Hallo allemaal.

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Hallo allemaal.

Mijn naam is Carola en ben 29 jaar.

Om heel eerlijk te zijn wist ik tot vandaag niet dat er een naam bestaat voor overmatig zweten.
En al helemaal niet dat er verschillende behandelingen voor zijn!
Dacht echt dat ik gedoemd was met "mijn probleem" voor de rest van mijn leven.
Ongeveer 6 jaar geleden is het begonnen. Voor die tijd had ik nergens last van, ik zweette zelfs niet onder mijn oksels! Maar nu is het wel anders. Zelfs al zit ik gewoon op de bank tv te kijken en de druppels rollen langs mijn gezicht. Binnen no time ben ik klets nat!
Om maar niet te spreken als ik aan het werk ben! Verschrikkelijk! Zelfs mijn sokken zijn dan doorweekt.
Ongeveer 4 weken geleden ben ik bij mijn huisarts geweest en vroeg of er iets was waardoor het minder kon worden. Hij heeft al zijn boekjes nagekeken waar ik bij zat, zelfs naar de apotheek gebeld, maar er was niets voor te krijgen.
Vandaag op t werk kreeg ik weer de zoveelste vraag hoe dat toch komt dat ik elke keer doorweekt ben. En zoals alle andere keren kon ik daar weer geen normaal antwoord op geven omdat ik het zelf ook niet weet!
Toen is ze voor me gaan google-en, en kwam met een paar stencils waarop een paar behandelingen omschreven werden.
En toen ik straks zelf even ging zoeken kwam ik deze site tegen. Zonder aarzeling heb ik me geregistreerd.
Hoop dat ik hier wat antwoorden kan vinden of tips of wat dan ook. Echt ik dacht dat ik de enige was met dit probleem! Sorry!
Ik schaam me zo erg hiervoor!
Hoop dat ik snel iets van iemand hoor die me een beetje de weg kan wijzen hiermee.

Alvast heel erg bedankt. Groetjes Carola
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door Thijs »

Hoi Carola en welkom op dit forum...

schaam je niet... je bent niet de enige die dacht dat je de enige was :) veel mensen weten niet dat dit gewoon een aandoening is met een medische naam en tal van behandelingen....

als ik het zo hoor dan transpireer jij over je gehele lichaam..... das altijd moeilijk te behandelen met bijv. botox injecties.... ik adviseer altijd oxybutinine tabletten voor mensen die overmatig zweten over hun gehele lichaam... deze tabletten zorgen ervoor dat je minder gaat transpireren. Het moet wel via de huisarts worden aangevraagd... Let op! deze medicijnen zijn eigenlijk voor andere doeleinden in het leven geroepen maar ze helpen ook om het zweten tegen te gaan. Het kan zijn dat je huisarts daarom wat bescheiden kan zijn, maar ze schijnen echt te helpen.

Ikzelf gebruik al 10 jaar botox voor het zweten onder mijn oksels.. das ook de enige plek waar ik er last van heb. Mocht je dit voor je oksels overwegen, probeer dan eens bij de Mauritsklinieken langs te gaan..... daar wordt het vergoed.

Nou succes en sterkte... en mocht je vragen hebben stel ze dan maar..

groetjes Thijs
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Hoi Thijs!

Bedankt voor je snelle reactie!
Maandag morgen ga ik meteen een afspraak maken met mijn huisarts!
Loop hier al zo lang mee rond!
En als ik dan die vele verschillende behandelingen zie dan wordt ik ook wel een beetje boos dat mijn huisarts niet meer moeite heeft gedaan om me te vertellen dat er wel iets tegen gedaan kan worden.
Neem de stencils mee die ik vandaag heb gekregen, hoop dat hij me dan wel serieus neemt.
Of is dat geen goed idee??

Nogmaals bedankt voor je bericht :D

Groetjes Carola.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door Thijs »

Hoi Carola,

Ja je kunt het best vragen naar Oxybutinine tabletten.. deze worden doorgaands gegeven voor mensen met blaasproblemen. Een van de bijwerkingen is dat je minder zweet. Er zijn tal van mensen op dit forum die deze tabletten na hele grote tevredenheid gebruiken. Het zweten wordt over je hele lichaam minder. Dus juist voor mensen die overal zweten is dit een uitkomst. Doorgaands wordt er met tabletten van 2 mg begonnen en mocht dat niet werken dan kun je het verhogen. Ik hoop dat je huisarts een beetje experimenteel is aangelegd want er zijn ook zat huisartsen die het niet willen uitschrijven omdat het er niet voor geregistreerd is. (Nog niet). Laat hem anders dit forum lezen.... en dan de sectie Tabletten..

Heel veel sterkte en laat ons weten hoe het is afgelopen bij de huisarts.

Groetjes Thijs
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Hoi Thijs.

Heel erg bedankt voor je informatie!
Ik moet morgen om 09.00uur bij de huisarts zijn, dus ik ben heel erg benieuwd!
Morgen laat ik weten hoe het is gegaan.

Groetjes Carola
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Een hele goede morgen!!

Kom net van de dokter vandaan en hij heeft me oxybutinine 2,5 mg voor geschreven.
Om uit te proberen heb ik voor 15 dagen 2x daags mee gekregen.
Ik ben zó blij!! :D
Eindelijk kan ik iets uit proberen om het tegen te gaan en nu maar hopen dat het ook het gewenste effect heeft!!!

Thijs, nogmaals 1000x dank voor je informatie en goede tips!!
Natuurlijk hou ik je op de hoogte over de vorderingen!

Vriendelijke groetjes van Carola.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door Thijs »

Goedemorgen.

Dat is nog eens goed nieuws.... heel goed... ging je huisarts zomaar overstag ?? had hij/zij er van gehoord ??

Hou ons zeker op de hoogte,

Groetjes Thijs
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Hoi.

Nou, mijn huisarts stond er wel een beetje van te kijken, want ik had een hele hoop papieren bij waarop alle informatie over de medicijnen stond.
Ik vertelde hem dat ik niet kon leven met z'n vorig antwoord dat er niks aan te doen was en dat ik zelf wat huiswerk had gedaan.
Heb het ook met hem over die electro techniek, maar hij vond dat we eerst maar eens dit moesten proberen. Wel heeft hij het eerst uitvoerend gehad over de bijwekingen en of ik wel zeker wist dat ik dit wilde proberen.
Heb hem ook over botox verteld maar hij zei dat dat heel gevaarlijk is. Waarom heb ik eerlijk gezegt niet gevraagd, was al veel te blij dat hij me de oxybutinine voorschreef!

Groetjes Carola
zweetdrupje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 sep 2009, 23:58
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door zweetdrupje »

En Carola, we zijn 10 dagen verder.
Helpt het enigzins?
carola
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 19:19
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door carola »

Hallo!

Allereerst mijn verontschuldiging dat ik nu pas reageer!
Moet eerlijk bekennen dat ik me een week lang echt goed ziek heb gevoeld.
Een dag nadat ik ben begonnen merkte ik al dat ik veel minder zweette als wat normaal het geval was!
Maar zoals ik al zei ben ik even goed ziek geweest. De eerste dagen heb ik een paar keer over moeten geven, buikloop, droge mond, pijn aan mijn ogen, misselijk, heel erg moe en neerslachtig.
MAAR!!! Als je me vraagt of dat door het medicijn komt kan ik je daar geen antwoord op geven. Kan ook zijn dat ik gewoon iets onder de leden had!
Die droge mond en pijn aan mijn ogen die heb ik nu nog steeds, maar dat schijnt ook normaal te zijn.
En dat ik me neerslachtig voelde kan ook te maken hebben door de wisselwerking van mijn andere medicatie.
Maar als je me vraagt; werkt het??
JA!!! :cheer
Het is een wereld van verschil!!
Ik zweet bijna niet meer!! Kan nu gewoon een stuk fietsen zonder helemaal bezweet terug te komen! Tijdens het werk heb ik geen last meer!!
Voor mij is het echt een wonder!
Jarenlang heb ik me geschaamd en nu hoeft dat niet meer!
Als ik me erg inspan moet ik natuurlijk wel wat zweten (wat me vrij normaal lijkt) en in bed zweet ik nog wel, maar lang niet meer zo veel als ik gewend was!

Wat denken jullie hoe t komt dat ik de eerste week zo ziek ben geweest?
Puur toeval of toch de bijwerkingen?
Zou graag jullie mening willen horen.
Alvast bedankt!
Groetjes Carola
Gesloten