BOTOX WORDT GEWOON VERGOED

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

BOTOX WORDT GEWOON VERGOED

Bericht door rookie »

Hallo vochtverliezers,

Het is al een keer genoemd op dit forum. Voor iedereen die niet voor Botox wil betalen het volgende:

Ga naar je huisarts vertel wat je probleem is (verkoop het :lol: ) vraag vervolgens om een verwijzing naar de mauritsklinieken (Den Haag, Utrecht of Nijmegen). Maak telefonisch een afspraak voor een 1e consult en bespreek met de dermatoloog het probleem.

Er is mij door een dermatoloog van bovengenoemde kliniek vertelt dat de 1e lijns behandeling altijd BOTOX is. Het 1e consult duurt nog geen vijf minuten en je kunt weer gaan en direct een vervolgafspraak maken.

Het leuke is dat deze klinieken een afspraak hebben met ALLE zorgverzekeraars en dus wordt het vergoed :!:

Aardig van deze kliniek is dat ze je eerst plaatselijk verdoven (zoutoplossing met verdoving) en daarna BOTOX injecteren. Van de verdoving aanbrengen voel je niets en vervolgens van de botox injecties ook niet dus pijnloos (is bij CARPE wel anders weet ik uit ervaring)

Operatief verwijderen van zweetklieren is een ander verhaal zie mijn topic zweetklieren verwijderen (bij operaties). Dit doen ze als botox niet werkt en ook deze behandeling wordt vergoed. Echter deze behandeling kan tegenvallen zowel de ingreep als het resultaat en het blijkt dat de kliniek in Nijmegen dan geheel geen nazorg meer kent.

Succes iedereen en niet meer voor botox betalen!

Rookie.
Zomerzonnetje

VGZ

Bericht door Zomerzonnetje »

Probeer het anders eens via zorgverzekeraar VGZ, mij lukt het ook om daar Botox vergoed te krijgen.
Shirley
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:18
Contacteer:

Bericht door Shirley »

Hoi,

Ik ben nu een aantal keren bij een dermatoloog geweest en ze geven toch de voorkeur aan Botox. Ik ben natuurlijk hier op dit forum gaan zoeken, waardat ze het zouden vergoeden. Mijn dermatoloog vertelde dat het nergens wordt vergoed. Nu heb ik het nagevraagd bij het Mauritskliniek, en zij vergoeden het dus WEL gewoon. Wel heb ik alsnog een verwijsbrief nodig van mijn huisarts. Deze ga ik zometeen bellen, met de vraag of hij een verwijsbrief wilt maken. Daarna maak ik meteen een afspraak bij het Mauritskliniek. Hoop dat ik daar snel naar toe kan!

Groetjes Shirley.
keyser
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 jan 2008, 23:17
Contacteer:

Bericht door keyser »

Hoi allemaal ik wilde even reageren op het bericht waarin staat dat botox-injecties bij de mauritsklinieken vergoed worden. het wordt weliswaar volledig vergoed maar toen ik naar de kliniek in Utrecht ging kreeg ik te horen dat ze het botox alleen onder de oksels toepassen en niet bijv. bij de handen waar ik zoveel last van heb dat schijnt nogal pijnlijk te zijn en riskant zei de dokter. hij zei ook dat hij maar een keer tot nu toe botox heeft gebruikt voor de handen.

majah misschien dat het in de andere twee mauritsklinieken wel wordt toegepast.
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

hmm volgende keer dan maar de mauritskliniek.. Heb vlgd week vrijdag ook nog een date bij sudor :P
Shirley
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:18
Contacteer:

Bericht door Shirley »

Hoi!

Ik ben vandaag naar het Mauritskliniek in Utrecht geweest. Ik had eigenlijk alleen een afspraak voor een 1e consult. Maar omdat het best ver is voor mij, werd ik meteen geholpen! Echt super dat ze dat konden regelen! Ik ben nu gewoon weer droog! Had nooit gedacht dat ik dat nog ooit zou zijn!
Een echte aanrader dus die Mauritskliniek!

Gr. Shirley.
Shirley
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:18
Contacteer:

Bericht door Shirley »

Hoi allemaal!

Ik ben 15 januari bij de Mauritskliniek geweest in Utrecht.
De eerste week was echt geweldig! Ik weet nu hoe het is om droog te zijn! Helaas heb ik hiervan maar 1 weekje ongeveer van kunnen genieten. Want ben nu weer gewoon nat onder me oksels :cry:
Ik ben afgelopen dinsdag terug naar de Mauritskliniek gegaan om te bekijken welke mogelijkheden er nog zijn voor mij. Nu gaf de dermatoloog aan, dat de '' beste '' mogelijkheid is om dit operatief te doen. Maar ik twijfel hier nogal over..

Groetjes
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

jullie hebben toch geluk daar in Nederland, dat sommigen toch een vergoeding kunnen versieren voor botox. In België wordt er tot nu toe nog totaal niks voor vergoed. :( Mijn dermatoloog vertelde me vorige week wel dat een aanvraag van hun kant hangende is. Maar of dat positief gaat uitvallen, en voor wanneer...??
Sanne.oo
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 18:37
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sanne.oo »

Hoi, ik zou graag willen weten of mensen ervaring hebben bij de mauritskliniek en hoelang de droogheid van de oksel aanhoud voordat een 2e afspraak nodig is..

Dankjewel!
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

sherley, voordat je zo'n (onomkeerbare) operatie laat doen, lees hier op het forum de stukken door over zo'n behandeling. wat ik hier gelezen heb zijn eigenlijk alleen negatieve verhalen, met veel compenserend zweet op buik rug en benen..

succes ;)
the flyer
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 aug 2008, 10:36
Locatie: Baarn
Contacteer:

dbc-code

Bericht door the flyer »

hallo allemaal

van mijn verzekering kreeg ik te horen(zilveren kruis) dat ik alleen maar de behandeling vergoedt krijg en niet de botox zelf.
dat schijnt door de overheid te komen,die vinden botox geen geneesmiddel.

en dat als ik de behandeling vergoedt wil krijgen ik de factuur van de kliniek moet opsturen samen met een zogenaamde "dbc-code"
volgens het zk. hebben alle behandelingen codes en die van botox bij overmatig transpireren zou een 12-cijferige code zijn.
probleem is alleen dat ik stad en land heb afgebeld maar niemand kan mij deze code geven.

iemand een idee?!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Die dbc code is voor jou helemaal niet interessant en het is ook onzin om stad en land af te bellen om achter die code te komen.
Uiteraard is er wel een code, en die gebruiken ze in ziekenhuizen die met botox injecteren tegen overmatig zweten.

De mauritskliniek (wat niet een ziekenhuis is) gebruikt ook botox en gebruikt ook de dbc code en daar wordt het gewoon vergoed. Kwestie van bellen dus en een afspraak maken.

succes

Thijs
cinderellaaaaa
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 16:15
Contacteer:

Bericht door cinderellaaaaa »

ik ben best wel blij met deze informatie over deze kliniek.
een vraag aan iemand die er ervaring mee heeft?
als je erheen gaat voor je eerste gesprek dan moet de verzekering het daarna nog goedkeuren dus sturen zij dan een brief naar de verzekering of word het dan gelijk al geregeld omdat ze met de verzekeringen verbonden zijn. Want via het ziekenhuis moet ik nog een stuk of 6 weken wachten tot ik bevestiging heb, is het nou ja of nee. Heeeel graag hoop ik op antwoord want ik wil echt snel behandeld worden.
LadyBlaat
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 23 jan 2009, 16:29
Contacteer:

Re: BOTOX WORDT GEWOON VERGOED

Bericht door LadyBlaat »

Ik ben direct bij 1e consult al geholpen. Dit was in Utrecht. Maar ook vooral omdat ik helemaal uit Groningen moet komen en dus 4 uur moet reizen in totaal.
lydia
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 13:45
Contacteer:

Re: BOTOX WORDT GEWOON VERGOED

Bericht door lydia »

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een aanvraag gedaan bij de FBTO en heb het gewoon helemaal vergoed gekregen.
Ondertussen is het al anderhalve maand geleden dat ik botox heb gekregen en het bevalt nog steeds prima!

Groeten Lydia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht