overal zweten behalve thuis?

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
evahartjee1
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 19:53
Contacteer:

overal zweten behalve thuis?

Bericht door evahartjee1 »

Hee iedereen
ik ben een meisje van 14
en ik zweet ook zowat iedere dag
en meestal zweet ik overal behalve thuis (snapt iemand waarom?)
ik stelde aan mn moeder voor om syneo5 te kopen omdat ik daar veel over gelezen had
dus mn moeder had nog zown flesje, en ik opgedaan, 3x spuiten zoals er stond
die nacht niet gezweet in bed, maar..
de volgende dag had ik dus school, en syneo werkte voor geen meter
maar toen ik thuis kwam, mn jas aan de kapstok hing, en wat ging drinken.. was het zweten opeens gestopt,
toen ging ik achter msn.. en ja hoor het zweten begon weer

ik HAAAT dat zweten echt zo erg, ik kan echt geen leuke kleren aan, alleen maar zwart of vestjes ofzoiets
en dan nog zweet ik er doorheen op school
ik ben 1.75 en heb geen overgewicht ofzo, weeg 58.. eet niet te veel vet..
ben hulpeloos :(

hebben andere mensen dit ook?
zoja, alsjeblieft reageer ofzoiets (A)

oja, odorex heb ik ook geprobeerd, werkte ook alleen maar thuis, maar minder goed als syneo5
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb exact hetzelfde hoor. Op het werk, bij het uitgaan, op visite, overal zweet ik maar thuis haast niet. Ik gebruik Odorex maar ook dat werkt eigenlijk maar 1 dag ofzo (en dan ook nog maar voor 60%...) Zoals het weer nu is vind ik het allemaal niet zo heel erg, ik kan mooi truien of vesten aan. :) Maar ja, in de zomer is het ook voor mij flink afzien en ben ik ook erg beperkt in mijn keuze van kleding.

Kortom, een heel erg herkenbaar verhaal en ik denk wel voor de meesten hier. :)
S123
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 03 apr 2008, 16:39
Contacteer:

Bericht door S123 »

heee

ja ik heb dus precies hetzelfde!! ik zweet overal behalve thuis!! op school heb ik dikke zweetplekken, zelfs met een dik vest aan zie je het er nog helemaal doorheen. Maar dit is eigelijk alleenmaar als ik dus niet thuis ben. Zelfs als ik thuis ga hardlopen zweet ik minder dan op school! ik snap het niet hoor, weet iemand hoe dit komt en een oplossing? zo'n beetje alle anti-transpirant deo's heb ik al gehad en geen een helpt..

groetjes!
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

ik herken dit ook.
als ik thuis ben en het is er hartstikke warm dan zweet ik haast niet.
maar als ik op school ben zweet ik echt veel.
misschien komt dat omdat je thuis op je gemak voelt.
maar als je op school zit dan voel je je niet zo op je gemak en
daardoor kan het dat je thuis niet zweet maar op school wel.
maar ik weet het niet..
soepkip
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 21:26
Contacteer:

Bericht door soepkip »

Mijn gedachte over al dat gezweet behalve thuis: je voelt je onzeker en thuis is alles gewoon en veilig, heb al jaren last van gezweet onder mn oksels en god wat voelde ik me rot!!!! stilzitten in de kantine op het werk geen broodje durven halen want moet je veel bewegen en die natte plekken voelen zo vies!!!! Angst dat iemand het ziet....dus ging het nooit over! Heb het nu nog maar minder want werk niet, en ben vaak thuis dus kan zo ff schoon shirt pakken, en thuis ben ik meer op mn gemak.
Is er misschien een psycholoog hier die ons wat tips kan geven???
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken, en succes allemaal met de odorex, okselpads enz......
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

Dit is zeer herkenbaar.
Ik heb dit zelf ook, zoals de meeste hier ook zeggen.
Al heb ik het thuis ook nog wel eens hoor.
Ik gebruik zo nu en dan eens Odaban, en dat werkt wel.
Maar het is wel heel lastig.
Ik ga nu kijken of ik het kan laten botoxen.
Maar omdat ik thuis niet zoveel zweet, ben ik bang dat die test aangeeft dat het niet genoeg is om te laten botoxen.
Het blijft een en al paniek met HH.
Wouter84
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 14:18
Contacteer:

Bericht door Wouter84 »

Hallo, Ik ben hier nieuw en mijn reactie is dus wat laat. Maar ja ik ben bijna afgestudeerd psycholoog en zweet me ook de pleuris dus ook vooral uit eigen ervaring en kennis over angst heb ik wel wat tips, deze zal ik in een topic zetten in het algemene forum ;)
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

helaas heb ik er thuis gewoon wel last van..
midden in de nacht wakker worden omdat je je bed uitglijdt van het zweten.. lekker hoor :( :(
anonima
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 sep 2008, 19:51
Contacteer:

Bericht door anonima »

Oooh, een grooot feest (alhoewel..) van herkenning hier!
Ik heb ook zo'n enorme last van zweten, vooral op school, altijd van die enorme plekken en niks dat er tegen helpt, en thuis zweet ik amper, maar op sport weer wel heel veel...Ik denk zelf dat het komt doordat er dan anderen bijzijn (familie heb ik dus denk ik geen last van), en van die plekken word ik dan weer zenuwachtig en ongemakkelijk en daarvan worden ze nog groter en ik nog zenuwachtiger en ongemakkelijker enz.
Ik gebruikte odorex, maar het hielp bijna niets tot helemaal niets, okselpads ook geprobeerd, hielp ook bijna tot helemaal niks..ik doe nu zo vaak mogelijk mouwloze shirtjes aan of zwart, en het is ook irritant dat ik altijd m'n armen strak tegen m'n lijf moet houden in de hoop dat die plekken niet opvallen.
Ben nu ook nogal blij te zien dat ik niet de enige ben, en ook niet de enige van 14 =)
Snoopey
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 17:36
Contacteer:

Bericht door Snoopey »

Dat heb ik nou ook
Ik ben nu 13, bijna 14.
Het zweten begon pas nadat ik voor het eerst ongesteld was geworden.
Ik zweet ook gewoon in de winter, als het heel koud is.
En altijd zweet ik op school, en thuis nooit
Ik vind dat echt raar
x.Caro
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 21:40
Contacteer:

Bericht door x.Caro »

ik merk ook wel dat ik thuis minder zweet dan op school maar volgens mij is het gewoon een cirkel je zweet en gaat hierdoor stressen door het stressen ga je meer zweten en ga zo maar door..
ik zweet nu ongeveeral 1,5 jaar en schaam me verschrikkelijk
ik mag ook niet naar de dokter van mijn moeder ze zegt dat het normaal is Ok, het kan normaal zijn maar het HELEMAAL niet aangenaam dat snappen jullie ook wel!
ik heb nu voor de eerste keer odorex ultra dry gebruikt en heb niet meer gezweet maar ik heb nu vakantie en ben bang dat het zweten weer gaat beginnen als ik terug naar school ga.

X Caro
ivory beach
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 16:00
Contacteer:

Re: overal zweten behalve thuis?

Bericht door ivory beach »

ik ben ook 14, en ik Zweet ook altijd, er is geen redden aan :( Maar ik heb het ook niet als ik thuis ben, ookal heb ik de zelfde kleren aan als op school, ksnap ook niet waarom :S

x
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: overal zweten behalve thuis?

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Hoi meisjes! Jouw jeugdige extra-gevoelige huid verlangt naar een zachte, huidvriendelijke anti-perspirant. Mijn tip: AHC20 sensitive, speciaal voor de gevoelige huid, gemengd met plantaardige inhoudstoffen baardschurft, kruidnagel en salie. Voor gebruik onder de oksels, op hoofd, voorhoofd, billen, rug, en bij lichte transparatie aan andere lichaamsdelen. Kunt je hier gemakkelijk en met fairen verzendkosten (5,00 Euro - ongeacht het aantal artikelen dat u koopt!) bestellen: http://zweten.info

Afbeelding
Dat grenst aan waanzin.

Liefs, Dr. van Paulsen :beer
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: overal zweten behalve thuis?

Bericht door Deo gratias »

Nou , dr. van Paulsen, baardschurft (!) als ingredient van een deo? Dat grenst (inderdaad) aan waanzin!
(Overigens is het onbevoegd gebruiken van academische titels strafbaar.)
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: overal zweten behalve thuis?

Bericht door Paul P. Kopinsky »

ROFL!!! Om iets van te krijgen! :stuip :rd

Baardmos! Ik meende Baardmos!!! :O

Mag ik? Prof. Dr. Dr. Dr. van en von Kopinsky IBO CCCP, zijne majesteit, koning van Poland

skål :beer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht