Mijn ervaring 1 jaar na MiraDry: 90% zweet is terug

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
willemvd
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 feb 2023, 18:33
Contacteer:

Mijn ervaring 1 jaar na MiraDry: 90% zweet is terug

Bericht door willemvd »

Beste allemaal,

Ik kwam dit forum tegen in een zoektocht naar Miradry. Niet om me te oriënteren op een behandeling, maar juist nadat ik de behandeling een jaar geleden ondergaan heb.

Begin januari 2022 heb ik de behandeling gedaan bij MediDerma. Tijdens de kerstmaaltijd was de maat voor mij echt vol: ik zat daar met een doorweekt t-shirt, een koude huid die klam was en ik vond dat ik mezelf steeds maar rook. Ik had eerder al de Miradry behandeling bekeken, en nog die avond schreef ik MediDerma aan.

De behandeling was pijnlijk, maar te doen. Het zetten van de verdovingsprikken was erg onprettig en enkele posities van het apparaat gaven toch best wat pijn (gevoel van heftige hitte). Maar alles met het oog op het doel.

De dagen na de behandeling was mijn huis erg gevoelig. Het verkoelende gevoel met ice-packs waren elke keer welkom, en uiteindelijk werd de pijn minder. De zwelling hielt iets langer aan, maar het resultaat was merkbaar: geen druppel zweet meer. Mij was wel verteld dat na verloop van tijd de huis iets kan herstellen.

En dat herstel kwam. Zowel in okselhaargroei (prima, ben een man.. die gladde oksel vond ik niets) als zweet. Maar dat kleine vlekje aan het eind van de dag in mijn shirt werd groter en groter met de maanden.

Sinds eind vorig jaar kan ik helaas wel stellen dat de zweetproductie onder mijn oksel nagenoeg terug is naar zoals het voor de ingreep was. Zoals vandaag, dat ik thuis kom met zeiknatte cirkels van 30 cm doorsnede in mijn t-shirt. In mijn zoektocht naar soortgelijke gevallen kwam ik uiteindelijk hier terecht. Blijkbaar ben ik vrij uitzonderlijk, want uit enkele kleine wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de zweetafname lange tijd stand hield bij proefpersonen. Maar garantie is er dus niet; ik ga contact opnemen met MediDerma om te kijken welke opties ik heb. Ik heb een lente kunnen ervaren hoe het was om met droge(re) oksels door het leven te gaan en niet meermaal daags van shirt te wisselen; ik voelde me zo vrij!
Mip
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 feb 2023, 09:35
Contacteer:

Re: Mijn ervaring 1 jaar na MiraDry: 90% zweet is terug

Bericht door Mip »

Hallo ,

Ik vind het heel vervelend voor je ! Know your problems but still .

Maar uit je verhaal blijkt niet dat je 2 miradry behandelingen hebt ondergaan?

Mensen die veel zweten hebben dan ook vaak 2 behandelingen nodig . En als je wel 2 behandelingen hebt ondergaan en toch dit resultaat hebt dan zal ik als ik jou was in contact gaan met de kliniek waar je bent geweest want dan is er toch iets niet goed gedaan.

Nou heel veel succes en hopelijk krijg je ooit de gewenste droge oksels die je graag wilt !
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: Mijn ervaring 1 jaar na MiraDry: 90% zweet is terug

Bericht door zweethandje »

Hallo

Ik heb 2 behandelingen ondergaan en de 2e is nu ook zowat een jaar geleden.

De resultaten zijn zeker niet wat ik gehoopt had. Mijn linkerkant is na de 1e behandeling harder blijven zweten dan rechts en dit is zo gebleven na de 2e behandeling. Ik zweet dus nu zelfs ongelijkmatig, wat een zicht...

Het zweten komt ook inderdaad meer en meer terug.

Behandeling is 2x op de hoogste stand uitgevoerd.

Ik ga niet meer voor een 3e behandeling, want ik sta er ook meer sceptisch tegenover (de 2e behandeling was erg pijnlijk (verdoving werd maar bijgespoten maar scheen geen verschil te maken, net of ze recht op de zenuw de warmte erin brachten) en lange tijd last gehad van pijn en tintelingen en ook nu nog soms zelfs pijnlijke plekken met momenten).

Het leek een goede uitvinding, maar voor extreme zweters is het resultaat zeker niet gegarandeerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht