Mijn Miradry ervaring (12/06/2019)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
welpke
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 11:45
Contacteer:

Mijn Miradry ervaring (12/06/2019)

Bericht door welpke »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld om over mijn Miradry ervaring te vertellen die ik gisteren heb gehad in de Davinci kliniek in Beerse (België).
Ik ben 31 jaar en heb reeds jaren last van hyperhidrosis, die bij mij fel beïnvloed wordt door sociale situaties. Ik kom erg sociaal over, maar toch voelt mijn lichaam er zich precies erg ongemakkelijk bij. Hierdoor heb ik angst voor te zweten ontwikkeld dat geleid heeft tot een angststoornis waarvoor ik in behandeling ben. Eerste zweette ik enkel onder mijn oksels, maar sinds een paar maanden is ook zweten aan mijn zitvlak en voorhoofd er bijgekomen. Al treed dat laatste enkel op bij extreem spannende situaties. Dus als het zweten je obsessief bezig houdt of je hebt kenmerken van sociale fobie of andere angsten, laat het niet verergeren en laat je tijdig helpen door psychologische begeleiding.

Maar goed de Miradry behandeling. Ik denk dat ik alles zowat heb uitgeprobeerd voordat ik besliste om de Miradry behandeling te ondergaan. Ik ben eerst begonnen met de eenvoudige middeltjes die voor mij niet hielpen (Sweatblock, Axitrans, die zweedpads van het Kruidvad die zo onder je shirt uitvielen als ze drijfnat waren,...), daarna eenmalig een Botox behandeling ondergaan (1,5 maand maar zweetvrij), daarna heb ik de shirts gekocht van Scabeau. Als je in de zomer een tshirt draagt ben je er uiteraard niets bij, maar onder een hemd was het handig. Hun eerste lijn van shirts vond ik goed, maar nu hebben ze de shirts dunner gemaakt en het zweet komt er gewoon door. Hun onderbroeken heb ik trouwens ook thuis en daar komt het zweet bij mij ook door.

Ik was het eigenlijk zo beu allemaal dat ze bij mij alles mochten proberen om het zweten maar te stoppen. Ik heb dan gelezen over de Miradry behandeling en heb onmiddellijk een afspraak gemaakt en gisteren is dan de behandeling uitgevoerd.
Ik werd heel goed geholpen door de verpleegkundige die het uitvoerde. Ze gaf veel informatie en stelde mij op mijn gemak. Uit haar uitleg leidde ik af dat de Miradry behandeling toch wel vooruitgang heeft gebookt de laatste jaren en dat er heel wat veranderd is, zo ook de manier van verdoven. Een aantal jaren geleden gebeurde dit door vele kleine prikjes, daarna door één grote dikke naald en nu gebeurt dit door een rond kopstuk met 5 naalden aan. Het klinkt wat eng, maar het was echt maar een klein prikje hoor. Het voelde niet aan alsof 5 naalden in één keer in je steken. Hierna wordt de verdovingsvloeitstof in je gespoten waardoor je oksels gaan opzwellen. Er werden bij mij heel wat spuiten met vloeistof gebruikt dus ben regelmatig geprikt geweest. Maar het deed echt amper pijn. Voordat ze je verdoven doen ze een zweettest met isobetadine en een soort zetmeel om te kijken waar je juist zweet. Hier nemen ze ook foto's van voor in je dossier.

Ze hebben de Miradry behandeling op stand 5 uitgevoerd (de hoogste stand) en ze hebben de grootste tatoo afdruk genomen. Vroeger moest je allerlei papieren invullen in welke mate het zweten je leven beheerst, of je veel of weinig zweet,....maar daar kijken ze nu niet meer echt naar. Ze behandelen nu systematisch op stand 5 en met de grootste tatoo afdruk. Wat voor mij wel een geruststelling is, want moest het nu niet werken, dan weet ik toch dat ze van de eerste keer alles er aan gedaan hebben om het te laten slagen. Anders blijf je denken , hadden ze maar een grotere oppervlakte van de oksel behandeld, hadden ze maar op stand 5 gewerkt in plaats van op stand 4.....
Ook het koelen en verhitten gebeurt nu anders. Vroeger gebeurde dit even lang, dus vb 10 seconden verhitten en 10 seconden koelen. Nu verhitten ze enkele seconden meer en duurt het koelen minder lang. Door meer ervaring weten ze dat ze dit zich kunnen permiteren. Ook moest je vroeger onmiddellijk in de auto als coldpacks aanleggen, terwijl ze je nu adviseren om dat thuis pas te doen zodat de behandeling nog even kan doorwerken. Volgens de verpleegkundige die mij behandelde worden de meeste zweetklieren onmiddellijk vernietigd, anderen zijn dan weer geraakt, maar nog niet "dood", als je direct begint overmatig te koelen is dat niet goed en kan de hitte niet genoeg verder werken.
Van de Miradry behandeling zelf voelde ik niets meer door de verdoving. Het is een machine met een kopstuk dat zich aan je huid vastzuigt. De behandeling zou duur zijn omdat dat "kopstuk" zo duur zou zijn. In totaal ben ik twee uren binnen geweest.
Ik ben dan naar huis gereden (moest meer dan een uur rijden) en dan pas daar opnieuw gekoeld (ze koelen onmiddellijk al na de behandeling terplekke). Net na de behandeling had ik geen zwelling aan mijn oksels en naar huis rijden ging eigenlijk zonder problemen. S'avonds begonnen mijn oksels dan wel fel op te zwellen.

We zijn nu 1 dag verder en mijn oksels zijn nog steeds fel gewollen en doen eigenlijk wat pijn. Je loopt echt als een bodybuilder rond en om eerlijk te zijn ik ben blij dat ik verlof heb, ik zag me echt zo niet gaan werken.
Mijn oksels voelen op dit moment kurkdroog, ik hoop dat dit zo mag blijven. Ik hou jullie zeker op de hoogte! Als er nog iemand een kledinglijn weet met goede onderbroeken tegen zweet op het zitvlak, mag je mij dat altijd doorgeven. Als je nog vragen hebt, mag je deze zeker ook aan me stellen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring (12/06/2019)

Bericht door Thijs »

Hoi Welpke,

Allereerst welkom op dit forum. Wat fijn dat je oksels nu kurkdroog zijn! Zeer waarschijnlijk zullen ze dat ook blijven. De miraDry is echt een uitkomst voor ons okselzweters en het is permanent.

Ohja, zou je zo vriendelijk willen zijn om foto's van je oksels te maken zodat ik deze in dit bericht kan plaatsen ter lering voor andere mensen ? Je kunt ze mailen naar overmatigzweten@hotmail.com

alvast hartelijk dank en laat ons weten hoe het je vergaat.

gr Thijs
Tika
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 dec 2020, 18:09
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring (12/06/2019)

Bericht door Tika »

Hey Welpke,

Ben je ondertussen nog altijd tevreden van je Miradry behandeling een goed jaar later?

Ik overweeg het zelf, daarom ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die het al ondergaan hebben.

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht