reclame!!! flyers enzo :)

Alles over de Nederlandse Hyperhidrosis Patiëntenvereniging vindt u hier...

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

reclame!!! flyers enzo :)

Bericht door Thijs »

Hoi luitjes,

Ik had het er al met Kimmy over.... We willen flyers of folders gaan maken waar in het kort het e.e.a. over hyperhidrosis wordt uitgelegd en uiteraard de website van dit forum in staat.

Nu staan we voor het volgende probleem. Ik kan vrij gemakkelijk een simpele flyer maken en deze uitprinten op 1 a4'tje en verspreiden binnen ziekenhuizen (afdeling dermatologie) en bij huisartsen in de wachtkamer enz. enz.

Op zich is dit vandaag nog te realiseren. Maar echt mooi is het natuurlijk niet. Het zou mooier zijn als we een klein foldertje van een paar pagina's ergens zouden laten drukken. U begrijpt dit kost geld. Geld die er niet is tenzij ik het zelf moet gaan betalen. Helaas ben ik maar een arme sloeber :(

Dus of we moeten een sponsor vinden of we moeten dan toch de patientenvereniging officieel gaan oprichten en een contributie van pak 'em beet 10 euro in het jaar gaan vragen. Gezien de aantal aanmelding op deze forum (die compleet gratis is) verwacht ik niet dat mensen zitten te wachten op een contributie laat staan dat er wel genoeg animo is om officiele leden te krijgen van een officiele patientenvereniging. Daarom wil ik dus nog wachten met het opzetten van een officiele vereniging.

Ik wil reacties van jullie. Denk aub met ons mee. Brainstorm hier op het forum. Wie wil wat en kan wat doen ? Wie wil echt meedoen ? Wie heeft mischien contacten voor sponsors of drukkerijen ? Wie heeft tips ?

Ik, Kim en Eric willen zo en zo ons inzetten voor een patientenvereniging. Wie nog meer ?

Een ding is zeker ik kan het niet alleen, ik ben al heel veel tijd kwijt om dit forum te laten draaien, beheren en onderhouden. Bij een patientenvereniging hoort een voorzitter, een bestuur van minimaal 3 leden en een penningmeester. (voor zover ik heb na kunnen gaan)

Ik ga bij andere verenigingen vragen hoe of wat zodat dat in ieder geval duidelijk is. Tevens moet ik nog een afspraak maken met iemand van het huidfonds in Arnhem. Deze zou ons op weg kunnen helpen met het opzetten van een vereniging, we zouden dan ook gelijk bij het Nationale huidfonds zijn aangesloten. Wie wil er met mij mee naar Arnhem ?

Ik vroeg me ook af of we niet in aanmerking zouden kunnen komen voor subsidie ? Is er iemand die dit weet of dit uit wil zoeken ?

Kom op jongens, als we echt een vuist willen maken moeten we ons verenigen en moeten we allemaal helpen. Nogmaals ik kan het niet alleen.

groetjes Thijs
sweety
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 21:30
Contacteer:

Bericht door sweety »

ik heb niet veel verstand van zo'n dingen als een vereniging opzetten, :( maar ik wil zeker helpen. wat kan ik doen...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Sweety,

Welkom op ons forum. Ik ben al blij dat je je aangemeld hebt hier en dat je ook een reactie geeft op dit onderwerp. Wat je kunt doen ? Nou wellicht dat we mensen nodig hebben voor een bestuur. Ik weet nog niet precies hoe alles inhoudelijk moet worden opgezet enzo maar we zullen zeker een aantal mensen nodig hebben. Als het zo ver is en we gaan ons bij de notaris registreren zal ik hier op dit forum er al veel meer over schrijven en dan hoor je nog van me ! :) Ik wil er nog mee wachten tot we meer aanmeldingen hebben en dat er echt een aantal mensen bereid zijn om zich in te zetten voor de vereniging. Uiteraard zal ik hier nog zeker op terug komen.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Achter de schermen wordt doorgewerkt. Zo heb ik met Eric gebrainstormt over een flyer.

Ik zat te denken aan een flyer te maken die op 1 a4'tje past. Als we deze flyer hebben gemaakt dan zetten we het op de forum neer en kan een ieder die in word openen en uitprinten. Dan heeft iedereen dezelfde flyer en kan iedereen het zelf uitprinten en bij doktoren/ziekenhuizen verspreiden door heel Nederland.

Als het goed is maakt Eric de eerste opzet van de flyer, die zetten we dan hier als text neer en kan een ieder tips en aanvullingen cq wijzigingen geven tot we de uiteindelijke flyer als word download op het forum zetten.

goed idee ?

groetjes Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

IK BEN ERVOOR , maar heb al met Eric gesproken .
Ik denk dat een A4 te groot is de helft is beter in mijn ogen
Zou je ook een keer de markt over kunnen gaan of op een drukke dag in de stad?
Flyeren.
op A4 formaat moet je m dan dubbelvouwen en ik weet dat ie dan niet snel gelezen word!
Maar vind het een goed plan!!!!

Gr Kim
Eric
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 19:36
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Eric »

He Kim, ik was gisteren voor mijn werk op het gemeentehuis, en vroeg voor de gein overdat flyeren op bijv de markt, of iets derfelijks, maar daar moet je mee oppassen zijden ze tegen mij er zijn plaatsen (doesburg) dus waar dit niet zo maar mag, dus we moeten wel kijken of vragen of het zomaar mag, en op sommige plaatsen krijg je daar helemaal geen toestemming voor, dus we moeten wel uitkijken wat we doen, en niet overhaast, anders kunnen we nog problemen krijgen
gr Eric :(
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik vind dat we met zijn allen meer moeten brainstormen over een vereniging,
Het komt vrijwel allemaal op Thijs neer en we willen toch allemaal dat het zal slagen dus mensen kom op laat wat van je horen!!!
Tips??!
Denken vragen en alles wat van belang kan zijn!!!


Gr Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Kim en anderen :wink:

Het valt mij ook op dat er erg weinig wordt gebrainstormd hier op het forum over een patientenvereniging. Blijkbaar is er (nog) niet genoeg animo voor. Ik kan me er wel iets bij voorstellen omdat ik denk dat veel mensen of simpelweg geen tijd/zin hebben om zich hier mee bezig te houden, of dat veel mensen dit forum al prima vinden en zo ook anoniem kunnen blijven. Op het moment dat we officieel gaan is de anonimiteit van de persoon in kwestie "weg" en dat zal vast ook een rol spelen. Ik weet het niet, ik kan alleen maar gissen omdat niemand er wat over schrijft. :ehh

Ik blijf in ieder geval bij mijn mening dat als er niet genoeg draagvlak is voor een patientenvereniging dat ik in ieder geval geen moeite ga doen om er een op te zetten.

Toch denk ik dat het hard nodig is om een vereniging op te zetten omdat dat de enige manier is om onze krachten te bundelen en samen een officiele vuist te maken. Jammer dat anderen hun mening niet geven.

Groetjes Thijs
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey,
weet niet echt wat het allemaal in zou houden maar op zich wil ik best mijn steentje bijdragen!!!!!! Vind het belangrijk dat we er iets aan doen!

Ik werk zelf als voedingsassistente vaak op de dermatologie-afdeling in het UMC en heb ook een tijd op de cardio-thoracale chirurgie gewerkt in Nieuwegein waar één chirurg altijd sympathectomieën uitvoerde. Weet niet of dit erg relevant is maar ik zou altijd kunnen kijken als we flyers hebben of ik die daar kwijt kan enzo. Misschien hebben zij ook zo hun contacten!!

Groetjes!
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

ik kreeg van dermatoloog en fysiotherapeut (daar deed k iontoforese) ionformatiebrochure die ze even voor me hadden uitgeprint. Daarop stonden behandelwijze en enkele links. Misschien moet je met zulke mensen contact opnemen, dat ze de link erbij zetten ofzo
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Heb je die info brochure nog ? Zou je hem kunnen inscannen of staat er een email adres op ofzo ?

groetjes Thijs
annelies
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:59

Bericht door annelies »

Ik ben aan de hand van de flyer van Eric zo vrij geweest om het 1 en ander te veranderen... hoop dat je het niet erg vind Eric.

klik op onderstaande link om de flyer in word te bekijken:


http://overmatigzweten.nl/vbbrieven/flyer.doc

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Ik vind hem al goed. Moest naar de apotheek (alu-chl. creme) en heb er gelijk een paar achter gelaten.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
sander81
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 14:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door sander81 »

vind het een duidelijke flyer om mee te beginnen
zijn er inmiddels al wat plannetjes ter vereniging van..??
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ehh het opzetten van een officiele vereniging staat op het moment, bij mij in ieder geval, op een laag pitje. Momenteel gaat al mijn tijd en aandacht naar het forum uit, en met name naar de nieuwe host en het overzetten van het forum daarnaar toe. Je begrijpt dat dat heel veel tijd kost. Meer dan je mischien zo op het eerste gezicht zou denken.

Tevens vind ik nog steeds dat er maar heel weinig reacties worden geschreven door mensen die interesse hebben in het opzetten van een patientenvereniging. Valt me eerlijk gezegd beetje tegen nog, maar daar kan nog verandering in komen. Je begrijpt dat er wel draagvlak voor een vereniging moet zijn.

Groetjes Thijs
Plaats reactie