klotsende oksels & nare geur

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Temansy
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 09:43
Contacteer:

klotsende oksels & nare geur

Bericht door Temansy »

Hallo allemaal,

Zoals iedereen hier; ben ik blij om lotgenoten te vinden!
Voor de grap zeg ik wel eens; alle zweetklieren die ik behoor te hebben over mijn lichaam, zitten geconcentreerd onder mijn oksels!
Het is al jaren een probleem. Ik heb ook alles al geprobeerd, ook mijn voeding heb ik aangepast, zonder resultaat.

Als ik me gedouched heb, stinken ook de handdoeken zo penetrant, dat mijn man er soms onpasselijk van wordt. (en ik ook hoor)

Dan krijg je doodleuk van mensen in je omgeving de reacties; hygiene is zooooo belangrijk. Want zweet ruikt niet. Nee, vast niet....maar als ik dan vertel dat ik mijn oksels tegenwoordig SCRUB en dat dan zelfs een uur later mijn oksels weer ruiken....vertel me dan maar eens hoe ik het dan moet onderhouden?!

Goed idd; inmiddels heb ik het probleem in zoverre onder controle; ik scrub idd mijn oksels met de coconutscrub van de bodyshop. Dit is de enige geur die niet reageert op mijn lichaamsgeur. De meeste geuren, ook parfums slaan "dood" op mijn huid, waardoor er een hele penetrante geur ontstaat.
Deze geur is ook nauwelijks uit mijn kleding te krijgen.
Ik las al ergens dat AZIJN een goede manier is; dat klopt. Als het me weer te gortig wordt, of als ik nog ernstiger getranspireerd heb (bijv. na sporten) dan zet ik bij voorbaat alles een nacht in de azijn, alvorens ik het was.
Verder was ik mezelf met ZARQA (op zeezoutmineralen) of met de zeep van bodyshop; geur SHEA, ook een geur die, net als de coconut, niet doodslaat.

DEO& Antitransparanten en Antiperspiranten
Een hele tijd heeft Thermé het redelijk gedaan bij me, ineens was het over (de antitransparant, creme)
Daarna werd het tobben.
Seneo5 was heel erg goed, alleen; het prikte jeukte irriteerde en mijn huid reageerde er slecht op...helaas moest ik daar mee stoppen. Ik zweette liever, dan dat ik verschrikkelijk onder mijn oksels zat te krabben omdat het zo irriteerde. (en tja...dat doe je soms ongemerkt..)
Zarqa heeft ook een antiperspirant, deze heeft het ook heel even gedaan.

Dat is ook het gekke, sommige producten slaan heel goed aan, en na een paar dagen euforie komt de desillusie, het was maar een zandzak die op een gegeven moment toch volgezogen is en water doorlaat.

Toen van de bodyshop de antiperspirant zonder geurstof, ook deze werkte maar tijdelijk.

Nu Odorex Extra dry, deze gebruik soms in combinatie met die van de bodyshop. En als ik werk dan spray ik toch na een uurtje of 2 alweer met een geurende deodorant, omdat ik dan alweer ruik.

Ik las iets over kruidenazijn als deo; is wellicht te proberen.

Ik wil heel graag kijken of acupunctuur iets is. Wellicht heeft iemand daar ervaring mee, zal even struinen op dit forum.

Wel ben ik heel open over het probleem; ik vraag ook aan collega's om me te waarschuwen als ik ruik. Ik heb liever dat ik er iets aan kan doen, dan dat er geroddeld wordt. Daar is heel positief op gereageerd. Tot nu toe heeft niemand me ooit geroken, soms vraag ik het, als ik mezelf ruik, maar dan ben ik dus blijkbaar altijd op tijd.

Laatst ervaarde ik mijn probleem zo intensief; ik had gedouched, antiperspirant opgedaan en moest model staan (jaaa naakt) ik sta in een houding en voel gewoon de druppels uit mijn oksels langs mijn zij stromen...heel genant.... meestal sta je ver genoeg voor de tekenaars dat ze dit niet zien...maar ik voelde me heel erg genant op dat moment...

Blij om dit forum gevonden te hebben! :cheer
sjemmie79
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: klotsende oksels & nare geur

Bericht door sjemmie79 »

Blij om dit forum gevonden te hebben!
alleen jammer dat niemand reageerd he.
Ik ken het probleem. Ik zweet niet zoveel maar heb wel last van zweetgeur.
Goed dat je het me je collegas besproken hebt, ik heb dat niet gedaan en heb nu idd het gevoel dat er vanalles achter mn rug om over me geroddeld word terwijl ik net als jij niks kan doen aan de geur,
Ik heb helaas geen vrouwelijke collegas maar alleen maar mannelijke collegas , en als enige vrouw is de drempel dan nog groter.
Ook ik heb me gescrubt met betadine en mn shirts gaan in de zomer allemaal in een emmer azijn na 1 dag dragen. echt heel herkenbaar verhaal dus. ben ervoor naar de dokter geweest maar als die zelf zegt dat het een lichaamseigen iets is of dat het aan je voeding kan liggen wordt je pas echt moedeloos. Ik eet zelden gekruid emn draag altijd schone kleding.
Ik heb iig van de dokter een aluminium 20% oplossing meegekregen, maarja, ik heb odaban al uitgeprobeerd, het stopt uitstekend het zweten maar de lucht blijft. :|
Petra353

Re: klotsende oksels & nare geur

Bericht door Petra353 »

Hoi Temansy,

Geweldig om jou tekst even te lezen.... lekker luchtig met wat zelfspot (luchtig is in dit geval misschien een verkeer gekozen woord:)

Ik was opzoek naar informatie over de operatie sympathectomie en kwam deze site tegen... wel fijn om eens te lezen dat andere net zoveel problemen ermee hebben. Acupunctuur heb ik ook geprobeerd maar dat is meer gericht op stress punten in het lichaam die zenuwsignalen moeten verminderen. Als je hyperhydrosis ook aanwezig is zonder stress dan zal dat even min helpen als de betablokkers en anxidytica. Als toch geen problemen hebt met naalden in je lichaam dan is botox een betere oplossing. Ookal is dat voor maar voor gemiddeld 9 mnd.

succes!
dominiquevs
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 11:07
Contacteer:

Re: klotsende oksels & nare geur

Bericht door dominiquevs »

Hallo,
sinds jaren had mijn man ook steeds natte oksels. ik kan je verzekeren dat ik als partner echt voelde dat hij ervan af zag. Eens aangekomen op zijn werk, zijn oksels afvegen met vochtige geurende doekjes, nieuwe T-shirt met extra geconcentreerd geurende wasverzachter. (alle kleine truukjes waren goed) maar na 2 uur, had hij alweer het gevoel dat iedereen hem rook.
Hij is in maart dan uiteindelijk bij een zekere dokter ooms uit Zoersel/belgie terechtgekomen. De prijzen in belgie zijn ook de helft goedkoper dan in Nederland. Ik las daar ergens prijzen van 750 euro etc??? Dat is echt wel heel veel! In ieder geval, na 3,4 dagen ongeveer, is zijn zweten met 80% gedaald. Hij zweet nog wel eens, maar alleen bij inspanning. Ik moet zeggen, ik heb een nieuwe man!! hij durft terug een licht grijze t-shirt aan te doen. Er zijn geen spanningen meer, geen heel gedoe niet meer van voorbereiding als we ergens naar toe moeten. Ik had die dokter leren kennen via een vriendin omdat hij ook mijn buik met lipolyse heeft gedaan, (met mooi resultaat - terug plat buikje) en dus terwijl hij bezig was met mij, was ik aan het jammeren over mijn man zijn probleem. Hij heeft hier heel aandachtig naar geluisterd en de mogelijkheid van botox voorgesteld. Ik dacht, botox?? Eerst zien dan geloven, maar het werkt heel goed, heel effectief! Mijn man is terug echt vrolijk en voelt zich goed in zijn vel en ik dan dus ook!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht