Huisarts wil niet doorsturen!

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
tequilla17
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 10:27
Locatie: Groningen
Contacteer:

Huisarts wil niet doorsturen!

Bericht door tequilla17 »

Heej allemaal,

Ik ben sinds vandaag ook lid van het forum, heb hier al wel heel lang rondgeneusd op de site. Maar heb me vanmorgen aangemeld in de hoop dat jullie kunnen helpen, of mijn verhaal herkennen. Ik ben namelijk vanmorgen naar de huisarts geweest (voor de tweede keer) en heb na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben (aluminiumchloorhydraat, deo's, een soort inlegkruisjes voor onder m'n oksels), om te vragen of zij me door wou sturen naar een dermatoloog, zodat ik dan een stap dichter in de richting ben voor een eventuele botoxbehandeling. Maar zij wil helemaal niks doen, omdat ik nog in de puberteit zit (ben 17 jaar) en het dus nog vanzelf over kan gaan. Ik moest eerst maar weer wachten tot ik ongeveer 20 was.:( Maar ik heb er al sinds m'n 12e last van, ben er ook mee gepest en heb echt vanalles al geprobeerd. Hebben jullie hier misschien ervaring mee en tips voor me?
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

Ik zou teruggaan en zeggen dat je er psychische en sociale problemen door hebt.
Want durf maar eens met zweetoksels een spreekbeurt te doen of iets dergelijks!
Laat staan dat je dicht bij mensen in de buurt durft te komen in angst dat ze het zien of ruiken.
Overdrijven mag, als je maar aantoont hoe erg het probleem is voor jou.
Ik zou teruggaan, en me niet omver laten lullen.
Niet weggaan zonder een doorverwijzing, aanhouder wint.
Lukt dat niet, vraag het dan desnoods via de telefoon aan bij de assistente.

Soms moet je vechten voor dingen die je wil, dat heb ik ook ervaren met mijn dokter. ;)
Jo
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 11:33
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Huisarts wil niet doorsturen!

Bericht door Jo »

Ik heb mijn huisarts er gewoon om gevraagd en toen schreef hij een verwijsbrief uit. Ik hoefde hem verder niets te zeggen en was ook nooit eerder bij hem geweest voor dit probleem.
Ja ik hem een erg makkelijke en zeer goede huisarts, gelukkig
Markie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 13:35
Contacteer:

Bericht door Markie »

Mijn huisarts heeft me niet eens doorgestuurd, van hem kreeg ik alleen zalfjes en dergelijk, maar dat hielp niet.

Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering en deze heeft voor mij het een en ander geregeld. Ik ben nu al meerdere malen in Sittard behandeld voor mijn oksels.
tequilla17
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 10:27
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door tequilla17 »

Even een update: ik ben vanmorgen weer naar de huisarts geweest (een andere dan mijn eigen) voor een second opinion. Ik heb ook aan haar verteld dat ik gewoon heel erg beperkt wordt in de dingen die ik doe, en dat ik aldoor maar bezig ben om te kijken of niemand het ziet, andere shirtjes aandoen enz. Maar ook zij was niet echt positief over botox. Omdat er volgens haar ook veel nadelen waren (ontstekingen en omdat botox in feite een soort gif is). Maar van haar mocht ik het wel proberen als dat mij zou helpen. Toch heb ik nog geen verwijsbrief gekregen omdat dit volgens haar via een prive kliniek moest, en dat dit zonder verwijsbrief kon.
Nu toch nog even twee vraagjes:
- Heb ik inderdaad geen verwijsbrief nodig (ook voor een eventuele verzekeraar/vergoeding)?
- Wat kan ik nu het beste doen, een prive kliniek bellen of hebben jullie andere adressen die jullie aan kunnen bevelen (ik las ergens mauritsklinieken?)

Trouwens, ik ben blij dat dit forum er is, kan je toch lekker je verhaal kwijt, want met anderen doe je dat toch niet (zo snel). :)
Markie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 13:35
Contacteer:

Bericht door Markie »

Ik heb me zorgverzekering gebeld, zoals ik al eerder heb verteld. Die heeft toen gekeken naar oplossingen. De oplossing kwam uiteindelijk uit in Sittard, in het Maasland ziekenhuis, op de afdeling Dermatologie. Ik heb daar toen naar toe gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. In Sittard ben ik nu al meerdere malen behandeld zonder ook maar één cent te hoeven betalen.

Ik weet niet waar je ergens vandaan komt, dus ik weet niet of Sittard een oplossing voor je is. Maar ik zelf kom uit de buurt van Den Bosch, dus voor mij is Sittard ook stukje rijden. Dat vind ik persoonlijk geen probleem voor al dat plezier, droge oksels voor een tijdje, wat je er voor terug krijgt.
Meulski
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 13:31
Contacteer:

Bericht door Meulski »

Hey Marki,

kan je mij vertellen bij welke zorgverzekeraar je zit? Ik zit er namelijk sterk over na te denken van zorgverzekeraar over te stappen om het vergoed te krijgen...

Gr
Markie
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 13:35
Contacteer:

Bericht door Markie »

Ik ben verzekerd voor mijn zorg bij CZ, wel aanvullend, ik weet niet of dat iets uit maakt.
tequilla17
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 10:27
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door tequilla17 »

Even weer een nieuwe update:

Ik heb vanmorgen gebeld met de mauritsklinieken (jaja, nadat ik eindelijk toch een verwijsbrief heb gekregen ;) ). En ik heb voor 14 april een afspraak, voor een eerste consult en misschien meteen ook wel een behandeling omdat ik heel ver moet reizen. Ben echt zo blij!! :o
Caro87
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 13:06
Contacteer:

Bericht door Caro87 »

Oh niet doen Tequila 17...Nederland is veel te duur. In Antwerpen is een goede kliniek en kun je zonder verwijsbrief heen. Mijn verhaal: Ik ben maandag weer voor het 3de jaar naar het botoxcenter in Antwerpen geweest. 't kost je idd €390 maar je hebt er zeker profijt van. Ik heb t hier dan over de oksels. Het is de ideale kliniek, aardige, professionele dokter. Duidelijke uitleg, goede geruststelling, uitgebreide zweettest en 100 eenheden Botox. En de klinieken in Nederland zijn trouwens meer dan t dubbele duurder. Ik ben een keer voor een gsprek geweest in Utrecht bij een kliniek, nou dat waren echt een stel kwakzalvers. Hij begon met €1600, toen werd t €1200 en later toen ik zei dat op de site €800 stond veranderde ze t daar weer in. Kortom: gewoon naar het botoxcenter in Antwerpen gaan, goede service, prima prijs en nog het belangrijkste: je hebt er zeker een jaar profijt van. Nou dit was het wel zo'n beetje, ik ben gelukkig weer voor een jaar zweetvrij :D.
tequilla17
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 10:27
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door tequilla17 »

Eindelijk, vandaag was "de grote dag"! Voor de eerste keer naar de mauritsklinieken in Utrecht geweest. En niet alleen een intakegesprek gehad, maar ook gelijk de behandeling omdat ik van ver kwam. Eindelijk een arts die het probeleem echte kende en echt snapte wat er aan de hand was. Daarna de bekende/beruchte test met jodium, en daarna de prikjes. Ik heb ze geprobeerd te tellen, kwam ongeveer op 80 a 90 per oksel. Helemaal gevoelloos was het niet, maar pijn wil ik het niet noemen. Gelukkig ging het allemaal heel snel. En nu de komede 3-4 dagen maar afwachten!! :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht