Clonidine

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

Clonidine

Bericht door doortje »

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee. Zal jullie niet vervelen met mijn verhaal, want we weten tenslotte allemaal wat we hier doen!
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangedaan en ben ik eindelijk met mijn transpiratie-probleem naar de dokter geweest. Hij had gelukkig veel begrip en schreef me dan ook een medicijn voor; Clonidine.
Ik had hier nog nooit van gehoord, en heb dus ook wat onderzoek gedaan op het internet. Op 1 site werd het inderdaad genoemd als mogelijk medicijn tegen overmatig zweten. Dat was op de site www.kennisringgezond.nl
Of zoiets, kan ook alleen kennisring zijn en dan doorklikken naar gezond en dan naar veel zweten. Ik hoop dat jullie hier iets van weten of anders iets aan hebben. En ondertussen ga ik zitten duimen dat het werkt..
doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

juiste link

Bericht door doortje »

Ben ik weer, heb het even gecontroleerd, maar volgens mij is dit de juiste link:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=52745
Dag !
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Doortje!

Erg interessant! Ik heb op de site gekeken die je vermeldde en daar stond ook Propantheline bij als middel tegen HH. Ik denk dat dit net zulke medicijnen zijn als Oxybutinine, heb even gekeken wat dat Propantheline dan precies is en dit vond ik:

Perioden van urge-incontinentie kunnen vaak worden voorkomen door regelmatig naar het toilet te gaan voordat er aandrang wordt gevoeld. Blaastraining, waaronder oefeningen voor de bekkenbodemspieren en biofeedback, kan zeer zinvol zijn. Ook geneesmiddelen die de blaas ontspannen, zoals propantheline, imipramine, hyoscyamine en oxybutynine, kunnen een gunstig effect hebben.

Over de Clonidine vond ik dit:
Clonidine wordt gebruikt om impulsief, hyperactief en agressief gedrag te beheersen en om tics bij Tourette te verminderen.
Clonidine bevordert de slaap en wordt ook gebruikt om hoge bloeddruk te behandelen bij volwassenen.

Het schijnt een soort van groeihormoon te zijn. Las ook ergens dat het tegen opvliegers wordt gebruikt bij vrouwen in de overgang... Misschien dat het ook helpt tegen mijn opvliegers :).

Ben benieuwd of je er baat bij hebt! Succes ermee!

Groetjes, Angela
doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

Bericht door doortje »

Nou, even een snel bericht voordat ik naar mijn werk ga. Gisteravond het eerste pilletje geslikt en vanochtend de tweede. Vanochtend tijdens het douchen, voelde ik mijn oksels al opdrogen. Zelfde gevoel een beetje als je Syneo5, Odorex Dry en Obadan hebt gebruikt, alleen zonder de pijnlijke oksels. Ik weet uit ervaring dat ik niet te vroeg moet juichen, dus dat doe ik dan ook niet. Maar vandaag heb ik al plezier !
Klopt van die opvliegers, dokter heeft "vapeurs"in de computer getikt (ik kan echt zweetaanvallen hebben, ben trouwens 31), en toen kwam dit medicijn eruit. Eerst ging me dit te ver, maar toen ik vroeg: help dat ook tegen dat zweten ? Zei hij : Ja, juist ! Dus dan maar eventjes proberen, heb nu die stap gezet en wil nu alles wel proberen....
Dag dag !
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

hey doortje

Hoop echt voor je dat het werkt! Deze informatie is iedergeval heel handig. Als het ene medicijn niet werkt zijn er dus nog een paar andere die te proberen zijn. :D
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Kijk eens op http://www.tourette.be/behandeling/medi ... dine.shtml
Ik schrok me dood toen ik het allemaal las, nog ergere bijwerkingen en waarschuwingen dan bij de oxybutynine. Pas op met medicijnen of ben ik alleen zo'n doemdenker als het om pillen gaat.
doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

Bericht door doortje »

Ja, ik weet het. Allemaal vrij ernstig. Alleen de dokter weet ook van mijn antipathie tegen medicijnen en deze is zo licht, dat ik me misschien daar maar eens over heen moet zetten. Verder ben ik supergezond en slik helemaal niets, dus ik ben het toch maar aan het proberen. Vandaag heeft het trouwens nog niet geholpen. Maar ja, dingen die altijd wel direct werken, hebben de neiging om dat maar heel kort te doen. Eens even afwachten en even een kans geven. Heb voor twee weken gekregen, dus die maak ik wel even vol.
doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

up-date

Bericht door doortje »

Hee hallo,
Even een up-date. Ben nu ruim een week met de medicijnen bezig en volgens mij begint het een beetje te werken. Het duurt dus even, maar gisterenmiddag was ik ineens helemaal droog en vandaag ook nog.
Toen ik gisterenmiddag een paar keer moest traplopen met een stel dozen, toen zweette ik wel weer. Maar dat lijkt me normaal. Volgens de bijsluiter duurt het 3 tot 4 weken voordat je resultaat boekt. Even rustig afwachten dus maar. De hoeveelheid die ik slik is ook erg klein. Eerst dacht ik 2,5 mg per pilletje, maar dat is maar 0,025 mg. Nou ja, tweemaal daags 1 pilletje en als het dan blijkt te werken.....
Vrouwen in de overgang mogen er 6 per dag, dus dan kunnnen we ook altijd nog de dosis verhogen. Ik begin voorzichtig positief te worden. Wat zijn wij toch allemaal voorzichtig, he, als ik het zo lees. Maar volgens mij wordt je dat vanzelf als je al zoveel geprobeerd hebt en het werkt maar eventjes of heel erg plaatselijk.
Groetjes
Doortje
doortje
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 22 sep 2005, 19:21
Contacteer:

Bericht door doortje »

Goed, ben nu ruim 4 weken met de medicijnen bezig. En.. het werkt ! Het duurt wel even dus, staat ook in bijsluiter overigens. Sinds een paar dagen heb ik in overleg met de huisarts de dosis verhoogd van 2 maal daags naar 3 maal daags 0,025 mg. Echt heel weinig dus, maar het lijkt wel te werken. Het is niet helemaal over, maar als ik stilzit ben ik in ieder geval droog, wat al heel erg fijn is. Als ik sport of het warm heb, dan zweet ik nog wel, maar dat vind ik juist het fijne ervan. Anders voelt het zo raar en je moet toch je warmte kwijt kunnen. Bijwerkingen heb ik haast niet, iets drogere mond en keel en ik moet vaker plassen. Maar dat heb ik ervoor over. Het zijn wel bloeddrukverlagende pillen, dus de huisarts heeft een paar dagen geleden mijn bloeddruk nog gecontroleerd en die was nog steeds prima ! Niets aan de hand dus ! Ik vind dit echt een aanrader dus en hoop dat andere mensen op dit forum ook iets hiermee kunnen.
Ric
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ric »

Ik heb net een week geleden ook Clonidine voorgeschreven gekregen van de huisarts, hij wilde liever niet aan Oxybutinine beginnen, omdat dat toch de zwaardere van de twee blijkt te zijn qua bijwerkingen. Maar goed, Clonidine dus. Tot nu toe lijkt het zowaar wat te werken, maar ik gebruik het ook nog niet heel lang, dus zekerheid heb ik nog niet. Verder heb ik ook nog een proefdosis gekregen en kan het eventueel nog opgehoogd worden. Ik transpireer minder, minder snel en, vooral, het houdt sneller op. Wat betreft de bijwerkingen heb ik eigenlijk alleen last (nou ja, wat is last...) van een drogere mond, maar dat is met water snel opgelost. Verder eigenlijk geen andere klachten. Ik zal me weer melden als er nieuws is, maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

dit klinkt ook interresant! Binnenkort heb ik een vrije dag, misschien eens langs de huisarts... (gaat nu spontaan eerst maar eens kijken naar de bijwerkingen :P)
Ric
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ric »

Zoals beloofd de update. Nu zo'n vier weken bezig en ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenvalt. Ik zweet uiteraard nog steeds, maar (nog steeds) bij lange niet meer zo veel en zo snel. Ik dacht nog dat het aan de dalende temperaturen zou kunnen liggen, en dat zal best een rol spelen, maar ook na de prachtige nazomerdagen van de afgelopen week blijf ik positief. Wel wil ik eens kijken of ik de dosis ook echt nog wat op mag hogen om te zien of dat nog iets uithaalt. Ook de bijwerkingen zijn niet erger geworden. Nog steeds een drogere mond en that's it. Lekker spul wel 8) Overigens gebruik ik, sporadisch, ook nog Odorex Extra dry voor onder de armpjes...
Ric
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ric »

En maar weer een update. Net contact gehad met mijn huisarts, en die wil proberen of ik over drie maanden niet zonder tabletten kan. Hij denkt dat een drie maand durende kuur wel eens een permanent effect op de zweetklieren zou kunnen hebben. Als dat toch eens waar zou zijn... :shock: We zullen zien, ik meld me wel weer als er iets nieuws is.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

ja dit was dat andere middel waar mijn dokter het net nog over had,
maar heb de oxy meegekregen...
kan miss als dit nie aansla altijd nog proberen
garfield
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 23:37
Contacteer:

Re: Clonidine

Bericht door garfield »

Valt me wel op dat de meeste berichten tot 2009 of 2010 lopen, wordt
dit forum nog wel regelmatig bezocht ?

Als reactie op Clonidine.
Ben nu 1,5 week bezig met 2x 1 tablet van 0,025mg, het lijkt het snel
transpireren iets tegen te houden, maar heb al 3 zweet aanvallen gehad
met nog dezelfde extreme hoeveelheid transpiratie over het hele
lichaam.
Ga vanaf morgen de dosering verhogen naar 2x 2 tabletten, ben dan
na een week door mijn eerste voorraad heen en dan eens met mijn
huisarts bespreken.
Ben benieuwd naar ervaring van anderen en zeker naar de huidige
situatie van diegenen die op dit onderwerp tot 2009 hun reacties
hebben geplaatst.
Plaats reactie