Mijn eerste Miradry behandeling

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Fly.with.me
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 feb 2020, 21:44
Contacteer:

Mijn eerste Miradry behandeling

Bericht door Fly.with.me »

Hallo beste leden,

Gisteren, 25 februari heb ik mijn eerste Miradry behandeling gehad, na jarenlang botox te hebben gehad.
Het is wellicht een lang verhaal, maar ik wil graag een zo uitgebreid mogelijke review achterlaten, om mijn ervaring te delen om mensen te informeren en misschien wel wat gerust te stellen. :love

Botox
Om nog even op het botox terug te komen, ik heb veel reacties gelezen dat mensen naar prive klinieken gaan voor hun botox behandeling en een bedrag tussen de 4- en 500 euro neer moeten neerleggen.
Via mijn verzekering mag ik om de 6 maanden terugkomen om een botox behandeling ondergaan in het ziekenhuis (Maasstad), dit heeft me alleen mijn eigen risico gekost, wat met deze rede zo laag mogelijk stond, dus dat is rond de 385 euro voor 2 behandelingen per jaar.
De botox behandeling is echt perfect, je staat snel buiten, goed resultaat, alleen jammer dat het maar voor 3/4 maanden werkt (bij mij), waardoor ik dus nog enkele maanden moest overbruggen.

Voorbereiding
Na veel research (klinieken, artsen, bijwerkingen, staat een kliniek ergens ingeschreven) toch besloten om het probleem een keer bij de oorzaak aan te pakken en voor een alternatieve oplossing te gaan, de Miradry behandeling.
Gisteren, stond mijn afspraak bij Sec Medical Solutions in Spijkenisse, ik heb meerdere klinieken gebeld voor beschikbaarheid, maar bij deze kliniek kon ik binnen een week terecht (De rest had toch wel een wachttijd van 4/5 weken.)
De avond ervoor nog reviews gelezen op een onafhankelijk (Amerikaanse?) site, waar toch ook wel veel schokkende reacties stonden.
Met enige zenuwen naar Spijkenisse gereden en nog even met de arts gepraat over de behandeling.

De behandeling
De arts begon met het verdoven van mijn oksels, dit deed die met een strip van 5 prikjes tegelijk en deed die ongeveer 4 of 5 keer per oksel, de eerste prik is vervelend, maar naarmate die veder gaat merk je al dat je oksels verdoofd raakt en voel je ze eigenlijk niet meer.
''Sticker'' op beide oksels geplakt, apparaat op stand 5 gezet (Geeft het beste resultaat, is ook de maximale stand) en is vervolgens te werk gegaan.
Het enige wat je soms voelt is dat het apparaat je huid opzuigt, de arts vergeleek het met het gevoel van een zuigzoen en dat was ook zo.
Per oksel was die ongeveer minuutje of 25-30 bezig, dus dat ging op zich wel redelijk snel.

Na de behandeling & the day after
Nog het advies meegekregen om ibuprofen te slikken de komende dagen voor de ontsteking, je hebt tenslotte toch wat kapot gemaakt onder je huid.
Ook gaf die aan om 15 minuten te koelen en dan 15 minuten met rust laten, maar gaf ook aan; luister naar je lichaam, als je het langer wilt geen probleem en zo niet is het ook geen probleem.
Eenmaal thuis gekomen gelijk gaan koelen, ik vond het koelen wel prettig dus ik heb een half uurtje gekoeld, uurtje niet, half uurtje gekoeld, uurtje niet etcetera.
De zwelling was goed zichtbaar, maar ik vond het nog redelijk meevallen, er zaten ook wat plekjes op mijn oksels maar geen enorme blauwe plekken.
9 Uur na de verdoving ben ik naar bed gegaan en ik merkte na 10 uur dat de verdoving uit begon te werken, ik kreeg in mijn rechter oksel toch wel een branderig/pijnlijk gevoel en heb een paracetemol ingenomen en ben gaan slapen

Geslapen als een roosje werd ik de volgende dag wakker zonder pijn of branderig gevoel.
Ik had verwacht dat, omdat de arts zei dat je dikke oksels kon hebben en dit ook veel gelezen had op internet, mijn oksels enorm zouden zijn en er grote blauwe plekken zouden zitten in mijn oksels.
Er zat wat zwelling in mijn oksels, maar deze was niet zo groot als een tennisbal zoals mensen dat vergelijken. Ook loop ik er ook niet bij als een bodybuilder :puh
Vandaag een paar keer gekoeld en ibuprofen ingenomen, zonder last ben ik ook gewoon bij vrienden koffie wezen drinken en heb ik weinig last van mijn oksels, ook is het gevoel in mijn oksels alweer terug.

Mening
Ik vind dat je na 1 dag niet meteen kan spreken over resultaten, maar dat je het eigenlijk even moet aankijken hoe het is als je je normale leven weer oppakt en wat dagen hebt doorgebracht. (Hopelijk droog :P)
Qua bijwerkingen ben ik erg tevreden en heb weinig last van zwelling en/of vervelend/pijnlijk gevoel, dit verschilt natuurlijk per persoon, maar ik ben heel benieuwd hoe het er over een paar dagen uitziet en of het heeft gewerkt.

Vanaf april ga ik werken in de cabine bij een airline en hoop ik op veel droge vlieguren, ik zal over een paar maanden nogmaals een review schrijven over hoe het er dan mee staat. ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn eerste Miradry behandeling

Bericht door Thijs »

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. :duim:
Laat ons zeker even weten hoe het over een tijdje met je gaat.
Tika
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 dec 2020, 18:09
Contacteer:

Re: Mijn eerste Miradry behandeling

Bericht door Tika »

Hey Fly with me,

Ben je ondertussen nog altijd tevreden van je Miradry behandeling bijna een jaar later?

Ik overweeg het zelf, daarom ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die het al ondergaan hebben.

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht