MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Een miradry kliniek in Londen, Engeland beweert de miraDry procedure toe te passen voor oksels, handen, voeten, borst en rug zweten.

Zie: https://www.miradry.clinic/

Ze zeggen de eerste en enige te zijn die deze gebieden behandelen met de miraDry. Voor zo ver ik wist was dit (nog) niet mogelijk en ben derhalve ook erg benieuwd wat de resultaten zijn en hoe ze het precies doen. De anatomie van handen en voeten verschillen erg tov oksels. Wellicht hebben ze aanpassingen gedaan.

Als dit echt waar is dan is dit baanbrekend en zeer zeer goed nieuws voor ons zweters.

Ik heb er (internationaal) verder nog helemaal niets over gehoord dus bijzonder is het wel. Vraag me af of het echt is?!?!?!

Ik heb de kliniek een bericht gestuurd met een hoop vragen ;)
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Nou ik heb antwoord van de betreffende Engelse kliniek. Het kost 2500 euro om telefonisch antwoord op mijn vragen te krijgen. Pardon ? Ja dus..... ze willen niet vertellen hoe ze het precies doen omdat er commerciele belangen bij zijn. Ik mocht patienten naar hun kliniek verwijzen als ze interesse hebben.

Thanks for nothing dus en nu weten we nog steeds niets. Kennelijk gaat het hun alleen om grof geld en niet om de HH patienten die zitten te springen om een oplossing wereldwijd.

Wel is onderstaande link interessant om te lezen:

https://www.wifh.com/miradry/articles/m ... and-hands/

Zij zijn vrij duidelijk, miradry voor handen en voeten is niet mogelijk; er kleven nogal wat risico's aan. De miraDry is daar ook helemaal niet FDA approved (goedgekeurd) voor.

Ik zou dus uiterst terughoudend zijn om vliegtickets naar Londen te kopen en daar de behandeling te ondergaan. We kunnen beter afwachten wat de toekomst gaat brengen. Mochten andere gebieden dan de oksels in de toekomst toch behandeld kunnen worden met de miraDry dan zal dit zeker wereldwijd gaan gebeuren en niet in 1 kliniek. Uiteraard zitten wij van de Hyperhidrosis patientenvereniging hier bovenop.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Kennelijk zijn er in Duitsland ook al klinieken waarbij de miraDry gebruikt wordt tegen hyperhidrosis op andere plekken dan de oksels. Het is allemaal niet officieel en goedgekeurd maar het gebeurd dus wel al "off label". Lange termijn resultaten zijn er voor zo ver ik weet nog niet, dus of het ook permanent is is ook maar de vraag. Ik zou hier vooralsnog dus uitermate terughoudend in zijn. Meer informatie volgt hopelijk spoedig.....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Ook in Munchen Duitsland wordt de miradry gebruikt tegen bovenstaande problemen. Vreemd dat er maar zo weinig aanbieders zijn momenteel maar het is dan ook onofficieel nog. Ik ben hard bezig om vragen beantwoord te krijgen. Meer info op https://www.dhhz.de/english/
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Hieronder een stukje van dermatoloog Marco van Coevorden als reactie op bovenstaand bericht over miraDry op andere plekken dan de oksels:
MiraDry heeft tegenwoordig haast geen toelichting meer nodig, zeker niet bij de bezoekers van dit forum. Het is een effectieve, veilige en permanente behandeling voor overmatig zweten en zweetgeur van de oksels. Op het internet vind je echter steeds vaker informatie over buitenlandse klinieken die ook andere gebieden behandelen dan de oksels. Het gaat hier dan vooral over de onderrug, romp en billen; niet de veel voorkomende probleemgebieden zoals handen, voeten of gezicht. Hoe zit dat en waarom bied ik dat niet aan?

Om daarop antwoord te kunnen geven, moet ik eerst wat gedetailleerder uitleggen hoe miraDry werkt. Bij de behandeling wordt op de oksels een soort tijdelijke tattoo geplakt die een tekening toont van de te behandelen punten. Deze punten zijn genummerd en komen overeen met de nummering op het beeldscherm en op het handstuk. Zo weet het miraDry-apparaat precies waar je bent. Omdat elke plek in je oksel een andere samenstelling heeft qua dikte, collageen en zweetklieren, past miraDry daar de warmte-energie op aan. Dat doet het wat betreft de intensiteit van de energie, maar ook voor de diepte en de spreiding in de breedte rondom.

Het miraDry-apparaat heeft een functie waarmee je ook vrije plaatsingen kunt geven en daarmee zelf kunt bepalen waar je het apparaat in de oksels neerzet. Die functie gebruik je om een paar plekken in de oksel heel specifiek wat extra bij te behandelen. Op basis van deze functie is er in het buitenland door enkele artsen een mal gemaakt, waarmee ze je op andere plaatsen dan de oksels behandelen.

Mijn grote bezwaar hiertegen is dat het miraDry-apparaat heel precies ingesteld is op de oksels. Wanneer je het gaat gebruiken op andere plekken van je lichaam, krijg je dan op een totaal andere huid de intensiteit van de energie, de diepte en spreiding rondom die hoort bij dat ene stukje van de oksel. Het kan dan zijn dat je te sterk behandelt en daardoor brandwonden krijgt. Aan de andere kant is er de kans dat je niet het gewenste effect krijgt, omdat de huid een andere samenstelling heeft en bijvoorbeeld ook een stuk dikker is.

Bij handen, voeten en het gezicht is er nog een ander probleem om rekening mee te houden. Bijna direct onder de huid lopen zenuwen, vaten, spieren en pezen. Als je daar de energie geeft die nodig is om de zweetklieren definitief uit te schakelen, beschadig je ook alles wat onder de huid zit. Je kunt je dan voorstellen dat je je handen dan een hele tijd niet meer kunt gebruiken of problemen krijgt met het lopen of praten.

Kortom: als je de miraDry toepast op andere plekken dan de oksels is het effect erg twijfelachtig en bijwerkingen kunnen heftig uitvallen.

Als dermatoloog kies ik altijd voor de veiligste en effectiefste behandeling voor het probleem van de persoon tegenover mij. Voor de oksels is dat meestal miraDry; voor andere locaties zijn er dan alternatieven als botulinetoxine (‘botox’), iontoforese, medicatie (oxybutinine en glycopyrrhonium) en sympathectomie (operatie).
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: MiraDry voor handen voeten rug en borst in Engeland?!

Bericht door Thijs »

Ik heb de arts in Duitsland alsmede de arts in Engeland een aantal vragen gesteld. Echter heb ik van beiden, na meerdere herinneringen te hebben gestuurd, nog steeds geen antwoord. :cry Erg jammer.... kennelijk willen ze er niet open in zijn. Doe er je voordeel mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht