Botox behandeling in het gezicht

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
prea
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 17:56
Contacteer:

Botox behandeling in het gezicht

Bericht door prea »

Hallo,

Ik heb heel erg last van zweetaanvallen in mijn gezicht. De laatste jaren heb ik Oxy tabletten hiertegen genomen en heeft een paar jaar goed gewerkt maar de werking is heel erg afgenomen. Na wat research heb ik het idee dat alleen een botox injecties in mijn gezicht of een ETS operatie me nog kan helpen. Aangezien de risico's met een operatie veel groter zijn zou ik graag eerst botox injecties willen proberen. Echter ik heb heel het internet doorzocht en verschillende klinieken gebeld/gemaild en tot op heden nog geen kliniek gevonden die botox injecties aanbrengt tegen overmatig zweten in het gezicht.
Kan iemand mij een naam van een kliniek doorsturen die wel botox injecties plaatst tegen overmatig zweten in het gezicht?

Alvast bedankt!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Thijs »

Heb je de mauritsklinieken al gebeld ? Ik kan me zo voorstellen dat zij het wel doen. Anders de nieuwe hyperhidrosis expertise centrum in het Martini ziekenhuis ?

Als oxy niet goed meer werkt waarom vraag je dan niet om glycopyrronium ? Dat is effectiever dan oxy.

gr Thijs
prea
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 17:56
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door prea »

Ik had een verwijsbrief van mijn huisarts naar de Mauritsklinieken. Maar kreeg een telefoontje van Mauritskliniek dat hun geen behandelingen kunnen geven voor zweten in het gezicht. Daarna heb ik ook Martini ziekenhuis gecontacteerd maar deze konden ook niet helpen met behandelingen voor in het gezicht. Ook heb ik het VUMC gecontacteerd maar wederom kreeg ik hier te horen dat ze zweten in het gezicht/gelaat niet behandelen en tevens dat er een wachtrij is van een aantal jaar voor overmatig zweten.
Glycopyrronium heb ik ook al geprobeerd een aantal weken. Werking was nog minder dan bij Oxy.

Hier en daar lees ik wel verhalen dat mensen botox in het gezicht hebben geprobeerd of een ETS operatie hebben gehad tegen blozen/zweten in het gezicht. Maar nergens staat concreet waar ze dit hebben laten uitvoeren. Wanneer iemand mij hier mee zou kunnen helpen zou ik heel blij zijn.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Thijs »

Ik heb even navraag gedaan bij dermatoloog Wim Venema van het Wilhelmina ziekenhuis in Assen. Hij doet ook geen botox voor gezicht omdat het risico dat je een spier raakt en verlamd met botox relatief hoog is. Je zou hierdoor een hangend ooglid kunnen krijgen e.d. Hij weet ook niet waar het wel gedaan wordt in Nederland. Ik weet niet welke regio je zit in Nederland maar mocht je in de buurt van Assen zitten dan zou je Wim Venema een bericht kunnen sturen op dit forum. (hij is hier ook geregistreerd) Er zijn namelijk nog alternatieve medicijnen op de markt die je zou kunnen proberen.

hou ons op de hoogte.

gr Thijs
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Hissederim »

Botox voor gezicht is bepaalde plekken niet hele gezicht,dat doet Dr.Njoo hier is zijn website..
http://www.davidnjoo.nl/
Thijs voor de rug en onder de borst deden ze ook niet maar hun wisten de techniek niet hoe ze moesten aanbrengen van naald ,vandaar dat ze risico niet wilden nemen..
Prea neem contact op met dr.njoo hij kan jou helpen..
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Hissederim »

Ik wilde nog iets vertellen over gezicht zweet,voor 2006 had ik zelfde symptonen als prea..
Prea ik leef 10 jaar met CS en ik heb nog steeds moeilijk,als ik voor de operatie dit ergens gelezen,had ik nooit risico genomen,het beste voor jou is accepteren wat je hebt en hiermee omgaan,helaas sommige operatie's op dit moment voor dit soort problemen komt met een hoge risico,kijk als iemand met rondom hele lichaam zweet vanaf geboorte kan ik begrijpen om een ETS operatie proberen...
Ik kan geen positieve bericht geven,ik kan mensen niet zeggen ga voor de operatie of probeer mischien heb je meer kans dan mij,slaging kans is %30 procent als het hoger had gelegen dan hadden jullie gelijk maar slaging kans is laag..
Het is geen pretje hele dag rondlopen met een natte kleding of om de halve uur tshirt wisselen dit is vooral zomers het ergste,als jij CS hebt is niet een gedeelte van je lichaam maar meerdere plekken,dus rug,borst en als jij nooit oksel zweet heb gehad,krijg je die ook bij,dus je hele kleding romdom wordt nat en dat is echt niet prettig,voordegene die deze operatie willen nemen,heb ik een advies,maak je kleding rondom nat,en ga met dat natte kleding rondlopen en kom later en vertel je ervaring,ik neem aan geen 1 enkele persoon gaat beweren dat het prettig is rondlopen met natte kleding en dan bedenk het of het waard is om zon risico te nemen..
Iedereen die naar deze forum komen moeten een ding begrijpen,ik werk niet voor deze slachters en ik ga geen reclame maken voor deze slachters...
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Hissederim »

Bijna nog iets vergeten,sommigen gaan denken waarom ga je niet voor de tweede keer,nou ik hoor van andere internationale zweet forums rare verhalen over tweede of derde operatie,zoals hartfalen,hangende ooglid,constant koude fingers enz.enz.ik wil geen proefkonijn worden voor deze slachters...hun weten niet wat ze doen ,doen ze alsof ze weten..
Clovis
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 15:53
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Clovis »

Sinds een paar jaar wordt ik met Botox behandeld in mijn gezicht. Ik ervaar geen enkele bijwerking. Het zweten is een stuk verminderd in ieder geval op de plaatsen waar gespoten is. Ik merk wel direct als de arts een stukje vergeten is om te spuiten.
Clovis
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 15:53
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door Clovis »

Ik ben nog iets vergeten. Ik zie hierboven dat iemand verwijst naar een kliniek. Ik heb de prijslijst bekeken en ik zie dat het inspuiten van het voorhoofd daar 500 euro kost. Dat is meer dan twee keer zoveel als ik betaal. Ik vind dat veel geld en misschien kan niet iedereen dat betalen vooral omdat de ziektekosten verzekeringen geen Botox voor gezichtzweten vergoeden.
PattieH
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 15:56
Contacteer:

Re: Botox behandeling in het gezicht

Bericht door PattieH »

Heb je Esthetisch Centrum Jan van Goyen al geprobeerd te bellen? Ik laat daar altijd botox doen.. Ik heb geen idee of ze ook een speciale anti-zweet behandeling hebben, maar dat zou je altijd even kunnen vragen. Wat ik wel weet is dat ik daar altijd heel erg goed wordt behandeld. Aardig personeel en nog nooit klachten gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht