Botox (Carpe)

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Gregory
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 21:58
Locatie: België
Contacteer:

Botox (Carpe)

Bericht door Gregory »

Hey iedereen...
Mijn naam is Gregory en ben net nieuw hier.
Heb ook reeds 3.5jaar last van een lichtere vorm van Hyperhidrosis. Ik zweet niet met hopen maar zweet wel genoeg om kringen te zien in t-shirts. Het was dan ook een hel voor mij om telkens opnieuw de zomer tegemoet te gaan. Ik droeg altijd gileés over mijn t-shirts. Ik heb het ook 3.5jaar verzwegen en was er enorm beschaamd over. Ooit heb ik dan eens de moed gehad om dit te zeggen tegen mijn huisarts en zijn antwoord was dat dit heel normaal was voor mijn leeftijd (toen 15) en dat dit wel zou over gaan. Niet dus... In november 2005 heb ik dan een afspraak gemaakt met de dermatoloog van het ziekenhuis in Oudenaarde. Daar kreeg ik een soort middel voorgeschreven (weet niet precies hoe het noemt) dat mij de eerste 3weken fantastisch holp.. Ik zwete niets meer. Ik was zo overweldigend dat ik het elke avond onder mijn oksels aanbracht. De werking was na 3 weken gedaan en opnieuw begon het zelfde verhaal. Toen kwam ik hier terecht en was ik verrast dat zoveel andere mensen ook mijn probleem hebben. Ik heb hier dan ook enorm veel rondgekeken en veel tips opgedaan. In februari 2006 heb ik dan een afspraak gemaakt met het UZ in Gent. Voor botox inspuitingen. Afspraak was gemaakt en ik ging volle moed naar het ziekenhuis... Toen ik daar aankwam kreeg ik te horen dat een botox ingreep daar 375euro kost. Mijn wereld storte in en wist niet meer wat ik moest doen... 375 euro voor een middel dat op water lijkt... Vond ik echt veel te veel. Oké ik had er alles voor over om dat zweten te stoppen en stond dus op punt op opnieuw te bellen en een afspraak te maken. Tot ik Capre ontdekte hier op deze site en verder ging naar de echte site van Carpe. Toen ik die prijs zag stond ik versteld... 160euro voor een complete behandeling was echt geen geld. Ik heb dan maar direct gebeld en een afspraak gemaakt. Eerst moet ik op "consultatie". Daar aangekomen kregen we een enorm verwelkomend ontvangst. de arts zei dan ook dat het onnodig was om nog eens een preek te geven over wat je allemaal kan doen en trok dan zelf het initiatief in handen en besloot direct te beginnen met de ingreep. Was best verbaasd. Ik dacht dat ik ging moeten terug gaan voor de behandeling. Ik kreeg opeens een pijnstiller voorgeschoteld en mocht plaatsnemen op het bed. Daar werd een verdovende créme op mijn okselhuid gesmeed voor een verdovend effect. Niet veel later kwam de hoofdarts toe om mij de botox in te spuiten. Een 3kwartier later stond ik op straat met droge oksels. Botox heeft bij mij direct gewerkt. Ben die zelfde middag direct gaan shoppen achter nieuwe shirts en leuke dingen om aan te doen. Het is nu volop goed weer hier in België en ik zweet geen druppel... Het is echt fantastisch!!!! Ik zou zeggen wacht niet langer en laat je gewoon behandelen!!!! Carpe is gewoon fantastisch qwa servies en ze zijn er enorm vriendelijk. Blijf niet zitten met dat zweetprobleem maar doe er iets aan! Het is fantastisch om zonder zorgen in een t-shirt te kunnen lopen en geen schrik te moeten hebben van vieze zweetplekken onder de armen!!!
sunny_girl
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 18:31
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door sunny_girl »

Hey Gregory,

eerst en vooral welkom hier! Ik ben hier zelf nog maar pas, en ik herken mezelf volledig in je verhaal! Ik ben een meisje van 17, dus je kan je al gaan inbeelden dat ik nooit in een shirtje durfde lopen omdat ik altijd last heb van dat vervelende zweten. Ik ben afkomstig van West-Vlaanderen en hier kost een botoxbehandeling in een gewoon ziekenhuis ook 350 €, veel te duur dus. Mijn ouders wouden het sowieso wel betalen omdat ze weten dat ik er nogal complexen over heb, maar heb nu net gisteren de website van carpe ontdekt: 160€ voor een volledige behandeling :o ! Dat is echt fantastisch! Ik was nog op zoek naar een getuigenis om mij helemaal te overtuigen en daar las ik plots jouw verhaal :D Dankje wel dus, en ik maak zo snel mogelijk een afspraak!

grtz,
sunny_girl
saratj
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door saratj »

hey, Ik zit ook met hetzelfde probleem vn zweten onder de oksels. Loop er al meer dan drie jaar mee rond en wordt het nu echt wel beu. Ik zou me deze zomer ook wel eens geen zorgen willen maken om zweetplekken enzo.. eerste verzweeg ik het en zelfs voor mijn ouders omdat ik er beschaamd over was maar nu ben ik het beu en ik denk erover om vanavond met men moeder te praten en onmiddelijk een afspraak te maken met mijn dermatholoog. Ik hoop dat het me lukt en dat ik zeker tegen de zomer met droge oksels kan rondlopen op de festivals :) Nu is mijn vraag, vond je Carpe een goede kliniek? is het de goedkoopste behandeling in Belgie? weet je soms of er een kliniek is in west vlaanderen die ook zo goedkoop is bij botox injectie?
Bigmans
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:08
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Bigmans »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar heb hier wel het adres in Antwerpen (Carpe) vandaan gehaald. Ik dacht het voor die prijs eerst maar eens daar te proberen voor ik een klein vermogen hier in Nederland neer zou gaan tellen. Welnu: laaiend enthousiast :banaan :banaan !!! Ben er 2 dagen geleden geweest en sindsdien kurk- en kurkdroog; zélfs toen ik vandaag hevig schrok van de actie van een medeweggebruiker.
Dit heb ik sinds mijn pubertijd niet meer meegemaakt (ben nu 38): bij mij was het zomer of winter, warm of koud binnen 5 minuten aan beide kanten kletsnat van oksel tot taille. Werkelijk ALLES geprobeerd: bh's met pads, t-shirts met pads, plakpads, aluminiumoplossingen, you name it. De aluminiumoplossingen waren zo agressief dat mijn oksels op enig moment helemaal rood en rauw waren. Hetzelfde voor Odorex Dry: JEUK! Pads in alle soorten en maten werkten maar matig: de ene soort bleef niet pakken, de andere soort liet lijmresten achter, ze kreukelden op, je zag ze altijd door je kleren schijnen of ze pasten niet in je kleren; die t-shirts zijn niet erg hip en de okselpads en kraagjes kreukelen vrijwel onherstelbaar na een wasbeurt. De bh's waren nog de beste oplossing, maar kapmouwtjes of zo bleven onmogelijk, vanwege de extra band om je arm. Kortom: doffe ellende.... :x
Ik hoop natuurlijk dat het effect enige tijd aanblijft, maar al zou ik iedere maand terug moeten en ook al vond ik het behoorlijk pijnlijk: ik zou het er voor over hebben. Aanvankelijk wilde ik alleen voor de zomermaanden droog zijn, maar er is zo'n wereld voor me opengegaan dat ik dit het jaar rond wil. Ik durf nu naar kleding te kijken die ik voordien zondermeer links zou laten liggen (pasten geen pads in, pads zouden er doorheen schijnen of t-shirt past er niet onder); niet meer continu met mijn armen strak langs mijn lijf of juist wijduit om te "luchten"; niet meer telkens met mijn hand in mijn kraag aangetroffen worden omdat ik moest voelen of de pads nog wel goed zaten; enzovoorts.
roland1979
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 12:54
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door roland1979 »

het is ds 160 euro voor een behandeling. Maar hoelang blijft het resultaat goed. Dus dat je geen last mee heb van zweten.
En hoe snel kan je terrecht als je een afspraak heb gemaakt?

Hoop snel wat te horen

Roland
inge83
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 07 jun 2008, 11:04
Locatie: venlo
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door inge83 »

behandeling kost 180 euro
ik moet om de 5 a 6 maand terug voor nieuwe behandeling
ben nu 3x geweest
ff op de tanden bijten want het doet me elke keer ontzettend veel pijn, maar het is de pijn waard
Bigmans
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:08
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Bigmans »

Ben ik weer (zie post van 22 mei). Inmiddels zijn we bijna 4 maanden verder en, omdat ik een behoorlijk ernstig geval was, had ik stiekum verwacht wel weer snel terug te moeten. Niet dus! Nog steeds geen druppel of zelfs maar zweempje vocht en we weten wat een warme dagen we deze zomer mochten hebben. Bovendien genoeg momenten gehad waarbij de meeste mensen - en mij dus ook - zonder hh het zweet uit zou breken (presentaties geven in het Engels voor een groep deskundigen en zo). En toch: droog! Overmatig transpireren is dan misschien in vergelijking met alle ellende in de wereld een luxeprobleem, maar ik ben echt een gelukkiger mens geworden door de botoxinjecties: veel ontspannender en zelfverzekerder. Het geld (al is dat bij Carpe relatief verwaarloosbaar) haal je er dubbel en dwars uit: niet alleen besparing op alle hulpmiddelen (zalfjes, pads, kleding/bh's met pads), maar ook op kleding. Ik doe nu veel langer met mijn kleding, omdat ik het voorheen al snel weg moest gooien vanwege onverwijderbare zweet- en/of lijmresten.
Kortom: twijfel niet als je gebukt gaat onder transpiratieproblemen, maar probeer het gewoon. Ik kan het echt aanraden. :cheer :cheer
Ik post wel weer als ik terug moet en dan als ik weer terugmoet, dan blijkt of het ook klopt dat je het effect steeds langer aanhoudt.
Laatst gewijzigd door Bigmans op vr 11 sep 2009, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bigmans
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:08
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Bigmans »

Oh ja, tipje: als je een afspraak maakt in Antwerpen, probeer dat dan kort na de middag in te plannen. Dit advies werd mij door de assistente gegeven. Anders moet je echt erg lang wachten en dat is zonde: Antwerpen is een leuke stad om nog wat in rond te lopen.
De post van inge83 kan ik beamen: het doet echt veel pijn. Mijn vriendin, die toe zat te kijken, kreeg tranen in haar ogen en ik ben bepaald niet kleinzerig aangelegd (volgens mijn dokter heb ik zelfs een hogere pijngrens dan goed voor me is). Laat dat je echter niet weerhouden: hooguit 10-15 minuten pijn weegt niet op tegen maanden plezier.
Freekdeboer
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 21:17
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Freekdeboer »

Beste mensen,

Het kan ook gratis, je kan het gewoon vergoed krijgen van je zorgverzekeraar, mits je het maar laat doen in een kliniek die kan declareren.
In rotterdam is er net een nieuwe kliniek geopend die werken met artsen uit academische ziekenhuizen (volgens mij het ErasmusMC dus).
Zij zeggen alles vergoed te krijgen van de zorgverzekeraar.

http://www.hyperhidrosis.nu

Groeten
kbroeksteeg
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 13:04
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door kbroeksteeg »

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen dinsdag, 27 oktober 2009 bij Carpe geweest. We waren wat aan de vroege kant, maar er was een patient niet op komen dagen dus ik was meteen aan de beurt! Iedereen was erg vriendelijk.
Je krijgt een asperientje en je oksels worden ingesmeerd met verdovende creme. ( 5 euro). Na 15 minuten gaat het echte werk beginnen!
Op sommige plekken doet het wat pijner dan op andere, maar het valt allemaal reuze mee!
Nog 2 monstertjes meegekregen met Anti-transpirant deo creme. Het is nu dus de 2e dag, en ik heb nog niet echt veel gedaan, heb vakantie, maar ben helemaal droog. Ik laat jullie weten hoe het me de komende dagen vergaat. Ook ga ik proberen om de rekening vergoed te krijgen bij VGZ: ben benieuwd!
groetjes Katjana
Loutje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 21:44
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Loutje »

Hallo,

ik ben nieuw hier op dit forum =)
Ik ben een meisje van achttien jaar en liep ook al jaren met de gebruikelijke problemen rond. Na al van alles geprobeerd te hebben, heb ik afgelopen maart een botox-behandeling gehad en die heeft echt super goed geholpen! Ruim een half jaar verder nu, is het weer bijna uitgewerkt helaas. Het is nog niet zo erg als hoe het ooit was, maar ik begin weer erg last te krijgen en word er weer erg onzeker door terwijl ik juist zo happy was.
Mijn vraag: Kun je ook naar Carpe gaan als Nederlander? Ik heb mijn eerste botox-behandeling van 300 euro niet hoeven te betalen, hier in Nederland wordt het één keer per jaar vergoed. Dus als ik wacht tot maart zou ik het weer gratis krijgen. Maar ik wil echt niet nog vijf hele maanden wachten en die 180 euro heb ik wel gelukkig.
Ik hoop dat iemand raad weet.

Oh en trouwens, wat gek dat jullie allemaal automatisch een verdoving kregen! Bij mij is dat niet eens gevraagd en ik had er ook niet aan gedacht of zo. Ik vond het wel pijnlijk maar zeer goed te verdragen..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door Thijs »

Hoi,

ik heb ook nog nooit een verdoving gehad hoor, en ik word al 10 jaar geinjecteerd met botox :)

Natuurlijk kun je als Nederlander naar Carpe gaan. Kwestie van bellen, afspraak maken, er heen gaan en klaar is klara !

Je kan zelfs proberen het bedrag van 180 euro te declareren bij je zorgverzekeraar, iets wat ik zeker zou doen.

Succes,

Groetjes Thijs
nozomi
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 16:33
Contacteer:

Re: Botox (Carpe)

Bericht door nozomi »

Geachte forumleden ga naar http://www.hyperhidrosis.nu en maak direct een afspraak. Heb ik ook gedaan en ben sinds 10 jaar 'droog'. Het betreft een nieuwe kliniek in Rotterdam, een dependance (schrijf ik dat zo goed?) van het Erasmus.

De injecties worden gegeven door een dermatoloog van het Erasmus. De rekening wordt vergoed door de zorgverzekeraar. Maakt niet uit bij welke verzekeraar je zit. Het oerwoud van regels in NL is ondoorzichtig. Het blijkt dat als een dermatoloog de behandeling verricht in een dependance van een ziekenhuis het wél vergoed wordt. Je hoeft niets zelf voor te schieten en je weet zeker dat de behandeling gegeven wordt door een deskundige. Doen.....! Ik kon na twee dagen al terecht en heb geen klachten over de pijn of de behandeling zelf. Na een dag of drie werd ik geheel 'droog'. Wát een geweldig gevoel....! Ik wens iedereen een droge toekomst... :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht