1ste botoxbehandeling oksel in Den Haag gehad

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Debje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 mar 2008, 23:51
Contacteer:

Bericht door Debje »

klotsje schreef:Mijn ervaring met de kliniek is heel goed. Wat zij aan informatie geven op de site dragen zij ook werkelijk uit naar hun patient. Bovendien werkt de Mauritskliniek met de zogenoemde DBC codes waardoor je als patient wel in aanmerking komt voor volledige vergoeding van de behandeling tegen HH, in mijn geval de botoxbehandeling.

Waarschijnlijk had ik deze behandeling bij een regulier ziekenhuis ook vergoed gekregen, maar daar gaan maanden overheen ivm het traject wat je dan eerst moet doorwandelen om de machtiging te kunnen krijgen. Het ziekenhuis werkt nl. zonder deze machtiging niet met de DBC codes en is er dus geen sprake van vergoeding.

De wachttijd in mijn geval was enorm kort; nog geen week. Bovendien werd ik meteen geholpen, waardoor ik niet opnieuw op consult hoef te komen en nog langer had moeten wachten. Ik zou er dus bijna reclame voor gaan maken ;-) en heb inmiddels iemand doorverwezen naar ze.
Hai Klotsje,
na jou verhaal gelezen te hebben geeft dit mij een heel goed gevoel!

Ik heb net als de meeste hier onder ons last van overmatige transpiratie. Ik ben ongeveer een half jaar geleden naar mijn huisarts geweest en die vertelde mij dat er niet veel aan te doen was, omdat het te maken heeft met mijn hormonen en dat ik dan maar met een extra truitje op zak moest lopen, je begrijpt vast en zeker dat dat niet fijn is om aan te horen..

Inmiddels heb ik er al een aantal middeltjes tegen gebruikt, oa. odorex extra dry, zowel het flesje dat je dan moet deppen en aan moet brengen als de zalf ervan.. de eerste 2 maanden was ik echt tevreden maar daarna hielp het niet meer...

nu is mijn vraag, moet je eerste een hele traject aflopen via je huisarts, voordat je bij de mauritskliniek terecht kan? Ik schaamde me al dood om het hier met mijn huisarts over te hebben en al helemaal na zijn reactie, ik was daar samen met mijn zus en we stonden er helemaal versteld van.

Ik ben het nu ook gewoon helemaal zat! of ik nou een dubbel truitje aanheb of niet het duurt nog geen eens een uur of het is weer zover (nadat ik uit de douch kom en odorex heb aangebracht, en rexona gespoten heb). Bij mij is het gewoon net water, je ruikt er helemaal niks van maar het is geen fijne plek onder je oksels. Het oogt gewoon niet fris en ben ik dus ook heel onzeker geworden.
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Hallo Debje,

Het traject viel in mijn geval mee. Ben in eerste instantie naar een dermatoloog verwezen. Hij kwam eigenlijk meteen tot de conclusie dat de botox de beste behandeling voor mij zou zijn. Omdat de dermatoloog vanuit het ziekenhuis werkt, zou ik eerst een machtiging moeten aanvragen via de ziektekostenverzekeraar om in aanmerking te kunnen komen voor de botox. Het ziekenhuis werkt nl. niet met de zogenaamde DBC-codes.
Menzis gebeld en het klopte; het traject zou natuurlijk wel enige maanden duren voor deze machtiging zou worden afgegeven.

Na wat speurwerk op internet kwam ik uit op de site van de Mauritskliniek waarop men duidelijk verteld dat zij wel met DBC-codes werken en hierdoor niet eerst een machtiging nodig hebben. Dit heb ik met mijn huisarts besproken en hij heeft meteen een verwijsbrief voor de kliniek meegegeven. Een paar dagen later kon ik daar al terecht en ben ook meteen behandeld. Het is echt fantastisch!! Het is inmiddels bijna 2 maanden geleden en ben nog steeds keidroog :D
Bovendien maakt de kliniek de belofte ook waar; ik heb geen nota ontvangen en ook geen schrijven vanuit de ziektekostenverzekeraar. Dus dan kan ik veronderstellen dat administratief en financieel alles van achter de schermen is verzorgd :)

De onzekerheid verdwijnt lamgzaam en ik kan werkelijk alle kleuren dragen die ik wil.

Breng gewoon nog een keer een bezoek aan je huisarts en vraag om een verwijzing naar de kliniek. Dat ene bezoekje zou ook jou enorm kunnen helpen. Ik vond het ook zo genant om het te vertellen, maar hij heeft echt vaker met het bijltje gehakt en je ziet het hier; je bent echt niet de enige. Ik vond de natte plekken vele malen genanter en dat heeft me doen besluiten om de stap te nemen.

Veel succes he
neeke
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 22:34
Locatie: vegelinsoord
Contacteer:

Bericht door neeke »

hoi, ik las je verhaal en komt me heel bekend voor.
Ik heb Maandag nijn eerste botox behandeling, in het ziekenhuis in Heerenveen.
Ben best wel zenuwachtig, hoelang duurt deze behandeling?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

och das na 20 minuten wel gedaan hoor.....
maartjuh
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 20:20
Contacteer:

Bericht door maartjuh »

ik heb vanochtend een verwijsbrief gekregen van mijn huisarst voor een botoxbehandeling,en ik heb gebeld,maar ik blijf met 1 probleem zitten... mijn rug... ik zou echt niet weten wat ik daar aan kan doen?
ik krijg nu eerst alluminiumhoudende creme,maar dit mag ik niet op mijn rug smeren.. iemand tips?...
elly kuijt
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 10:06
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Bericht door elly kuijt »

mijn dochter is donderdag voor de eerste keer wezen prikken in den haag, aardige mensen geen lange wachtlijst . alleen het lijkt erop dat het bij haar niet werkt. het is nu maandag en nog steeds last. ze voelt zich hier rot onder want ze heeft er al lang last van en had nu hoop.
Rob
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 11:53
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Botox thuis

Bericht door Rob »

Hallo allen,

Ik dacht toch even mijn bijdrage over botox tegen HH te plaatsen. Ik heb een kapperszaak en last van HH, je kan je voorstellen dat dat geen gelukkige combinatie is. Al jaren ga ik naar een kliniek om botoxbehandelingen voor mijn oksels want dat is het enige dat echt goed werkt. Helaas kost dat wel minimaal 600 euro per 6 maanden en dat hakt er toch wel ff in. Recentelijk ben ik via een kennis bij Privus www.privus.nl terechtgekomen, zij doen botoxbehandelingen bij mensen thuis en geven ook botoxfeesten zelf in Amsterdam. Ze doen voornamelijk botoxbehandelingen tegen rimpels maar hebben ook veel HH klanten. Als je 4 mensen hebt met 'serieuze interesse' dan komen ze al bij je langs, anders moet je naar Amsterdam. De arts die mij heeft geholpen is een dermatoloog en zeer deskundig. De prijs lag veel lager dan ik normaal betaal in de kliniek (450) en ik was voor het eerst ook echt helemaal droog en ook langer.
Anyways, dit is mijn ervaring. Ik weet hoe erg je kan lijden onder HH en hoe geweldig het is om van deze last af te zijn.

Rob
black_star
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 00:49
Contacteer:

Bericht door black_star »

Hallo!
Ik heb al verschillende jaren last van HH onder mijn oksels en heb al alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen :( . Ik overweeg nu dus om botox te proberen maar ben een beetje ongerust. Hadden jullie geen angst om deze behandeling te laten uitvoeren? Het blijft tenslotte een gif dat ze in je lichaam spuiten.. Kan er iemand mij misschien geruststellen?

groetjes
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mijn dermatoloog (Pieter Veldhuizen van de Veldhuizen kliniek) zei tegen mij dat de straat oversteken gevaarlijker is dan botox.

Kortom, wees niet bang.. probeer het.... bel de mauritskliniek op, die vergoeden het. Er zal er vast wel een bij jou in de buurt zijn.

Botox is gif, dat weet ik, maar je krijgt zo'n kleine hoeveelheid ingespoten dat het echt geen kwaad kan. Ikzelf word al sinds 1999 geinjecteerd met botox en ik heb nog nergens last van! :)

Succes!

groetjes Thijs
black_star
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 00:49
Contacteer:

Bericht door black_star »

Bedankt!
Ik ben er nu vrij zeker van dat ik het ga proberen. Ik woon in België en denk niet dat je er hier een vergoeding voor krijgt. Ik ben een tijdje geleden al langsgeweest bij een dermatoloog in een ziekenhuis en hij zal ook de injecties doen. Hij had mij toen aangeraden om eerst iontoforese te proberen, maar dit heeft helaas niets geholpen. Ik denk dat ik nu zo snel mogelijk ga bellen om een afspraak te maken. Nogmaals bedankt voor de hulp! :D

Groetjes
Jaye
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 sep 2011, 11:40
Contacteer:

Re: 1ste botoxbehandeling oksel in Den Haag gehad

Bericht door Jaye »

Wauw heerlijk om al die positieve ervaringen te lezen.. Ik heb er zelf al ruim 5 á 6 jaar last van dus het zit me echt hoog op dit moment.. Kwam op de site van Mauritskliniek en heb gelijk een afspraak gemaakt met mijn huisarts voor een verwijzing. Ik was al bekend met dit probleem dus verwijsbrief was zo gemaakt. Snel en vrolijk naar de site van Mauritskliniek om aan te geven dat ik een afspraak wilde en s'ochtends kreeg ik al gelijk een telefoontje om een afspraak te maken. Ik moet 3 oktober om18:35 en de zenuwen zitten er aardig in.. Wel ben ik meer enthousiast dan zenuwachtig, kan eigenlijk niet geloven dat ik gewoon een héle dag in een truitje kan lopen zónder die vreselijke plekken?! Dit zal dan ook een hele rare ervaring worden denk ik.. Normaal ben ik 2 minuten onder de douche uit, sta ik mijn haar te borstelen en daar komen ze alweer aan. Ik had eerst een afspraak gemaakt voor alleen een consult, toen bedacht ik me dat ik er echt klaar mee ben en toen heb ik een dubbele afspraak gemaakt, consult en behandeling. Ik ben zóooo benieuwd! Ik kan het niet geloven dat je gewoon de hele dag droog bent :-O lijkt me zo onwerkelijk haha..
Groetjes Jaye
Plaats reactie