wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

nicky2580
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 21:06
Contacteer:

Moet mezelf dan ook maar even voorstellen...

Bericht door nicky2580 »

Wat is je volledige naam: Nicky (beetje anoniem...)
Geboren in : 1980
Lengte: 1.80
Gewicht: nog teveel
Kleur haar: donker blond
Kleur ogen: blauw/grijs
Waar woon je: friesland
Heb je Zussen/Broers: 1 zusje
Wat is je opleiding: MBO
Wat doe je voor werk: in de zorg
Ben je getrouwd/vriend: single
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : misschien ontdek ik die nog eens...
Heb je huisdieren: 2 lieve katers
Heb lichamelijke versiersels: ja... :P
Wat is je favorieten eten: pizza
Wat is je favorieten drinken: fris
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: notting hill
Wat is je favorieten muziek: pop
Wat maakt jouw blij: als ik mezelf kan zijn bij anderen
Waar heb je een hekel aan: onbekende mensen die hun oordeel al klaar hebben voordat ze je echt kennen.
Wat is je grootste blunder: waar zal ik beginnen...;)
Wat is je wens voor de toekomst: blij met mezelf worden? (klinkt wel erg sneu hé)
Wat zou je graag willen bereiken: balans, evenwichtigheid
Wat zijn je postieve eigenschappen: goed luisteren, empatisch en humoristisch
Wat zijn je negatieve eigenschappen: te onzeker op sommige momenten
Wat is jouw levensmotto: What doesn't kill you makes you stronger...
Hoe zie je eruit graag een foto: hahaha grapjas!
De volgende die aan de beurt is: next!!!
black_star
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 00:49
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door black_star »

Hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 19 jaar en heb al sinds men 14 jaar last van HH onder de oksels. Heb al alles geprobeerd, van verschillende soorten deo's tot iontoferese, maar niets werkt :( . Ik overweeg nu om botox te proberen, maar ben een beetje ongerust. Hopelijk zijn er hier mensen met ervaring die mij gerust kunnen stellen!

Groetjes
anonima
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 sep 2008, 19:51
Contacteer:

Bericht door anonima »

Wat is je volledige naam: [waarom denk je dat ik 'anonima' heet x)]
Geboren op :ergens in 1994
Lengte: 1,73?
Gewicht:63?
Kleur haar:blond
Kleur ogen:blauw
Waar woon je: z-holland
Heb je Zussen/Broers: 2 zusjes
Wat is je opleiding: gymnasium
Wat doe je voor werk: -
Ben je getrouwd/vriend: nope=(
Heb je kinderen: gelukkig (nog) niet!
Wat zijn je hobby's : hockey, lezen, gezellig doen, kletsen
Heb je huisdieren: 2 katten
Heb lichamelijke versiersels: 2x oorbellen gehad, 2x ontstoken&dichtgegroeid:(
Wat is je favorieten eten: verschillende dingen
Wat is je favorieten drinken: zie hierboven
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: zie hierboven
Wat is je favorieten muziek: veranderd
Wat maakt jouw blij: veel
Waar heb je een hekel aan: onredelijkheid, liegen,
Wat is je grootste blunder: heeeeeeel veel x)
Wat is je wens voor de toekomst: moeilijke vragen hebben ze hier zeg! ik zou het niet weten..
Wat zou je graag willen bereiken: te veel
Wat zijn je postieve eigenschappen: kan ik zo snel niet bedenken
Wat zijn je negatieve eigenschappen: ongeduldig, soms onredelijk, onzeker[zie vraag hierboven, maar het is wel zo, ookal zal ik vast wel positieve eigenschappen hebben]
Wat is jouw levensmotto: heb ik niet
Hoe zie je eruit graag een foto: met een zwart blok voor m'n gezicht, ik heb talent voor verschrikkelijk op de foto staan...:lol:
De volgende die aan de beurt is: is hierna... :?:

Nice to meet everyone!
Stippel
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 sep 2008, 11:47
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door Stippel »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Ria en ben 37 jaar oud. Ik heb geen last van HH maar zweet wel behoorlijk veel. Vroeger had ik meer last van de geur, nu meer last van het vocht.

Toen ik geen Odorex Dry meer kon gebruiken door een overgevoelige huid werd het een probleem. Nu, heeeeel veeeel deo's en anti-transpiranten later heb ik nog steeds geen wondermiddel gevonden wat mijn huidje kan verdragen en ook goed werkt en heb ik de zoektocht maar opgegeven. Ik wissel nu elke 2 jaar van anti-transpirant omdat het dan minder begint te werken of ik er allergisch voor wordt. De afgelopen 2 jaar heb ik Vichy gebruikt en momenteel gebruik ik Therme. De behandelspray voor 5 dagen werkt hooguit anderhalve dag, de groene roller werkt wel redelijk. En dan nog het vocht. Na een paar boodschappen doen ben ik tot op mijn onderbroek doorweekt en denk weleens dat ik in de overgang ben beland hoewel dat wel vroeg is. Ook nog gedacht dat het van de medicijnen kwam maar na het stoppen van bepaalde medicatie nog steeds evenveel vocht dat uit mijn lijf komt.

Ik ga hier maar eens rondkijken of HH ook op latere leeftijd kan ontstaan en wellicht kom ik dingen tegen die ik nog niet weet.

Groetjes van Ria
webgremlin
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 22:24
Contacteer:

Bericht door webgremlin »

Hallo mensen!

Ik ben Tomas, 17 jaar (18 over een klein maandje), en ik heb al 3 á 4 jaar last van overmatig zweten. En ik kom er nu pas achter dat ik niet de enige ben met dit probleem! Ik heb altijd al last gehad van overgewicht en had het altijd daar de schuld van gegeven, en daarom ook nooit info gezocht over overmatig zweten.
Ik ben zo blij te horen dat er middelen zijn om dit te verminderen! Ik gebruikte eerst wel Axe Dry, maar dat is alleen voor gebruik onder de oksels.
Ik voel me zo onzeker door het constante transpireren. Ik ben altijd afstandelijk en probeer zoveel mogelijk lichamelijk contact te vermeiden. Vrienden geven elkaar een knuffel maar ik een handdruk. Ik draag altijd twee stuks kleding zodat mijn ondershirt het ergste kan opvatten. Nou, jullie zullen het waanschijnlijk zelf ook kennen als geen ander!
Het lastigste vind ik het misschien nog wel tijdens de sex, dan baad ik gewoon in het zweet. Mijn partner zegt wel dat het niet uitmaakt maar het is toch niet bepaald fijn voor zowel mij als voor mijn partner.

Het meest vervelende vind ik het transpireren op mijn hoofd, vooral op mijn wangen vlak onder mijn ogen, en mijn voorhoofd is abnormaal veel. Verder zweet ik ook veel op mijn rug en mijn borst, maar dat maskeer ik dus door twee stuks kleding en heel veel deo, lol.
Ik heb er vrijwel overal last van; thuis, op werk, op school, buiten. Zodra ik me lichtelijk inspan, of als ik van ruimte verander waar de temperatuur of vochtigheidsgraad anders is, komt het van alle kanten naar buiten stromen.

Ik las hier op de site iets over Odaban, over dat mensen na alles geprobeerd te hebben, dit toch de ideale oplossing was. Ik heb direct gekeken, en omdat ik via de officiele site alleen maar via creditcard kon betalen (dat cash begreep ik niet echt), en ik er geen heb, heb ik via E-bay en paypal een flesje aangeschaft. Ik ben heel erg benieuwd! Uberhaupt of het wel een echt flesje is (ik heb nooit eerder via E-bay bestelt, geen idee of het te vertrouwen is), en zoja of het ook voor mij werkt!

Ik laat het jullie weten!
Groetjes,
Tomas
nicolien
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:41
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door nicolien »

Hoi, ik ben Nicolien en 32 jaar oud. Mijn problemen met overmatig transpireren onder mijn oksels zijn op mijn 18 de begonnen en bepalen sindsdien een deel van mijn leven. Wat ik al geprobeerd heb zijn alle deo's waaronder ook seneo, dit heeft wel een aantal dagen gewerkt maar toen brak het er doorheen,( toch moet ik zeggen dat die zweetvrije ervaring van een paar dagen zooooooo heerlijk was oh ik kon alles aan alle kleuren kleren en de wereld )wauw :o . Soms gebruik ik het nog wel 3 dgn achter elkaar dan zweet ik 1 dag wat minder op een belangrijke dag ofzo. Ook heb ik 2x botox injectie's gehad die het iets hebben verminderd voor een korte periode maar niet zo dat je geen plekken meer zag. Een huisarts heeft samen met mij een aantal jaren geleden allerlei medicijnen uitgeprobeerd zelfs ritalin maar dit hielp ook niet. Dagelijks draag ik inlegkruisjes of maandverband onder mijn kleding en bij een drukke dag kan ik deze 2x verwisselen. Het is zo frustrerend dat je alsmaar bang bent dat anderen je plekken zien, je inlegkruisje horen kraken of de angst dat ze je ruiken. Gelukkig krijg ik meestal een omgekeerd compliment dat ik lekker ruik omdat ik er extreem allert op ben en lekkere geurtjes koop. Nu heb ik die tabletten nog niet geprobeerd en heb ik net de huisarts al proberen te bellen want wat als het werkt het zou geweldig zijn!!! Dus er is weer wat hoop aan deze kant van het scherm wie weet
Kameeltje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 okt 2008, 15:59
Contacteer:

Bericht door Kameeltje »

Hoi allemaal,

Ik sla het vragenlijstje even over dat vind ik toch nog iets te persoonlijk... :oops: Ik herken veel in jullie verhalen en had dus geen idee dat dit een naam had!
Hoewel ik volgens mij nog van geluk mag spreken als ik jullie verhalen hoor stoort het vele zweten onder mijn oksels mij vreselijk :cry: Ook ik draag veel zwart en draag geen kleding meer die ik hartstikke leuk vind maar waarin je zweetplekken zo goed ziet. Shoppen is een stuk minder leuk hierdoor! Daarnaast is het vreselijk om het idee te hebben dat je naar zweet stinkt.

Ik hoop hier wat informatie te vinden om de vreselijk grote zweetplekken tegen te gaan!
x.Caro
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 okt 2008, 21:40
Contacteer:

Bericht door x.Caro »

Wat is je volledige naam: Caroline
Geboren op : 1993
Lengte: Uhm weet k niet precies mr ik denk 1,70 m fzoo :)
Gewicht: 48
Kleur haar: Blond
Kleur ogen: Blauw-grijs achtig iets
Waar woon je: antwerpen --> Belgie
Heb je Zussen/Broers: Jep 1 broer en 1 zus
Wat is je opleiding: Verzorging
Wat doe je voor werk: werken in de broodjeszaak van m'n tante
Ben je getrouwd/vriend: geen van beide :D
Heb je kinderen: NEE MAN :P
Wat zijn je hobby's : muziek, shopping, slapen!
Heb je huisdieren: 2 Mini drolletjes vn honden :shock:
Heb lichamelijke versiersels: Huh? snap k niet :lol:
Wat is je favorieten eten: Balletjes met kriekjes x3
Wat is je favorieten drinken: ice tea
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: hoe verrassend TITANIC duhh? ;d
Wat is je favorieten muziek: RnB
Wat maakt jouw blij: Uhm vrienden fsoow?
Waar heb je een hekel aan: achterbakse mensen en mensen die denken dat ze HET zijn :?
Wat is je grootste blunder: Jhuaa man klinkt cliché maar gevallen in de school hal
Wat is je wens voor de toekomst: huisje, tuintje, boompje
Wat zou je graag willen bereiken:
Wat zijn je postieve eigenschappen: sociaal?
Wat zijn je negatieve eigenschappen: onzeker door zweten :oops:
Wat is jouw levensmotto: Ik heb geen idee :(
Hoe zie je eruit graag een foto:
Njhuaa ik heb geen foto ik ben het kabeltje vn m'n fototoestel kwijt :? als ik er een foto opzet is het 1 van JAAAAAAAAAAAREN terug endat willen we niet heah :oops:

X Caro
Eilan
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 nov 2008, 18:18
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Eilan »

Wat is je volledige naam: Maron
Geboren op : 21-02-1975
Lengte: 1.68
Gewicht: namijn zwangerschap 68 (daarvoor 62) kg
Kleur haar: licht bruin
Kleur ogen: hazelnoot
Waar woon je: in Noord-Holland
Heb je Zussen/Broers: broer
Wat is je opleiding: grafisch lyceum, nu homeopathie voor dieren en verschillende hondengedragsopleidingen
Wat doe je voor werk: hondentrainster
Ben je getrouwd/vriend: getrouwd met mijn voormalige vriend :P
Heb je kinderen: 1 zoontje van 6 maanden
Wat zijn je hobby's : lezen, schrijven, tekenen, muziek (zingen)
En nog wel van alles en nog wat
Heb je huisdieren: 1 hond (Westie)
Heb je lichamelijke versiersels: 1 tatoe en er komt er nog 1 bij ;-)
Wat is je favorieten eten: vegetarisch en dan liefst geen hollandse pot
Wat is je favorieten drinken: ice tea
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: verschillende, maar vooral films als LOTR, King Arthur, etc.
Wat is je favorieten muziek: rock, ‘lichte’ metal, maar ook 'folk' (Loreena McKenitt, Omnia)
Wat maakt jouw blij: mijn zoontje en mijn hond ☺ en lesgeven met alle honden om me heen
Waar heb je een hekel aan: oneerlijkheid, hypocriet gedrag, egoïsme, vooroordelen en roken
Wat is je grootste blunder: iermand aanzien voor iemands moeder en het bleek een schoonzus :-S
Wat is je wens voor de toekomst: een eigen hondenschool (ik ben er nu mee bezig, dus ik wens nu dat het gaat lopen ;-)
Wat zou je graag willen bereiken: bovenstaand, een goed lopend bedrijf en een gelukkig gezin
Wat zijn je postieve eigenschappen: eerlijkheid, geduld, inlevingsvermogen, goede luisteraar
Wat zijn je negatieve eigenschappen: perfectionist, paranoïde, snel gestresst zijn (door onzekerheid)
Wat is jouw levensmotto: hmmm, dat verschilt elke keer wel weer, maar: ‘blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen’, vind ik wel oke.
Hoe zie je eruit graag een foto: ehm... ben niet zo van de foto’s
De volgende die aan de beurt is: geen idee, een volgende nieuwkomer ;-)

En dan nog even waarom ik hier ben ;).
Vanwege overmatig zweten dus (duh). Ik kan geen gekleurd shirt aan en het is elke dag crisis wat ik nu weer aan moet trekken. Als ik al leuke kleren heb dan kan ik die na 2/3 keer dragen net zo goed weggooien, want ik krijg de geur er niet meer uit. Okslepads werken niet en anti-transpirant werken meestal maar een paar keer. Ik word er dus echt wel moedeloos van. Ik heb het 'alleen maar' onder mijn oksels. Ik vind het een heel grote belemmering. Ik heb hiernaast ook fibromyalgie en allergieen en soms voel ik me door dit alles bij elkaar wel een beetje een kneusje. Maar goed, gelukkig ben ik wel redelijk positief ingesteld en kijk naar alle mooie en goede dingen. Maar natuurlijk baal ik zo nu en dan heel erg.
Bindy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 00:01
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Bindy »

Hallo allemaal, ik ben Sandra 36 jaar, getrouwd en 3 kinderen.
Sinds een paar maanden heb ik last van stinkend zweten zeg maar....mijn shirt is dan wel nat maar geen grote plekken, maar die geur...het lijkt wel muizenpies...ik was aan het werk ( wijk verpleging) en ik moest gewoon even naar huis om me te wassen en wat schoons aan te doen en dat is meerdere keren voor gekomen.
Thuis heb ik er geen last van...ik heb wel het vermoeden dat het met stress te maken heeft....
Ik heb nieuwe deo gebruikt, Therme..nog wat..in een glazen flesje doorzichtige deo. Nou dat werkte dus niet, nu heb ik rexona..dat leek beter te gaan, tot ik vorige week uit ging, lekker dansen en jawel daar was die lucht weer...
De shirts die zo roken werden ook niet schoon (lees:reukloos) op 40 graden, dus heb ik ze op 60 graden gewassen. Ze roken toen weer fris maar ik had er toch weer last van in dat zelfde frisgewassen favoriete shirt...., heb hem nu maar weggegooid. :( Dit shirt had ik dus aan op de avond dat ik uit ging.

Nu is het wel zo bij mij dat ik vroeger vaker van deo moest wisselen omdat ze niet meer voldeden in ene...maar dan had je de gewone zweetlucht zeg maar en dan ook niet weer niet zo erg, maar dit is gewoon niet te harden..je schaamt je kapot.. :oops:

nou ja, ik weet even niet wat ik moet proberen, het zweten is op zich niet overmatig maar die geur...is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes Sandra
Esther86
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 19:54
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Esther86 »

Hoi allemaal,

Ik ben Esther, 22 jaar, en ben al een tijdje op zoek naar iets tegen zweethanden. Mijn hobby's zijn salsa en stijldansen, waarbij mijn handen dus constant in contact staan met andermans handen. Heel vervelend dus als ze nat zijn/worden!
Superfijn dat deze site er is en dat we met zijn allen tips uit kunnen wisselen!
Saaaaaaaaaar
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 feb 2009, 16:36
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Saaaaaaaaaar »

Hallo!
Ik ben een meisje van 17 jaar. Zit nu op de middelbare school en heb last van veel zweten sinds mijn 14de. Het is begonnen toen ik meer ben gaan sporten heb ik het idee, maar heb er nu eigenlijk altijd wel last van. Ik ben door op internet te zoeken op deze site beland, heb al veel handige tips gelezen! Ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben, want heb als ik in mijn naaste omgeving kijk toch vaak het idee dat ik de enige ben die last heeft van dit probleem.
Heb ook wel dingen geprobeerd als Syneo 5, dat werkte goed, maar had wel het idee dat ik daardoor op andere plekken weer meer ging zweten. Volgens de dermatoloog was dat onzin, maargoed denk nog steeds dat mijn gevoel wel klopt.
Ik hoop dat ik nog veel goede tips tegenkom en kan geven misschien!
Groetjes!
karinw67
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb 2009, 20:11
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door karinw67 »

Hallo Ik ben karin, 41 jaar en heb sinds mijn pubertijd last van overmatige transpiratie onder de oksels.
Ik gebruik al 6 jaar seneo 5 met veel succes, heb alleen het gevoel dat het wat minder zijn werk doet de laatste tijd.
Via google kwam ik op deze site en vind hier nog zoveel meer info waar ik wat aan heb ;)
Alleen al het gevoel dat je niet de enige bent is plezierig.
Ik hoop dat ik hier ook weer mijn steentje bij kan dragen.

karin
Rene
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 11:04
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Rene »

Hoi


Ik volg deze website ongeveer een jaar en heb de site met name gebruikt om aan informatie te komen over zweten. Nu wil ik toch mijn ervaring hier delen. En hoe ik hoop deze op te lossen zodat andere er wellicht iets aan hebben.

Ik ben 25 jaar en bij mij begon het zweten op te vallen zo'n drie jaar geleden. In 2004 heb ik stage gelopen in Arizona, Amerika. Hier is het vele malen warmer in vergelijking met Nederland. Daarnaast is de luchtvochtigheid hoger. Waardoor je het al snel benauwd hebt. In deze periode had ik niet heel veel last van overmatig zweten. Zeker niet na ongeveer een maand. Op dat moment was ik denk ik gewend aan de omstandigheden. In 2006 ben ik de zomer naar o.a. New York geweest. In 2006 vond er een hitte golf plaats in New York en was het extreem warm. In deze periode begon het me op te vallen dat ik vaak het t-shirt natter had als de mensen om me heen. Mijn gezicht, borst en oksels waren watervallen van zweet. Op dat moment ben ik ook oderex gaan gebruik onder de oksels. Omdat ik op dat moment nogal wanhopig was, heb ik het ook geprobeerd om mijn borst en voorhoofd. Op de gebruiksaanwijzing staat dat het er niet voor dient om het op die plaatsen te gebruiken. Na de zomer begon school weer. Ook de zomers op school waren een drama. Op een terrasje zitten in de zon, is helemaal niks voor mij. Ik word er nerveus van. Vanaf de zomer van 2006 tot begin 2008 is de situatie niet verslechterd. Maar in de vroege zomer van 2008 begon de ellende weer, en dit keer erger. Vooral op het voorhoofd was het af en toe niet te harde. Ik was toen overigens al gestopt met roken. Ik dacht dat een slechte conditie invloed had op het snelle overmatige zweten. Uit wanhoop ben ik elke avond gaan hardlopen in een poging alles eruit te zweten. Je moet toch iets ondernemen. Heeft geen succes, niet geheel verrassend. In april ben ik weer afgereisd naar Amerika. Nu in het midden van Amerika waar vrienden wonen. Voor Amerikaanse begrippen was het niet heel erg warm, maar ik had het er maar moeilijk mee. Bij terugkomst gelijk Sudor gebeld, omdat ik begin mei naar China toe moest. Sudor had echter een wachtrij waar je u tegen zegt. Gewapend met twee flesjes Oderex in de koffer dan maar naar China. Het begon al op Schiphol in de wachtrij om in te stappen. De glazen wand werd aangevallen door vele zonnestralen waardoor de temperatuur achter de glazen redelijk hoog lag. In China zelf heb ik het redelijk uit kunnen zingen op een avond na. In een cafe tijdens een potje pool kwam het werkelijk overal vandaan. Het vlees wat ik zo'n uurtje eerder had gegeten maar de schuld gegeven en in een taxi gesprongen snel terug naar het hotel. Airco vol aan en bijkomen. Alsof ik een marathon had gelopen.

Bij terugkomst in Nederland waren mijn beide enkels ontstoken. De enkels waren wel anderhalf keer zo dik als normaal. Ik kon er met name 's morgens niet meer op lopen. Naar de plaatsvervangende huisarts gegaan. Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd. Men dacht aan een voedsel vergiftiging die ik in China opgelopen zou hebben. In het ziekenhuis bleek al snel dat ik de ziekte van besnier en boeck heb. Niet een hele bekende ziekte. Wellicht interessant om eens te googleen! Tijdens dit doctor bezoek ook gelijk mijn zweet probleem voorgelegd. Volgens hem kon het een gevold van B&B zijn. Voor de enkels een injectie gehad om de ontsteking te verhelpen.
Twee weken later was er een gala ivm de nieuwe haringvangst. Dus pak aan en erheen met de herinnering dat het daar vorig jaar ook al zo warm was. Nu weet ik uit ervaring dat als ik maar genoeg alcohol naar binnen giet het minder wordt. Dus weer snel opzoek naar de balans alcohol wat het zweten stop en toch niet dronken zijn. Ik was al lang blij dat er veel meer mensen aan het klagen waren over de warmte.
In juli weer afgereisd naar Amerika. Wat een warmte. Ik was zo blij als ik in het water lag. Tijdens deze vakantie realiseerde ik me dat er iets moest veranderen, anders zou overmatig zweten een hele grote invloed op mijn leven kunnen hebben.
In september kon ik terecht bij Sudor. De oplossing voor mijn problemen. Hier had ik dan opgewacht sinds april. Tijdens het introductie gesprek ging alles redelijk goed. Ik was het gesprek in gegaan met de bedoeling niks los te laten over de ziekte B&B waar ik wellicht nog niet van genezen was. Op het einde toch maar even vermeldt. Het leek me toch belangrijk mijn verdere gezondheid niet in gevaar te brengen. Echter dit veranderde het hele verhaal. Men ging dit verder onderzoeken ipv iets aan het zweten te doen. Dit omdat men ervan uitgaat dat het iets met elkaar te maken heeft. Een zeer grote teleurstelling voor mij. Ik had al mijn zinnen hierop gezet. Ik wilde maar een ding, opereren en nooit meer zweten en verder gaan zoals ik ooit was. Spontaan, sociaal en mondig. Ik was een ander mensen geworden. Altijd opzoek naar airco's, altijd uren denken over wat aan te doen, want anders zien andere het. Ik was het zat! Ik kon mijn werk en school niet meer doen als voorheen.
Men heeft nog wat onderzoeken gedaan en kwam tot de conclusie dat het vanzelf over zou gaan. Daarna heb ik meneer de doctor wel verteld dat aankomende zomer voor mij dan minder lollig wordt als die van hem. Ach dat moest dan maar zo zijn, volgende jaar moest ik maar eens op controle komen. Deze houding stelde me erg teleur maar ergens kon ik me de beslissing van de arts wel voorstellen. Waarom opereren als het ook verholpen kan worden door te genezen van een ziekte die ik onder de leden heb. Wel werd geadviseerd af te vallen en meer te sporten. Ik woog op dat moment 105 kilo en deed niet aan lichaamsbeweging. Daarnaast drink ik regelmatig. Dat had meneer de doctor uit het bloedonderzoek kunnen halen. Het contact liep af in januari van dit jaar.
Inmiddels is het april en veel is er nog niet veranderd. Ik sport regelmatig, mijn vetpercentage is afgenomen, mijn conditie verbeterd maar mijn gewicht is hetzelfde gebleven. Als ik op de sportschool aan de gang ben dan is mijn voorhoofd indrukwekkender als de Niagara falls. Wel heb ik het gevoel dat ik iets beter tegen de warmte kan. Echter de laatste tijd heb ik veel last van de oksels. Oderex helpt opzich wel, alleen heb ik niet altijd de tijd om de hele procedure af te lopen. Na het proberen van axe, nivea en rexona anti transpirant heb ik gisteren toch maar eens wat anders besteld. Dit maal Odaban. Ik zal mijn bevindingen op het daarvoor bedoelde forum plaatsen.

Conclusie; mijn leven heeft een compleet andere wending gekregen door het overmatig zweten. Met name op het werk. Ik heb een commerciële opleiding gedaan en wil graag als account manager aan het werk gaan. Maar als je drukker bent met je eigen overmatige zweten als met klanten wordt dat erg moeilijk.

Ik hoop dat ik jullie een beeld heb kunnen geven over hoe ik hier terecht ben gekomen. Ik hoop in de toekomst alleen maar advies te kunnen geven via deze site, want ik hoop er toch wel snel vanaf te zijn. Ik neem aan dat jullie deze doelstelling met mij delen.


Ter info; Ik zweet onder mijn oksels, voorhoofd en borst.

Voel je vrij om vragen te stellen nav het bovenstaande.

Succes met droog houden.

Rene





Wat is je volledige naam: Rene
Geboren op : 26-10-1983
Lengte: 1.86cm
Gewicht: 100 kilo
Kleur haar: bruin
Kleur ogen: bruin
Waar woon je:
Heb je Zussen/Broers: ja 1 broer 1 zus
Wat is je opleiding: hbo
Wat doe je voor werk: logistiek assistent
Ben je getrouwd/vriend: nee
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : tennis in de zomer
Heb je huisdieren: ja hond
Heb lichamelijke versiersels: nee
Wat is je favorieten eten: italiaans
Wat is je favorieten drinken: bier
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt:
Wat is je favorieten muziek: top 40
Wat maakt jouw blij: tijd met goede vrienden door brengen
Waar heb je een hekel aan: dingen doen waar ik geen zin in heb
Wat is je grootste blunder: ik heb er zoveel
Wat is je wens voor de toekomst: gelukkig worden en niet meer zweten
Wat zou je graag willen bereiken: leuke baan, lieve mooie vrouw ontmoeten en niet meer zweten
Wat zijn je postieve eigenschappen: positief en grappig
Wat zijn je negatieve eigenschappen: soms een beetje bot
Wat is jouw levensmotto: maak er iets moois van
Hoe zie je eruit graag een foto: effe wachten
De volgende die aan de beurt is: dat ben jij
Pisces
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 14:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Pisces »

Beste mede-zweters,

Ik ben niet nieuw hier, heb me enige malen aangemeldt, en vervolgens mijn wachtwoord vergeten. Wat wel nieuw was is dat je je moet voorstellen binnen deze topic, mijn excuses, even gemist (mijn berichtje is weggehaald).

Ik kijk af en toe op de site om van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte te zijn. Ik zal even de situatie beschrijven waarin ik nu verkeer. Ow, ik ben trouwens een hand-, oksel- en voetzweter (en op de juiste dagen ook een lieszweter). Het hele pakket dus. Ik ben 21 jaar en ik zweet vanaf mijn 11e.

Ik heb 3 maanden geleden toegezegd op de operatie bij Sudor (schrok trouwens van het bericht van 12 maart dat het was opgeheven), en zojuist even gebeld waarom ik nog niets had gehoord. Ik denk dat ik verloren was gegaan tussen de paperassen want degene die mij te woord stond was niet op de hoogte van mijn status. Dus mensen die het afgelopen half jaar toegezegd hebben op een operatie en nog niets gehoord hebben, bel eventjes met Sudor.

Ik heb besloten tot de operatie omdat ik het volgende al geprobeerd in chronologische volgorde: psycholoog (hielp niet), reiki (hielp niet), odorex (alleen oksels, hielp 3 maanden), iontoforese (meest succesvol, maar te veel gedoe, vooral omdat ik nu op kamers zit, vragen van medestudenten enz. enz. GEEN ZIN IN) syneo5 (handen, hielp 2 weken), AHC 30 Forte, AHC24 dry balance (hielp nauwelijks) en nu ben ik het ZAT. Ik ga binnenkort treden uit mijn veilige studentenwereldje omdat ik stage ga lopen en baalde als een gek toen ik bij het rondje voorstellen iedereen een lekkere natte hand moest geven. Ik wil niet meer dat dit mijn eerste indruk wordt. Ik was niet zenuwachtig over het stagegesprek, ik was zenuwachtig over mijn zweethanden. En dat past niet meer bij me, ik ben niet een zenuwlijer, ik ben niet onzeker over mijzelf. Het lijkt net alsof ik zweet (en dan bedoel ik in situaties waarbij ik zeker weet dat ik iemand de hand moet gaan schudden, waarbij het zweten 10x erger wordt, ik zweet bijna altijd namelijk) ik iemand anders ben. En ik wil gewoon kunnen leven zoals ieder ander en niet meer hier over hoeven nadenken. En over wat je aandoet, en je vies voelen.

Zo nu weten jullie een beetje wie ik ben en waarom ik heb gekozen voor de operatie.

Groetjes
Gesloten