen. Hij gaat de zweetkliertjes, de haarzakjes en de talgkliertjes verwijderen. En als enige operatie zonder dat je ergens anders gaat zweten. Dus 8 maart is the day! ik beb benieuwd!

Groetjes Romina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Hoi Romina,

Wegbranden schrijf je ? wat moet ik me daar bij voorstellen dan ? met een laser ofzo ?? of een hete pook ?

Heeft hij het vaker gedaan ? en hoe zijn zijn resultaten ?

Dat je geen compensatiezweet krijgt kan hij je helemaal niet garanderen. Je hebt net zoveel kans op compensatie zweet als bij Mc het gooi. Je blijft namelijk altijd kans op compensatie zweet houden. Blijft vreemd dat hij een operatie doet onder de naam van ontstekingen aan de oksel terwijl hij het voor heel wat anders gebruikt. Ik blijf er bij dat de enige reden hiervan is dat je het vergoed krijgt. Heb je het daar nog met hem over gehad ?

Ik wens je heel veel sterkte en succes toe..... ik zou er persoonlijk niet zo happig op zijn, ik zou eerst willen weten hoe vaak hij het verricht heeft en hoe zijn resultaten zijn. Als je al nagaat dat de plastische chirurg van het AMC het wegschrapen van de zweetklieren nog maar weinig heeft gedaan wil ik eigenlijk niet weten hoe vaak een arts van het waterlandziekenhuis dit heeft gedaan.

Nogmaals, veel succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

Hij heeft deze operatie regelmatig uitgevoerd met goede resultaten. 9 van de 10 zijn tevreden en hebben geen last van compensatiezweten. De operatie doet ie onder die naam omdat het een naam is van de operatie die die gaat uitvoeren. Alleen met een andere reden dan waar de oorspronkelijke naam voor bestemd is.

Over de vergoeding heb ik het met hemover gehad. En dat is nie zo. Ik heb ook de verzekering gebeld en daarin staat ook dat hij die operatie heeft aangevraagd voor hyperhidrose dus wat ie doet is geen fraude plegen gelukkig.

Hij doet het met een heet ding ik weet het niet precies. Ik voel me er nu goed bij. En ga kijken waar het schip strand.

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Romina
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

Ik heb de operatie gehad!! Wat een hel! Wat een pijn! Wat een verschrikkelijk drama!!! NOOIT MEER!!! ik ben nu thuis en het gaat gelukkig weer wat beter. Maar na 7x moeten prikken voor me narcose was ik helemaal overstuur en dan kom je ook behoorlijk overstuur uit de narcose. Dat voel je dus de rest van de dag.. De drains zijn er vanmorgen uit gehaald en dat was geen pretje. Hij heeft de wond wel helemaal dicht kunnen krijgen dus het ziet er eigenlijk best heel netjes uit. Tis nu alleen moeilijk met me armen omhoog doen enzo. Maja dat is logisch. Opzich van me oksels dus weinig last. Nu hopen op resultaat! Ik moet de 19e terugkomen voor controle. Ook wist de dr mijn te vertellen dat mijn zweet kliertjes 4x groter waren dan normaal. Dus dat kon de reden zijn van me klachten. De blauwheid valt gelukkig op de prikgedeeltjes na ook wel erg mee en de pijn is te doen.

Groetjes Romina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Hoi Romina,

Wat verevelend om te moeten horen dat het zo'n hel was..... prikten ze niet goed voor je narose dan ?? Was je onder algehele narcose of plaatselijke verdoving ??

Normaal doen ze een plaatselijke verdoving..... nou maar hopen en afwachten of het ook resultaat heeft... je zal de komende tijd wel last hebben van je oksels..

nou succes maar en hou ons op de hoogte hoe het gaat. Mocht je foto's hebben van je oksels dan hou ik me ook aanbevolen. Kunnen andere mensen zien hoe het er uit ziet na een operatie.

groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

Hoi thijs,

Ik was net zwanger geweest dus ze bloedvaten waren een beetje vernauwd.. dus de 7e keer eindelijk "raak" geprikt.. en ik ben onder algehele narcose gegaan omdat ik daarvoor gekozen had. Ze hebben ze allebei tegelijk gedaan dus die plaatselijke verdoving zag ik niet zitten. Het ergste waren die drains die eruit moesten, dat was echt een hel.

En nu aan de 15 pillen per dag dus topfit voel ik me niet. Momentheel is alles bond en blauw. Ik heb net me verband verschoond dus ik zal snel foto's maken voor jullie.

Groetjes romina
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

ik heb wat foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet sturen?

groetjes romina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Hoi,

Stuur ze maar naar overmatigzweten@hotmail.com dan zorg ik dat ze hier komen te staan!

Alvast bedankt!

Groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

done
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Bedankt Romina!

Klik hier voor een foto van bubbeltjeblub
Klik hier voor een 2e foto van bubbeltjeblub

Groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

Ik ben inmiddels alweer een week thuis.. En het valt me zwaar tegen. De pijn, de wond, de plek, echt bagger!!!! Het slapen ik klote, het bewegen gaat slecht. Ookal is het niet perse de wond die vervelend is. meer de tape en het verband wat me gaat irriteren. me hele huid is geirriteerd door die tape. En het verschonen is gewoon vervelend.

Maar verder nog geen nare geurtjes of zweet op andere plekken. Maja het is pas een week verder...

groetjes Romina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2787
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door Thijs »

Hoi Romina,

Vervelend om te horen dat je er zo'n last van hebt.... hoe lang moet die tape en verband er nog omheen zitten dan ?? je zou zeggen dat dat er naar een week al af zou mogen ??? Tja, de operatie die jij hebt ondergaan is een hele oude methode en een vrij drastische manier om van je zweetklieren af te komen. Tegenwoordig wordt het bijna niet meer gedaan zo en maakt men hooguit 1 of 2 kleine sneetjes waarna men met een canule de zweetklieren wegschraapt. Mischien heeft het er iets mee te maken, mischien niet ?? ik wens je hoe dan ook veel sterkte en hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
bubbeltjeblub
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 22:13
Contacteer:

Re: operatie

Bericht door bubbeltjeblub »

hoi thijs,

Het verband moet blijven zitten tot er geen vocht meer uit komt. Me rechterkant is ook een beetje opengegaan vandeweek dus ja das nog een erg vervelende bijwerking. Vandaag naar de chirurg gegaan en de operatie is wel geslaagd. Hij heeft nu een gaasje in me wond gepropt wat uiteindelijk een soort van zeewier moet gaan worden die al het vocht absorbeerd.. en zorgt dat de huid weer dicht gaat. Erg pijnlijk maja als het maar werkt.

We wachten weer 2 weken af tot ik weer een afspraak heb... ben al aan het sparen om te gaan shoppen... dus ik kan gewoon niet wachten...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht