rare ideeën over Botox

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

rare ideeën over Botox

Bericht door Erje »

Ik heb nooit aan mensen verteld dat ik HH heb, vond ik niet nodig en ik schaam me ervoor. Maar nu ik dan de eerste Botox behandeling ging krijgen heb ik het toch een paar mensen verteld, al was het alleen maar om praktische redenen.

Eén ding heb ik echter onderschat. Ik had beter alleen kunnen zeggen dat ik naar Antwerpen ging om mij te laten behandelen tegen overmatig zweten, dan was er nix aan de hand geweest.
Maar nu ik gezegd heb dat ik me met Botox in ging laten spuiten krijg je allerlei gekke ideeën en opmerkingen.
Van O wat zal je nou mooi worden! :o tot We herkennen je strax niet meer! :x en Is dat niet giftig? :o

En maar blijven uitleggen dat het voor m'n oksels is............ :roll:
loortje
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 28 apr 2006, 16:07
Contacteer:

Bericht door loortje »

Daarom is het ook zo raar dat verzekeringsmaatschappijen het niet verzekeren. We willen immers geen gladgetrokken okseltjes, maar droge okseltjes! :wall
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

najah, dat het gifitg is hebben ze gelijk he :P
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Joh weet je wat ik nog erger vind ? Ik zag vandaag op onze lokale tv station (TVNH) dat er een bedrijf is die aan huis botox komt injecteren tegen rimpels. Kijk op http://www.botoxfeest.nl

De naam alleen al.... ik werd pissig toen ik het zag.... gezellig joh, een botox party aan huis houden en dan jezelf lekker vol laten spuiten om die domme rimpels weg te halen terwijl er 150.000 hyperhidrosis patienten in NL zijn die lang niet allemaal botox krijgen.

Ok ze zullen het zelf moeten betalen... maar toch.... het is een medicijn die vroeger alleen in ziekenhuizen gebruikt mocht worden (zelfs huisartsen mochten geen botox in hun bezit hebben) en nu kan je lekker botox feestjes houden bij je thuis.... Het is jammer dat ze geen gastenboek o.i.d. hebben want ik had graag mijn onvrede willen uitten... dus doe ik het nu maar hier! ;) Het is toch belachelijk ook, of niet soms?

groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ongelofelijk, wat ze al niet verzinnen!!


En inderdaad, dat doet onze zaak weer geen goed..
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

nee inderdaad dat doet ons niet ten goede,
en door zo een dom botox feest, zullen wij die de botox toch HARD nodig hebben (en niet tegen een rimpeltje) minder serieus worden genomen ik vind het belachelijk, begin een beetje te koken van binnen.
verprutsen die botox aan een dom feestje terwijl wij ons blauw betalen voor onze GEZONDHEID, en niet voor dat dom rimpeltje boven onze wenkbrauw (ouder wordt je toch dat kun je niet tegen houden)
zo dat ben ik ff kwijt doet goed.

groetjes tally
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou vandaag 2-6-2006 stond in de metro een heel stuk over deze botox parties aan huis. Het word gegeven door een dermatoloog die eerst voorlichting geeft bla bla... Wat ik opvallend vond was het volgende. Ze rekenen 10 euro per eenheid botox. Dit is dus goedkoper dan bij klinieken waar behandelingen altijd van te voren zijn vastgelegd. Nu vraag ik me af hoeveel eenheden "wij zweters" nodig hebben want volgens mij zou het dan wel eens aantrekkelijk kunnen worden voor ons. Zet mij gelijk aan het denken... zou het niet ideaal zijn als ze je thuis komen injecteren tegen hyperhidrosis ??? Als je 10 eenheden per oksel zou gebruiken zou je op 200 euro komen en dit is nog te overzien. Alleen heb ik volgens mij ooit gehoord dat "wij" 60 eenheden nodig hebben. Of dit zo is weet ik niet. Het verschilt natuurlijk zo en zo per persoon. Mischien moeten we maar eens contact opnemen met dat bedrijf en informeren of zij ook botox tegen HH willen injecteren. Die man die het doet is per slot van rekening een dermatoloog... en wie weet doet hij al HH behandelingen naast dit werk... Als er iemand is die de metro heeft en hem in kan scannen??? graag!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik kon het niet laten. Ik heb een email gestuurd naar de brieven die mensen in kunnen sturen in de metro. (de zgn ingezonden brieven! ;))

"Als beheerder van de patientenforum voor mensen met hyperhidrosis (overmatigzweten.nl) wou ik graag reageren over het artikel van 2 juni in de metro over botox feesten.

Mensen die lijden aan de ziekte hyperhidrosis (overmatig zweten zonder hier invloed op uit te kunnen oefenen) kunnen 9 van de 10 keer (tijdelijk) goed behandeld worden door middel van botox injecties. Voor "ons" zijn er weinig goede alternatieven die "ons" van dit vervelende probleem kunnen genezen. Echter vergoeden de verzekeringsmaatschappijen botox niet voor de behandeling van hyperhidrosis. Prive klinieken vragen vanaf 600 tot 1200 euro voor een botox behandeling die "wij" nodig hebben. In Nederland zijn er maar een paar ziekenhuizen die deze behandeling doen waarbij het geheel betaald moet worden uit het ziekenhuis budget. U begrijpt dat er wachtlijsten zijn en zodoende vele patienten niet geholpen kunnen worden. Na schatting zijn er in Nederland 150.000 mensen met hyperhidrosis. Het is cru dat mensen die geen ziekte hebben wel behandeld worden met botox om rimpels weg te halen en dat patienten van een ziekte dit medicijn zeer moeilijk kunnen krijgen of niet kunnen betalen. Natuurlijk begrijp ik dat mensen die zich op een botox party in laten spuiten dit zelf moeten betalen maar er zijn in Nederland geen artsen die hyperhidrosis behandelingen met botox voor 10 euro per eenheid willen doen. Ook zijn er geen artsen die hyperhidrosis patienten thuis met botox behandelen. Is dit geen idee voor het betreffende bedrijf om te overwegen?

Thijs

www.overmatigzweten.nl"


Ik vind zelf nog dat ik het heel netjes heb gehouden!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Goed geschreven Thijs! Ik ben benieuwd of en wat, ze antwoorden.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik ook! Ben benieuwd of ze het in de ingezonden brieven gedeelte plaatsen van de metro van dinsdag 6 juni 2006! :) morgen maar snel de metro pakken! hi

Ik hou jullie op de hoogte:)

groetjes Thijs
vinmen
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 15:04
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door vinmen »

Ik vind t ook belachelijk! K zou een moord doen voor botoxinjecties... denk dat ik ze in de nabije toekomst ook wel zou krijgenn, aangezien in belgie ze 160 euro zijn, en dat heb ik r wel voor over (lees: kan ik betalen van mijn bijbaantje).

Maw... doe mij ook maar zown botoxparty :o maar dan niet voro rimpels :(

BTW. Ik zou eigelijk wel willen ruilen... Hyperhidrosis weg... Rimpels trug :D
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Goed bezig thijs,

Ben trots op je :lol:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hmmm... ik baal alleen want ze hebben het mooi niet geplaatst in de metro.... grmbl.... grmbl.... :x
Dragongirl
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 23:11
Contacteer:

Bericht door Dragongirl »

Jammer!
Thijs schreef:... terwijl er 150.000 hyperhidrosis patienten in NL zijn ...
Zóveel????
Privus
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 14:05
Contacteer:

Botoxfeest van Privus

Bericht door Privus »

Beste mensen,

Ik ben directeur van het bedrijf Privus dat nu al meer dan een jaar bij mensen thuis botox behandelingen doet. Primair was en is de bedoeling om de botox als anti-rimpel behandeling aan te bieden, maar vanaf het
begin hebben wij ook HH van de oksels behandeld bij een selectief aantal klanten. Selectief omdat deze behandeling langer duurt dan een anti-rimpel behandeling, meer botox vergt en vaak ook lokale verdoving
vanwege de gevoelige plek waar de injecties moeten plaatsvinden.

UIt onze ervaring blijkt dat er ongeveer 80 eenheden botox nodig zijn voor een optimale behandeling die zo'n 4-6 maanden uitstekend werkt. Privus rekent voor een HH behandeling van 2 oksels 400,- euro. Dit is een aanzienlijke korting op het tarief voor een anti-rimpel behandeling die kost nl. 7,- euro per eenheid.

De procedure bij ons is als volgt.
U meld zich aan via aanmelden@privus.nl of office@privus.nl en geeft aan dat u een HH behandeling wenst. Iemand van Privus zal vervolgens contact met u opnemen om een datum af te spreken. U kan een behandeling thuis krijgen of u kan langs komen bij ons in Amsterdam.

Onze arts (dermatoloog) schrijft een recept voor verdovingscreme voor en stuurt die naar u op. Deze creme kunt u dan ophalen bij de apotheek, het kost niet veel en wordt waarschijnlijk vergoed door uw zorgverzekeraar. U dient de creme een uur voor de behandeling op de oksels te smeren. Vooraf krijgt u een 1 op 1 consult met de dermatoloog die uw oa zal vragen naar uw gezondheid en antwoord zal geven op vragen die u nog heeft. De behandeling zelf zal zo'n 30 minuten duren.

Privus werkt alleen met dermatologen en ook alleen met (het echte) Botox van fabrikant Allergan en dus niet met Dyspor.

Ik hoop u op deze manier wat informatie over Privus en onze manier van werken te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Stanley Schmidt
www.privus.nl
www.botoxfeest.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht