HOPELOOS.

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
R777
Druppel
Druppel
Contacteer:

HOPELOOS.

Bericht door R777 »

Hallo mede-zweters,

Ik ben een jongen van 21 jaar en ik zweet echt niet meer normaal(meeste onder de oksels). Het laatste jaar is ook echt mijn absolute hoogtepunt. Het is echt zo erg dat ik geen eens meer een t-shirt/polo/blouse/trui aan wil en aan kan. Als ik een blouse of een shirt aan doe, trek ik het binnen 2 minuten weer uit, aanhouden is onmogelijk. Ik verlang er al zo lang naar om een keer een blouse of een mooie trui aan te kunnen doen! Ik kan alleen nog een hempje aan, en dan een colbertje (voor het zicht), om nou in de winter in je hempje te gaan lopen dat doe ik niet. Als ik naar school ga neem ik altijd deo's mee, extra hempjes, servetjes etc. Wat raar is, is dat ik zweet ongeacht wat voor weer het is en het altijd erg warm heb. Of het nu winter, zomer, herfst, of lente is, ik heb het altijd warm en zweet me kapot.
Ik ga er gewoon echt onderdoor, en merk dat ik steeds meer geisoleerd raak van alles. Het beheerst mijn leven en ben echt onzeker over de toekomst. Ik studeer hard om een goede baan te krijgen, maar hoe moet dit dan als ik klanten moet ontvangen of gewoon naar mijn werk ga en een pak en een blouse aan moet? Ik vraag me af of mensen het een en ander herkennen van wat ik schrijf? En wat kan ik doen? Ik heb geprobeerd om door in de ochtend flink in de sauna te gaan en daarna een uur sporten om alles eruit te zweten, maar dit helpt niks, want ik blijf letterlijk overmatig zweten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi en welkom op dit forum. Ik denk dat de meeste mensen hier jouw verhaal wel herkennen. ik ook dus.

Wat je kunt proberen is het volgende: schaf een flesje odaban aan en probeer dit. Klik op de sweat guide banner onder aan de pagina.

Mocht dit niet werken dan kun je proberen een afspraak te maken bij de mauritskliniek bij jou in de buurt voor botox injecties.

Uiteraard kun je ook iontoforese apparatuur voor onder je oksels proberen zowel als tabletten tegen overmatig zweten. Lees het forum goed door.

Succes!

Groetjes Thijs
hateit
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door hateit »

Je verhaal komt me erg bekend voor. Ik zweet nu zon 1.5 jaar overmatig daarvoor had ik alleen last van sociale angst, nu dus beide. ben ook bijna 21. laatste half jaar gebruik ik syneo5 dat werkt bij mij erg goed. Als je een vriendin krijgt werkt ook erg goed. (het verlegt je gedachtes).
ben er van overtuigd dat het allemaal met je bewustzijn te maken heeft. maar wat ik ook probeer ik kom er niet van af, ook al ben ik het laatste half jaar erg vooruit gegaan. maar krijg je op gegeven moment ander werk (moeilijke sociale situaties) dan krijg ik weer een terug slag met soort gevoel van depressie. hoe ervaren jullie dit allemaal en hebben jullie miss nog tips?

groeten
R777
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door R777 »

Op advies van Thijs heb ik Odaban in huis gehaald. Besteld, en binnen 4 dagen had ik het in huis. Ik heb het toen op maandag voor de eerste keer opgespoten ( 4 spuitjes onder elk van de oksels) en 2 dagen laten voor de tweede keer. Ik moet zeggen dat het tot nu toe echt helpt. Mijn oksels zijn gewoon 24u per dag kurkdroog en geurloos!!! Ik heb zelfs keihard gewerkt in mijn tuin, en nog geen zweet! Tenminste niet onder mijn oksels, maar heel erg op mijn rug wat ik echt niet erg vind.
Ik kan vrijwel al mijn kleding aan. Alhoewel ik van het zweten af ben, heb ik het nog altijd onder alle omstandigheden vreselijk warm, dus ik hou het bij een t-shirtje, wat een hele prestatie voor mij is.

Ik raad je dus aan om Odaban te bestellen (www.sweat-guide.nl). Enigste nadeel is dat je na het opspuiten ook echt voelt dat er iets in werking treedt (zware tintelingen en pijnprikkels het eerste uur daarna is het weg) maar het resultaat mag er wezen.
hateit
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door hateit »

hoe lang werkt dat spul? dat syneo5 werkt bij mij ook erg goed en het zweet is ook amper zichtbaar op kleren. maar in (moeilijke) sociale situaties voel ik me nog nooit fijn en ik weet als ik dat spul er niet op spuit dat ik me helemaal kapot zweet onder mijn oksels. ik weet dus voor mezelf dat het met de angst te maken heeft. en die blijft alleen het gevolg is dus weg.
op de een of andere manier blijven zulke angstige gedachtes door me hoofd spoken. ben al tijdje bij een psycholoog geweest ma dat helpt niet veel. je moet het allemaal zelf doen.
als jij geen last hebt van sociale angst dan vraag ik me af waarom je dan zoveel zweet?

groeten
R777
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door R777 »

Dat noemen ze nou hyperhidrosis. Je zweet gewoon overmatig en hebt het altijd bloedheet; de oorzaak is niet bekend. Angst heb ik totaal niet en is zeker geen factor bij mijn zweetgedrag. Waarom ik en honderden andere mensen op dit forum zo erg zweten is nog altijd een raadsel. Odaban werkt bij iedereen op een andere manier, bij mij is 2 keer in de week genoeg om de hele week echt letterlijk droog te zijn, de ander spuit het elke dag op. Ik zal het gewoon proberen, en kijken of het een beter effect heeft dan Syneo.
hateit
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door hateit »

En had je dat vroeger niet dan? Dus als ik het goed begrijp is jouw probleem door dat spul op te spuiten helemaal opgelost?
Een zweetfobie is dus idd heel wat anders dan hyperhidrosis.

ik wil er gwoon vanaf, ik word er stront ziek van maar het lukt nog niet echt..
R777
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door R777 »

Bestel Odaban, en je zult zien dat het helpt. www.sweat-guide.nl
1e dag beginnen met een paar spuitjes onder elk van de oksels, in de avond, een uur na het douchen. Daarna een paar dagen later opnieuw gebruiken. In het begin kan het erg pijn doen, maar dat heb je er denk ik wel voor over! Succes!
OkraMau
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

ook de start kan bij iedereen anders zijn,
ik ben begonnen met de eerste week iedere dag via wattenschijfje,
toen in de tweede week een x gespoten en vanaf toen afgebouwd (wel wattenschijfje blijven gebruiken daarna)
heeft wel tijdje geduurd, maar ook ik doe er nu 2x per week mee ongeveer (maar dat komt ook mede dankzij de oxy die ik nu slik, dus ik doe nu langer met me odaban :))
Plaats reactie