Afweging: huisarts vs Carpe

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

PB
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 16:26
Contacteer:

Afweging: huisarts vs Carpe

Bericht door PB »

Al een aantal jaar heb ik last van overmatig zweten (waarschijnlijk door stress, waardoor ik nu ook in de ziektewet zit). Alhoewel ik het idee heb dat het bij mij helemaal niet zo erg is, zit er wel erg mee en heb het gevoel dat mijn stress ook voor een groot deel hierdoor veroorzaakt wordt. Ik vraag me constant af of iemand het ziet, ik zit niet lekker in mijn vel, durf eigenlijk amper de deur meer uit, koop nooit meer nieuwe kleren etc etc

Nu had ik het er laatst over met de huisarts (die mij ook al een jaar of wat één of ander chemisch goedje voorschrijft, wat eigenlijk maar zeer tijdelijk helpt) en die wist mij te vertellen dat hij zelf botox behandelingen doet en dat die erg succesvol zijn (hij had het over halleluja stemmingen, compleet met bossen bloemen voor hem ;)). Nadeel: kost € 500 per behandeling.

Vervolgens ging ik op internet op zoek naar meer info en kwam ik op deze site uit, alwaar ik veel goede verhalen over Carpe hoor. Nu woon ik op een minuut of 40 rijden van Antwerpen en zit ik dus te twijfelen of ik de behandeling bij Carpe of toch maar bij de huisarts moet laten doen. Ik ben op de één of andere manier vrij bang van prikken (soort jeugdtrauma of zo ;)) en neig dus erg naar de "vertrouwde" omgeving van de huisarts. Alleen die rekent wel 3 keer zo veel...

Komt nog eens bij dat ik eigenlijk niet weet hoe snel je bij Carpe ongeveer terecht kunt, want nu ik min of meer heb besloten dat ik botox wil proberen, wil ik zo snel mogelijk behandeld worden natuurlijk ;)

Wat zouden jullie doen: huisarts of toch maar Carpe? En hoelang moet ik dan bij Carpe wachten tot ik aan de beurt ben?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve berichten over Carpe. Ik zit zelf nog te twijfelen over Botox maar als ik het laat doen ga ik hoogstwaarschijnlijk wel naar Carpe. Wel een eind rijden voor mij...
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik ben ook bij Carpe geweest en het is mij daar goed bevallen.
Je kunt ze vrijblijvend bellen om te vragen hoe lang het duurt als je nu een afspraak maakt en dan kun je altijd nog beslissen toch??
En als het voor jou zo dicht bij was wist ik het wel!!
Het is dan iig het proberen waard toch??
160 euro of 500 euro is toch een degelik verschil!!!!

Succes met je beslissing!

Kim
JJ
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 okt 2006, 20:12
Locatie: NL
Contacteer:

Carpe prijs

Bericht door JJ »

Oy,

Vandaag weer naar de Neuroloog geweest, maar ook die heeft begrijpelijkerwijs de dialoog met de verzekeringen al opgegeven. Tja, daar betaal je dan belasting en premie voor, die perfecte zorg in Nederland :? ...

In ieder geval, wat ik wilde vragen is of iemand me kan uitleggen WAAROM het zoveel goedkoper is bij Carpe. De neuroloog heeft mij namelijk verteld dat het een ziekenhuis ongeveer 250 Euro zou kosten om een Botox-behandeling te betalen. Dus dan zou die 160 Euro onder kostprijs zijn...

Lijkt me niet erg waarschijnlijk als het toch gewoon een commerciele instelling is.

Dus, hoe doen ze dat dan?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Misschien dat ze bij Carpe minder Botox spuiten? Minder spuiten per oksel bijvoorbeeld? Kweet het ook niet, doe maar een gok. :)
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met de gang van zaken in België. Misschien zijn de ziekenhuiskosten daar lager, krijgen ze steun vanuit de overheid, hebben ze een overeenkomst met de één of andere botoxleverancier, etc.

Maar goed, als het werkt en goedkoper voor je is zou ik er niet teveel over nadenken!
ByrneGirl
Plas
Plas
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 18 okt 2006, 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door ByrneGirl »

Er zijn inderdaad veel redenen waarom het goedkoper kan zijn, maar dat is toch alleen maar gustiger?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik ben bij Crape geweest en daar heb ik het gevraagd!
En de onderzoekskamer is daar erg minimaal ingericht hangen geen picasso's aan de muur geen duur "keukenblok" geen leren stoelen, geen duur design bureau!!
Daarom kan het daar ook een stuk goedkopoer.
Ook worden daar de gehele dag botoxbehnadelingen gegeven. Hier moeten e het speciaal bestellen voor je.
Dat zijn kosten die ze aan jou doorberekenen en dat is niet bij carpe.
Je kunt ze altijd vragen waarom het daar goedkoper is.
Kim
molletje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 nov 2006, 23:48
Contacteer:

Bericht door molletje »

Al die prijzen zijn verschillend maar ik denk dat er verschillende hoeveelheden gebruikt worden.Ik ben al twee maal bij WELLBE geweest.
Misschien duurder dan bij Carpe maar goede service en perfect resultaat.
Geef mij maar kwaliteit!
En de pijn valt mee hoor.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

bij carpe had ik ook goede resultataen.
Ben nu in ziekenhuis bij mij in de buurt en net zo goed hoor niks mis mee met carpe.
Gewoon proberen!!!!

Kim
PB
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 16:26
Contacteer:

Bericht door PB »

Ik heb uiteindelijk toch besloten om het bij de huisarts te laten doen, vooral vanwege de hoeveelheid die hij injecteert en de vertrouwdheid van de eigen huisarts. Het duurde allemaal wel wat lang, hij moest natuurlijk weer net op vakantie en ging daarna verhuizen met zijn praktijk.
Uiteindelijk vandaag de behandeling gehad, ik vond het soms vrij pijnlijk. De prikjes voelde ik eigenlijk niet, maar het inspuiten van de botox wel! Gelukkig had de dokter alle tijd en als ik het aangaf stopte hij er even mee. Maar ja, wie geen last van zweten wil hebben, moet pijn lijden ;)

Anyways: ik hoop dat ik morgen het resultaat mag voelen!
bartmk3
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 18:59
Contacteer:

Bericht door bartmk3 »

Botoxinjecties worden wel vergoed
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

bartmk3 schreef:Botoxinjecties worden wel vergoed

Nou dit is zeker niet standaard het geval!
bartmk3
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 18:59
Contacteer:

Bericht door bartmk3 »

Thijs schreef:
bartmk3 schreef:Botoxinjecties worden wel vergoed

Nou dit is zeker niet standaard het geval!
Nou op basis van de algemene voorwaarden die bij elke zorgverzekeraar vrijwel gelijk zijn omdat iedereen hetzelfde basispakket heeft wel. Ik heb het zelfs zo voor elkaar dat ze mijn behandelingen in een privekliniek vergoeden. Het heeft dan ook wel ruim een jaar geduurd, maar je moet gewoon je poot stijf houden, want juridisch gezien staat een zorgverzekeraar erg zwak.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou dit is wel goed nieuws. Zover ik weet is botox nog steeds als duur medicijn geregistreerd en staat het niet in de basis geneesmiddelen vergoedingslijst en daarom vergoeden ze het ook niet. Hoe heb jij je poot stijf gehouden dan? heb je een machtiging ingediend? en welke zorgverzekeraar heb jij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht