Vrijdag botox behandeling bij Carpe

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Vrijdag botox behandeling bij Carpe

Bericht door edwin1978 »

Hoi,

Aanstaande vrijdag heb ik bij Carpe een afspraak staan voor mijn 1e Botox-behandeling. Ben erg benieuwd naar het resultaat, ik zweet behoorlijk onder mijn oksels. Moet 200km rijden maar dat heb ik er wel voor over. Heeft iemand nog dingen waar ik rekening mee moet houden misschien?
Ik laat weten hoe het gegaan is!! :P
Groeten Edwin.
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Carpe

Bericht door Mikkie »

Hoi,

ik ga ieder half jaar ongeveer. Houd er rekening me dat je erg lang moet wachten. En dat je Emla-creme moet meenemen, dat hebben ze niet altijd op voorraad. Maar het is het waard!
Suc6!
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Nog een reactie

Bericht door Mikkie »

Ik heb door zitten lezen, en zie dat je bij een aantal topics om meer info hebt gevraagd, maar dat niet veel hebt gekregen (misschien heb ik het mis) maar bij deze: ik zweet sinds jaren en heb alles al geprobeerd wat iedereen al heeft geprobeerd; odorex, odaban, middeltjes van de huisarts en de dermatholoog, massagetherapie, psychologie etcetcetc... Niets hielp uiteraard. K* voor je sociale leven en je kledingkeuze, maar dat hoef ik niemand hier te vertellen.
Uiteindelijk via wat speurwerk bij Carpe terecht gekomen. Zitten in Antwerpen (parkeren op eigen terrein). Je moet je aanmelden en een formuliertje invullen (1e keer) en dan in de wachtkamer gaan zitten (leuk tussen al die NL-vrouwen die voor andere behandelingen komen ;) ). Dat wachten kan 15 min tot wel een uur duren; neem een boek mee...
Dan met één van de assistentes een kamer in, evt. gezelschap mag gezellig mee. Dan krijg je een ziekenhuishemd aan, een paracetamol-bruistablet en Emla-creme opgesmeerd. Tijdens het inwerken moet je weer wachten (boek of gezelschap is aan te raden). Dan komt de assistente weer en kan je op het behandelbed gaan liggen. Dan komt de dokter binnen (heel lieve man, stelt je enorm op je gemak) of soms een ander. De assistente legt ijspakkingen op je oksels tot het echt heel erg koud is, dan gaat hij injecteren. Alles bij elkaar +/- 5 minuten. Het doet pijn, maar dat is maar even. Tanden op elkaar en doorbijten, het is de moeite MEER DAN WAARD!!! Dan gaat hij weer weg, maakt zij je oksels schoon, mag je bij haar afrekenen en dat was het dan. Werkt ongeveer (bij mij) 4 tot 6 maanden, maar soms ook wel langer. Zal ook wat met het seizoen te maken hebben misschien?
Heb je er iets aan? Ik hoop het! Heel veel succes en laat even weten hoe het gegaan is?
Groetjes, Mikkie
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Dank je wel Mikkie!
Jazeker heb ik hier wat aan, nu weet ik hoe het precies in zijn werk gaat daarzo en weet ik ook dat je soms lang moet wachten, maar dat heb ik er voor over net als het verre rijden. Hoever moet jij eigenlijk rijden als ik vragen mag?
Fijn dat je verder gekeken hebt en me goede info geeft!!
Ik laat je weten hoe het morgen verlopen is, zeker!! :D
Groetjes Edwin.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Edwin,

Ik ben ook bij Carpe geweest een poos geleden.
Maar er staat al zoveel op de site daarover geschreven.
Het kost gewoon ff tijd om alles na te lezen.
Ik word nu behandeld in een ziekenhuis bij mij in de buurt.
Ik krijg geen verdovingscreme en geen ijspakkingen.
Mijn ervaring is goed met botox ik heb er wel baat bij.
Bij mij blijft het ongeveer 7 maanden weg en nu na een paar behandelingen begint het erop te lijken dat mijn rechteroksel minder is gaan zweten!!
Ik heb ook aan beide kanten de operaties laten uitvoeren maar die hebben mij niks geholpen.
Ik vind botox de beste oplossing! Hoop dat jij er ook veel aan zal hebben en ik wens je alvast een goed reis naar belgie en laat ff horen wat jij ervan vond!!

Gr Kim
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

afstand

Bericht door Mikkie »

Hoi,

ik rijd vanuit Den Haag ongeveer een uur en een kwartier. Ga ook altijd op vrijdagochtend; is de weg lekker rustig.

Groetjes
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi,

Krijg jij het nog vergoed Kimmy??
Dus je wordt behandeld in het ziekenhuis, hoe gaat dat bij jou in zijn werk?
Ik laat zo gauw mogelijk weten hoe het gegaan is, vind het maar apart dat je zelf zalf mee nemen moet, maja...
Mikkie, hoeveel was je kwijt bij Carpe?
Tot later...
Groeten Edwin.
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Net terug van Carpe...
De reis was lang, ongeveer 2 uur en 15 min, terug iets langer, 2.5 uur.
Het was redelijk makkelijk te vinden, jaja Tom Tom he :lol:
Maargoed, ik kwam daar binnen en het zag er allemaal apart uit, beetje vaag allemaal, maar zo ineens vond ik de balie en meldde me daar. Was gelukkig meteen aan de beurt, kreeg verdovingscréme wat ik aan moest brengen en ze lieten me daar ongeveer 20 min liggen, totdat de vrouwelijke arts me kwam behandelen. Eerst onder beide oksels een zakje met ijs, voor korte duur want ze begon direct. Moet eerlijk toegeven dat het best zeer deed, soms voelde ik niks en dan ineens weer behoorlijke pijn. Maar niet klagen maar doorbijten. In beide oksels 4 spuiten, dus 8 in totaal. Het waren nogal wat prikjes, was de tel al snel kwijt, ik gok toch wel dik 200.
Natijd even ontsmetten en de behandeling was klaar.
Toen meteen naar huis gegaan, en nu is het afwachten, zal wel een paar dagen duren.
De mensen daar waren erg vriendelijk!
Dit was het wel zo'n beetje...
:D
Groetjes Edwin.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

De botox zal best wel snel gaan werken. Gemiddeld is de werking na ongeveer 2 weken optimaal.
Nogmaals wil ik jullie er op wijzen, dat botox voor onder de oksels als officiele behandeling geregistreerd staat in het Geneesmiddelen Vergoeding Systeem, dus.......de verzekering moet het dan gewoon vergoeden.
De officiele tekst is: botox wordt als medicijn vergoed bij " aanhoudende bilaterale hyperhydrosis van de oksels".
Ze zullen het niet snel toegeven, maar voor de Diagnose Behandeling Calculatie, de DBC, hoef je niet eens een aanvullende verzekering te hebben. De behandeling moet dan vergoed worden.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, want dan hoef je niet meer naar Belgie en het scheelt je een hoop geld.
Voor degenen, die in Den Haag wonen, in het Leyenburg ziekenhuis wordt men behandeld met botox. Er zijn daar een aantal neurologen die zich met hyperhydrosis bezig houden.
Groet Ina
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Als het echt zo is dat het toch vergoed wordt is dat natuurlijk helemaal geweldig, hoe kan je daar nu werk van maken? De verzekering gaat natuurlijk lekker dwarsliggen om maar niet te vergoeden, of naar een dermatoloog gaan en het om zo'n manier gaan regelen. België is een heel eind rijden voor de meesten hier, dus dan zou het evt mooi in NL kunnen de behandelingen. Botox bij mij begint te werken na afgelopen vrijdag. :)
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Je moet contact opnemen met je zorgverzekeraar en ze laten weten dat botox als medicijn op de GVS (geneesmiddelen vergoedingen systeem) staat.
Het wordt vergoed bij allerlei soorten spasmen (spierkrampen) en bij "aanhoudende bilatarale hyperhydrosis van de oksels"
Als je laat merken dat je dit weet en dat je er echt werk van gaat maken als ze niet vergoeden (zijn ze nu verplicht)dan denk ik dat ze over de brug komen. Ze zullen er alleen niet blij mee zijn, want dit is typisch iets, wat ze voor de buitenwereld verborgen houden. Het kost ze nl veel geld.
Groet Ina
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Bedankt voor de tip :!:
Ga mijn dermatoloog in het Radboud ziekenhuis eens proberen te porren voor dit, heb er ook nog een huidziekte bij maar dit terzijde...
Zal het eens voorleggen allemaal, eens kijken wat ze dan zeggen. :P

Groeten Edwin.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik wens je heel veel succes! Poot stijf houden en er voor gaan ;)
Groet,
Ina
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi,

Het is nu 2 weken en 1 dag geleden na de eerste botox behandeling onder mijn oksels. Maar gister had ik toch nog een natte zweetplek in mijn t-shirt. Baal hier flink van een weet niet wat ik nu moet doen...Is dit het maximale van botox of moet ik nog een herhaling?
Klote dit!

Groeten Edwin.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Wat vind ik dit sneu voor je Edwin! Je weet niet meer wat je moet doen, schrijf je, maar ik wel!!!!!!
Als eerste zou ik contact opnemen met Carpe, met de mededeling, dat je nog steeds een natte oksel hebt en dat je graag een herhaling van de Botox behandeling wilt. Ik neem aan dat ze die wel geven en dan ben ik er zeker van dat je oksels droog zijn, want dat moet kunnen met botox.
Als troost geef ik je mee, dat ik voor mijn hoofd ook een tweede keer een behandeling heb gevraagd. De dermatoloog had de eerste keer 1 flesje botox gebruikt, omdat we nog niet zeker wisten, of ik de behandelingen mocht voortzetten. Na de tweede keer was mijn hoofd droog.
Je moet niet vergeten, dat het de eerste behandeling is. Je moet als het ware de periodes dat je droog blijft opbouwen. Hoe vaker je in de toekomst geweest bent, hoe langer de droge periode tussen de behandelingen, met botox in, zal duren.
Tegelijkertijd adviseer ik je om naar de huisarts te gaan en daar een verwijzing voor de dermatoloog te vragen, die dan vervolgens een machtiging bij je zorgverzekeraar gaat aanvragen. Hij moet er dan wel bij vermelden, dat het om een DBC code gaat, DIAGNOSE BEHANDELING COMBINATIE. Dit is nieuw in de zorg en bestaat nog maar 1 of 2 jaar.
Mocht dit niet lukken, dan moet je in verweer gaan en heel duidelijk vermelden, dat BOTOX in het GVS, het GENEESMIDDELEN VERGOEDINGEN SYSTEEM staat en dat ze verplicht zijn de behandelingen, dus niet 1 behandeling, maar BEHANDELINGEN, te vergoeden.
De tekst in het GVS hiervan luidt als volgt:
BIJ AANHOUDENDE BILATERALE HYPERHYDROSIS VAN DE OKSEL!
Er is nog een mogelijkheid, en dat is, dat de behandelingen uit het budget van het betreffende ziekenhuis voor "dure behandelingen en medicijnen" wordt betaald. Ze staan hier niet om te springen, maar ze zijn verplicht om de behandelingen te geven. Voorbeeld:
Er komt iemand met twee gebroken benen, die geopereerd moet worden en die in beide benen een stalen plaat moet hebben, om te kunnen genezen, toch ook niet naar huis met de mededeling:
het is te duur, we kunnen u niet behandelen!
Dat lijkt me wel wat.
Men houdt de mensen bewust dom en onwetend, omdat dit soort behandelingen veel te duur zijn. Ik heb nu zoiets van, licht de mensen maar goed in, dan kunnen ze geholpen worden!!!!!
Als je vertegenwoordiger zou zijn en je moet er netjes uitzien, in overhemd en stropdas, dan ben je ook niet welkom bij de klant. Die ziet liever iemand die droog is. Het is toch te gek, dat je je werk aan moet gaan passen aan de hyperhydrosis die je hebt. Niet dus naar mijn mening.
Ik zou dit dan ook duidelijk naar voren brengen, als reden dat je de behandelingen wilt.

Mocht het in bij de dermatoloog of het ziekenhuis niet lukken en hoor je weer eens: "hier moet je mee leren leven"
dan ga je hier dus direct tegen in VERWEER, en laat je je niet afschepen!!!
De volgende stap is het patienten contact van het betreffende ziekenhuis, waar je in (VERWEER) gaat, tegen het besluit van of de dermatoloog of het ziekenhuis. Tevens meldt je dan, dat als het antwoord NEEN is, dat je dan de BEHANDELINGEN AF GAAT DWINGEN BIJ DE RECHTER, omdat je met je rug tegen de muur staat en op je werk steeds meer problemen krijgt met de verschijnselen van de hyperhydrosis en dat je hier zomer en winter last van hebt.
Na een week of twee drie, ik hoop eerder ontvang je dan een brief met het antwoord en hoop ik dat het JA is en ben je klaar.
Mocht het toch zover komen, dat je naar de rechter moet, dan zou ik het ziekenhuis laten weten, dat de kosten van het proces voor hun rekening zijn als je dit proces wint. En ik denk, DAT JE HET WINT!
Ze zijn immers verplicht om je te behandelen. Hyperhydrosis is immers een aandoening aan de sympathische zenuwen, waar geen enkele andere behandeling echt tegen helpt!
Onder het kopje Algemeen heb ik al een keer een oproep gedaan.
Wie doet er mee? Jullie kunnen gezamelijk ook tegen de weigeringen in gaan, misschien scheelt dat aan onkosten. Je kan in ieder geval een eerste informatie gesprek bij de advocaat afspreken en doen, dit is altijd gratis.
Verder kan je op de site van de "Chronisch Zieken en Gehandicapten" het boekje WAT ZIJN UW RECHTEN ALS PATIENT bestellen, onder het kopje:
webwinkel/bestellen voor 2,15 euro. Het is een heel handig boekje waar erg veel informatie in staat over, "Hoe te handelen" en waar je veel hulp adressen kan vinden.
Je moet gewoon van die onwetendheid af zien te komen en beslagen ten ijs komen, dan kom je een heel eind verder. Het webadres is: www.cgraad.nl
Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar. Als ik kan helpen, dan doe ik dat graag.
Heel veel succes,
Groetjes Ina.






Heel veel succes. ;) :!:
Laatst gewijzigd door weimaranermama op za 24 feb 2007, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht