goede ervaringen met botox

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
molly
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jun 2006, 15:56
Contacteer:

goede ervaringen met botox

Bericht door molly »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Al vele malen heb ik op deze site gekeken en met veel interesse jullie verhalen gelezen. Ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen. Bij mij begon de hyperhidrosis in de puberteit (brugklas, dus 12/13 jaar) en ik ben nu 30 jaar. Dus ik heb er best een lange tijd al last van. Als ik terug kijk op mijn puberteit vind ik dat ik best veel gemist heb. Ik had het gevoel dat ik niet helemaal mezelf kon zijn. Ik droeg altijd een spijkerbroek (kon ik goed mijn handen aan afvegen) en ging nooit van huis zonder papieren zakdoekjes. En ik droeg veel laagjes over elkaar (t-shirt, blouse en trui), aan het einde van de dag deed ik alles in de wasmand want het was allemaal kletsnat geworden. Ik heb er heel wat traantjes om gelaten. Ik wilde zo graag dat er een oplossing voor mijn probleem zou komen.
Na een aantal bezoekjes aan de huisarts (hij schreef alleen maar middeltjes voor die niet hielpen en begreep niet echt de ernst van mijn probleem) ben ik fanatiek gaan zoeken op het internet. En met resultaat! Ik kwam op veel sites (vooral Amerikaanse) terecht waar ik mijn verhaal in herkende. Ik was niet de enige en er was een naam voor. En er was een oplossing voor: botox!!! Ik had voor het eerst het gevoel dat ik serieus werd genomen. Na het lezen van deze info moest ik wel even huilen. Ik ben het meteen gaan vertellen aan mijn ouders, broer en zus. Zij waren erg blij voor mij want ze wisten hoe erg ik ermee zat.
Op internet vond ik de naam van een ziekenhuis waar de botoxbehandelingen uitgevoerd werden. Ik heb meteen een afspraak gemaakt. (Ik had wel een verwijsbrief nodig van de huisarts. Ik had mijn huiswerk goed gedaan en heb hem overtuigd dat ik dit graag wilde. Hij heeft me de brief met plezier gegeven).
De eerste keer in het ziekenhuis werd er een jodiumproef gedaan om te kijken hoe erg ik transpireerde. Eigenlijk was deze proef niet nodig want de arts zag het zo al. Het was best extreem. Ik heb trouwens last van mijn handen, oksels en voeten. De eerste keer kreeg ik in een klein vierkantje van mijn hand botox in gespoten. Twee/drie weken later moest ik terugkomen. In die weken heb ik steeds met bewondering en ongeloof naar mijn hand gekeken. Dat plekje was gewoon droog, kurkdroog! De eerste keer ben ik voor mijn handen behandeld. De arts verdooft je d.m.v. kleine prikjes in je pols. De verdoving moet dan een 20/25 minuten inwerken en dan begint de behandeling. Sommige delen van je hand blijven moeilijk met verdoven dus je voelt zo nu en dan weleens wat. Maar het is zeker wel uit te houden. Na de behandeling zien je handen er mooi rood uit door het bloed en kunnen er wat blauwe plekken ontstaan maar die trekken snel daarna weer weg. Ik merkte wel dat ik wat krachtverlies had, zeker in het begin. De volgende keer (er zitten wel een aantal weken tussen anders krijg je teveel botox in 1 keer binnen) werd ik behandeld voor mijn oksels. De verdoving gebeurt d.m.v. een creme, deze werkt heel goed. Je voelt namelijk niks van de behandeling. In het begin had ik drie keer per jaar een behandeling aan de handen en hetzelfde voor de oksels. Later werden dat er twee per jaar voor handen en oksels. Het werkte bij beiden heel erg goed. Ik had kurkdroge handen en kurkdroge oksels. De spijkerbroek verdween en er kwam een andere garderobe voor in de plaats. Mijn moeder heeft vaak gezegd dat ze mij echt een verandering zag doormaken. Ik voelde me veel vrijer worden in mijn doen en laten. Ik was zo ontzettend blij en gelukkig. De arts vond het ook heel fijn dat hij me heeft kunnen helpen. Op zijn verzoek heb ik een keer meegewerkt aan een artikel over hyperhidrosis in de Spits. Ik ben ook nog 2x keer behandeld aan mijn voeten. Maar dat was geen succes. Het was erg moeilijk om mijn voeten goed de verdoven en het was dan ook erg pijnlijk. Het hielp een klein beetje. Maar ik was al zo ontzettend blij dat het werkte voor handen en oksels.
Er zat steeds meer tijd tussen de behandelingen, het werkte steeds langer. Maar toen kwam er een vervelend bericht. Het ziekenhuis stopte met de behandeling aan de handen. Daarvoor werden alle behandelingen steeds vergoed. Nu kon ik terecht bij de kliniek BOTUCARE in Den Haag waar trouwens dezelfde arts de behandeling zou uitvoeren. Alleen hing er nu een duur prijskaartje aan. Ik heb daar drie behandelingen gehad. Hetzelfde resultaat alleen dus op een andere locatie. De arts is trouwens zeer aardig, rustig, stelt je op je gemak en zeer bekwaam. Hopelijk gaat het ziekenhuis nog wel even verder met de okselbehandelingen.
Inmiddels ben ik nu al 15 maanden botoxvrij. I.v.m. een kinderwens ben ik toen gestopt met de behandelingen. In het begin viel het wel mee met het transpireren maar daarna kwam het weer in de oude vorm terug. Dat was wel even slikken. Nu met dit weer is het echt extreem. Ik moet steeds schone kleren aan doen. En bij mijn handen is het net alsof er een kraantje openstaat. Maar ik weet waarvoor ik het doe. Ik ben inmiddels 2 maanden in verwachting! Misschien groei ik er wel overheen. Volgens mijn vader kan dat. Hij had er als tiener/begin twintiger ook last van maar er is dus overheen gegroeid. Mijn broer heeft er ook last van maar niet zo erg als ik. En zijn dochtertje van 1 1/2 heeft het ook al; natte voetjes en handjes. Maar ik ga nu eerst genieten van mijn zwangerschap en wie weet ga ik daarna weer naar de arts (een neuroloog) voor een behandeling.

Ik zie inmiddels dat het een lang verhaal is geworden. Hopelijk vinden jullie het niet te lang. Ik hoop trouwens voor jullie allemaal dat jullie een oplossing vinden voor hyperhidrosis. En wie weet is dat wel botox. Voor mij werkte het perfect!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

heey molly,,
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Mjn ervaring is helaas dat het zweten bij mij na mijn zwangerschappen erger is geworden.
Ik krijg volgende week ook weer botox gespoten.
Het is idd voor mijn oksels de beste oplossing!!!!!!

Voor de rest heb ik oxybutininetabletten gehad en dat werkt ook wel om het zweten te verminderen!!!

Kim
Succes met je zwangerschap en geniet ervan!!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht