Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels (LSA)

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Sfi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Sfi »

Tssk :S

En, wat zie ie aan de telefoon?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Ik kreeg de assistente aan de lijn en die gaf uiteindelijk het email adres van de dermatoloog. Ik heb de dermatoloog zelf niet gesproken. Ik heb wat aanvullende info via de mail naar hem gestuurd en kreeg vandaag antwoord. Hij is erg terughoudend want er zijn geen officiele medische publicaties omtrent dit onderwerp en omdat de Engelse arts deze methode pas recentelijk is gaan doen verzocht hij mij om niet direct naar Engeland te gaan.

Kortom, ik ben weer terug bij af. Ik zal hem nog een email sturen met het verzoek toch iets op schrift te stellen zodat ik een machtiging kan aanvragen.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Thijs
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door jp »

Ook ik heb het filmpje gezien en ik kan er het volgende over zeggen.
Deze operatie lijkt sprekend op de operatie welke ik ondergaan ben in Duitsland. Enige verschil is dat er geen laser is gebruikt maar alleen geschraapt.. Sinds Dec 2007 heb ik geen druppel meer gezweet in de oksel. ( de handelingen zijn exact hetzelfde). prijs is 1900 euro

Ik heb voor Duitsland gekozen omdat deze universiteitskliniek veel doet aan wetenschappelijk onderzoek. ( Dr Bechara). Vanuit dit onderzoek heb ik dus een keuze kunnen maken op basis van risiso's en bijwerkingen.

het filmpje en de info heeft het niet over de bijwerkingen ( door het scheiden van de 2 huidlagen is er een risico op huidnecrose) of mogelijke complicaties. tevens wordt er niets gemeld over het percentage succes. Dit vind ik jammer aangezien mensen nu denken dat er totaal geen bijwerkingen zijn. Vreemd dat ze geen wetenschappelijk onderzoek opzetten.

JP
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Vandaag via the Whiteley clinic onderstaande links van officiele medische publicaties gekregen:


Dermatol Surg. 2008 Jun;34(6):756-62. Epub 2008 Mar 3. Links
Subdermal Nd-YAG laser for axillary hyperhidrosis.
Goldman A, Wollina U.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1831 ... rom=pubmed


Dermatol Surg. 1999 Nov;25(11):875-9. Links
Minimally invasive surgery for axillary osmidrosis: combined operation with CO2 laser and subcutaneous tissue remover.
Kim IH, Seo SL, Oh CH.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1059 ... rom=pubmed


Ik heb deze weer doorgestuurd naar mijn dermatoloog, in de hoop dat het nu voldoende is om een verwijsbrief op te maken. Zal wel niet, maarja niet geschoten is altijd mis.

JP, die behandeling die jij hebt ondergaan werd die vergoed door de zorgverzekering? Kun je een link plaatsen van het ziekenhuis waar het werd gedaan?

Alvast bedankt, en ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Goed nieuws, vandaag een email van mijn dermatoloog gehad dat hij een brief naar mijn huisadres zal sturen. Nu kan het echte werk gaan beginnen want een machtiging aanvragen is een grote drama. Althans das mijn ervaring. Ik weet nu al dat het wordt afgewezen en dan kaun je in bezwaar en moet je voor een commissie komen. Nouja dat moet dan maar..... ik ben het zo zat, ik wil voor eens en voor altijd af van het probleem. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door John »

Wow dit is wel goed nieuws. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik heb serieus al weleens gedacht 'waarom gaan ze niet iets met laser doen?'
Ze kunnen daar tegenwoordig zoveel mee.. Eigenlijk zou een bedrijf als Laser Company hier in NL ook zo'n soort behandeling moeten gaan doen :)

Ik ga dit wel even volgen, ben benieuwd. Ook ik wil na 12 jaar ofzo wel af van die zweetoksels.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Ik heb nog steeds geen brief van mijn dermatoloog :( maar er is wel weer een artikel in het Britse Mail online verschenen over Richard, de eerste patient in Engeland die met laser sweat ablation is behandeld.

Check it out at:

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... sweat.html
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Zo gisteren eindelijk mijn brief van de dermatoloog gekregen. Zojuist mijn machtigingsaanvraag brief opgesteld en morgen zal ik alles op de post doen. Let the games begin!!! Nu begint het echte werk, ik weet bijna zeker dat mijn machtigingsaanvraag zal worden afgewezen. Stel je voor dat ze je eens zouden helpen, hyperhidrosis is zo onderschat, aan mij hebben ze dan een slechte want ik ga nu echt door tot het uiterste.

Groetjes Thijs
whazzabazza
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 00:13
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door whazzabazza »

Ten eerste wil ik jou, Thijs, bedanken voor alle posts en moeite die je doet om dit tot de bodem uit te zoeken. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat er uitkomt!

Daarnaast ben ik benieuwd of jij hebt weten te achterhalen of het ook deze methode is die in België wordt toegepast. Ik zie namelijk een aantal verwijzingen naar het UZ Brussel maar daar kan ik niks vinden mbt hyperhidrosis (heeft iem. een directe link?).

Groet Wouter
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Geen dank hoor, het is ook eigen belang ;) Ik wil gewoon graag voor altijd van het vervelende zweet probleem af zijn en dit lijkt mij de meest geschikte optie.

Zo ver ik heb geinformeerd en weet word deze behandeling alleen in Engeland en Argentinie gedaan. Ook is er in Kroatie (of all places) een arts bezig met bijna dezelfde behandeling. Het verschil schijnt hem in de waardes van de laser te zitten die wordt gebruikt.

Wel heb ik vernomen dat die arts in Engeland cursussen gaat geven waarbij waarschijnlijk ook buitenlandse artsen bij aanwezig zullen zijn dus het zal een kwestie van tijd zijn voordat deze methode ook in Nederland/Belgie/Duitsland zal worden toegepast. Uiteraard kan ik niet zo lang wachten ;)

Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen,

groetjes Thijs
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door mrijk88 »

he thijs
super dat jij je zo inzet voor ons allemaal! heel erg bedankt hiervoor!
ik wacht nog even af met deze ingreep want heb een tijdje geleden mijn zweetklieren uit mn oksels
weg laten schrapen en dat werkt voor mij niet... nu denk ik aan die zenuwdoorbrandig/snijding. maar ik
had gehoord van iemand hier op het forum dat hij/zij het in belgie heeft laten doen en dat je daar minder
kans op een klaplong hebt. maar krijg diegene niet meer te pakken via berichtjes dus ga denk maar eens
langs in belgie. of weet jij hier toevallig iets over?
groetjes marijke
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Hoi Marijke,

Waar heb je je zweetklieren laten wegschrapen ? en waarom is het niet goed gelukt ??

Ik weet niet zo heel veel van de ETS behandeling in Belgie af.... ik ben zo en zo geen voorstander van een ETS operatie, dus heb me er ook nooit in verdiept. Een ETS operatie is nogal een heftig iets en moet je echt als allerlaatste middel zien..... nadeel is dat er vaak compensatie zweet ontstaat... Kijk maar in het operatie topic hier op het forum voor meer info.

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Zojuist maar even mijn zorgverzekeraar (IZZ) gebeld..... of er al iets bekend was over mijn machtigingsaanvraag. Nou inderdaad hoor, mijn machtigingsaanvraag is afgewezen. Ze willen het niet vergoeden. Ik wacht nog even de brief af en dan ga ik in bezwaar.... het was te verwachten. Stel je voor dat ze je zouden helpen als je hyperhidrosis hebt... Erg jammer dit, maar dit is nog niet het einde.... ik ga nu door tot het bot....

ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door Thijs »

Vandaag de afwijzingsbrief van IZZ binnen gekregen. Wat een vodje.... er staat laser sweet ablation in plaats van sweat en ook staat er dat er in de polisvoorwaarden staat dat er geen vergoeding MAG worden gegeven ondanks dat een arts dit wel nodig vindt. Er staat alleen geen artikel nummer bij. Die hebben ze gewoon open gelaten. Ook staat er nergens iets vermeld over in bezwaar gaan....

Ik dus weer IZZ bellen..... ja inderdaad het is nogal een slordige brief beaamde de medewerkster. Maar ik mag opnieuw een verzoek tot heroverweging indienen ditmaal bij de afdeling machtiging en niet bij team buitenland waar ik het eerst heen moest sturen.

Kortom, we gaan gewoon vrolijk verder ;)

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Thijs
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe behandeling voor overmatig zwetende oksels

Bericht door mrijk88 »

he beetje late reactie sorry, toetsenbord was gecrasht.. beetje lastig typen:)
maar ik heb mijn oksels laten doen in de mauritskliniek in den haag,
kort na de ingreep was ik blij met mijn linkeroksel want daar was het zweten heel erg
verminderd maar rechts niet. maar tegen de tijd dat ik voor mn controle afspraak moest
kwam het er al weer gewoon(heel veel dus) uit! echt zo balen,
de dermatoloog daar wilde het eerst nog even afwachten en ik ook want zijn enige andere optie was
dat ik om de drie maanden de klieren weg moest laten halen en tussendoor botox. maar ik heb al
meerdere malen botox gehad en ook dit werkte voor mij niet.
gelukkig werd bij hun alles (!) vergoed maar verder ben ik er helaas niet meegekomen.
die zenuwbehandeling leek mij ook helemaal niks maar toen ik merkte hoeveel beter ik me voelde
door de gedachte dat ik straks minder zou zweten ben ik het nu toch echt gaan overwegen.
balen van je verzekering joh!
succes
groetjes marijke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht